Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 208 nafocen bez špetky maskování. Vypadá ještě líp, než se čekalo
15.1.2019 | Petr Prokopec
Francouzské mini se s novou generací změní k nepoznání. Novinka převezme styling o dvě třídy většího modelu 508 a jakkoli se takový přístup může zdát bláhový, v praxi funguje na jedničku.
Pozornost většiny automobilového světa je momentálně upřena k detroitskému autosalonu, brzy se ale přesune k březnové ženevské motor show. Jednou z novinek, které budou na výstavišti Palexpo naživo debutovat, bude Peugeot 208. Francouzi v jeho případě vůbec poprvé převezmou označení od předchůdce novinky. V předchozích případech vždy šplhali po žebříku směrem vzhůru, po Peugeotu 205 tak přišla 206, již následně v nabídce vystřídala 207.
Název ovšem zůstane prakticky jediným pojítkem mezi starým a novým provedením. Chystaný Peugeot 208 bude založen na modulární platformě CMP, se kterou naroste do délky. Konkrétně by mělo jít až o 4,05 metru, což jej zařadí mezi největší obry v daném segmentu. Stávající provedení by překonal o takřka deset centimetrů, jež by šly hlavně na konto rozvoru. Počítat lze tedy s citelně větším prostorem v kabině i v zavazadelníku.
Navzdory většímu obrysu na silnici hmotnost neporoste nebo dokonce poklesne. Alespoň u základních modelů, které shodí až 100 kilogramů. Pokud si uvědomíme, že stávající generace startuje pod jednou tunou, pak Peugeot 208 nebude patřit jen k největším, ale také nejlehčím zástupcům segmentu. Logicky lze tedy očekávat nižší spotřebu i zlepšení jízdní dynamiky, ač zrovna druhá zmíněná oblast nebude pro maloobjemové jednotky prioritou.
Peugeot aktuálně plánuje nabídnout novinku se třemi motory. Benzinový 1,2litrový tříválec by měl výkony pokrýt škálu od 82 až možná po 155 koní, v případě 1,5litrového turbodieselu pak máme kromě vstřikování roztoku močoviny očekávat 75-130 koní. Tato pohonná jednotka se však u modelu 208 vydává na svou úplně poslední štaci, v roce 2022 by měla být z nabídky vyřazena. Hybridem jí však Francouzi kvůli ceně nenahradí.
Na elektrifikaci však u Peugeotu nebylo zapomenuto, ryze bateriové provedení by mělo disponovat kapacitou 50 kWh, jež by měla vystačit zhruba na 300 kilometrů dojezdu. To sice na první pohled není světoborná porce, nicméně model 208 si nikdo nepořizuje na to, aby s ním pokořil polovinu Evropy na jeden zátah. Spíše se počítá s provozem ve městě, šance na úspěch chce přitom značka navýšit i zavedením indukčního dobíjení.
Elektrické provedení se v Ženevě asi neobjeví, stejně jako na výstavišti nenajdeme ani vrcholnou variantu GTI. Pod její kapotu by se měla nastěhovat čtyřválcová jedna-šestka, jež bude naladěna na zhruba 225 koní. Zajímavé ovšem je, že nové zvěsti zmiňují i příchod vrcholného elektrického provedení. Zda se však skutečně ukáže, a to pod spekulovaným názvem GT-e, je aktuálně ve hvězdách.
Dodat tak již můžeme jen pár zmínek k designu, jenž plně odhaluje fotografie, která unikla z interní prezentace. Potvrzuje to, o čem se již delší dobu šuškalo v zákulisí - tedy že Peugeot 208 zamíří stejným směrem jako model 508. Namísto oblin, jimiž disponovaly předchozí generace, tu tedy máme především velmi ostré hrany. Těm pak dělají společnost mohutné „lví šrámy“, jak značka tituluje neobvyklý styl LEDek v přední části.
Tento dekorativní prvek se objevil již na neoficiálních ilustracích, nyní si ale jej ale konečně můžeme prohlédnout v reálu. Je ovšem jisté, že disponovat jím budou pouze výše položené úrovně výbavy, v případě základního modelu lze tak jako u většího sourozence očekávat plastové záslepky. V tomto případě ale jejich přítomnost nebude vzbuzovat takové emoce, přece jen nejde o vlajkovou loď francouzské automobilky.
Na další snímky vozu či rovnou oficiální představení si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně fakt, že Peugeot jej již odhaluje nejspíše prodejcům, naznačuje, že virtuální premiéra bude za rohem. Dále tedy již nebudeme navyšovat konto neoficiálních informací a jen dodáme, že do prodeje by se malý Francouz měl dostat až ve druhém pololetí letošního roku. Vyráběn pak znovu bude ve slovenské Trnavě.
Nový Peugeot 208 byl nafocen bez maskování
Ukazuje se tedy, že neoficiální ilustrace míříly částečně do černého, odlišný je pouze vzhled předního nárazníku...
...jenž byl ostatně patrný již na snímcích zakamuflovaného vývojového prototypu
Zdroj: CarBlogItalia
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 2 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 5 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva