Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 208 je venku s úplně jiným designem, největší překvapení má ale pod kapotou
25.2.2019 | Petr Prokopec
Dvestěosmička se vizuálně změnila do takové míry, že byste ji vedle jejího předchůdce ani nepoznali. Co ale ještě zajímavější, i úplně nové mini dnes míří do prodeje s dieselem v útrobách.
Prakticky každá automobilka v poslední době alespoň naznačila, že se hodlá obrátit zády k dieselovým motorům, někteří výrobci dokonce již začali konat. Exodus se odehrává hlavně na nižších patrech trhu, kde je nejvyšší tlak na cenu. To se neslučuje s vyššími náklady na stále komplexnější anti-emisních systémy naftových pohonných jednotek, a tak se zdálo jasné, že pokud se někde diesely stanou ohroženým druhem, budou to právě kategorie mini a malých vozů. Nakonec, třeba z nabídky Škody Fabia zmizely již loni.
Nejnovější vývoj však naznačuje, že nic se nejí tak horké, jak se uvaří. Na světě je totiž nový Peugeot 208 a nám při pohledu na něj poklesla čelist. Nikoliv ani tak kvůli agresivnímu designu, ale především s ohledem na jeho techniku. Automobilka totiž svou novinku pošle zpočátku na trh pouze se dvěma agregáty, z nichž základem je benzinová jedna-dvojka naladěná na 75 koní, jenž bude pětistupňový manuál posílat na přední nápravu. Touto motorizací přitom Peugeot sice neurazí, nicméně ani nenadchne.
Řidičům toužícím po alespoň trochu větším tempu a zároveň i po nižší spotřebě tedy nezbude nic jiného, než sáhnout po 1,5litrovém turbodieselu. Tento motor již produkuje 100 koní, zároveň dostal do vínku i manuál šestistupňový. „Producent sazí“ tedy rozhodně u Peugeotu nehraje druhé housle, jeho úspěch ale samozřejmě bude souviset se správnou cenou. Pokud ale budou Francouzi příliš sebevědomí, nemusí se to vyplatit.
Dáno je to tím, že konkurence je opravdu široká i schopná, navíc samotný segment ani tak nevzkvétá, jakožto spíše stagnuje či klesá. Nový Peugeot 208 se sice může pochlubit působivou vizáží, jíž stál inspirací model 508, nicméně dynamikou příliš neoslní. Jakkoliv je třeba dodat, že relativně nízké výkony alespoň částečně kompenzuje modulární platforma CMP, se kterou dorazila 30kilová dieta vůči předchůdci, stejně jako ponížení hluku a vibrací.
Nová architektura přitom byla vyvinuta tak, aby podporovala i alternativní druhy paliva, překvapit by proto neměl příchod zcela elektrické verze e-208. Ta dostala do vínku baterie o kapacitě 50 kWh a v podstatě vrcholnou pohonnou jednotku, výkon elektromotoru totiž vystoupal na 136 koní a točivý moment na 260 Nm. Sprint tak vůz zvládá za 8,1 sekundy, akumulátory mu přitom vydrží na 340 km. Dobít je na 80 % kapacity přitom půjde za 30 minut.
Zatím není jisté, zda elektrická verze bude k dispozici hned od konce března, kdy se otevřou objednávkové knihy. Jisté ovšem je, že k zákazníkům první benzinové a dieselové vozy dorazí v létě. Ve druhé vlně pak Peugeot rozšíří nabídku hlavně směrem nahoru, dorazit totiž mají ještě dvě další benzinové varianty. První počítá se 100 koňmi a šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem, druhá se 130 koňmi a pouze automatem.
Zmínit pak lze, že francouzská novinka byla větším Peugeotem 508 inspirována rovněž v kabině, kde najdeme malý volant a za ním digitální přístrojový štít. Součástí i-Cockpitu pak mohou být i dekory z imitace karbonu, jejich výskyt ovšem závisí na vaší volbě úrovně výbavy. To samé je ostatně spojeno se zevnějškem, konkrétně pak s volbou kol. Jakkoliv totiž fotogalerie ukazuje pouze lité ráfky, startovat se bude u malých „plecháčů”.
Tím jsme se dostali prakticky na konec prezentace, dodat již můžeme pouze vhled do bezpečnostní výbavy. Ta bude zahrnovat adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, autonomní brzdy, detekci únavy řidiče nebo systém detekující dopravní značení. Do boje je tedy nový Peugeot 208 připraven opravdu dobře. Uvidíme ale teprve časem, zda na oslovení publika bude stačit výrazná čelní maska, za níž se ale budou skrývat hlavně na nižších patrech nepříliš oslňující agregáty.
Nový Peugeot 208 dostal do vínku agresivní design, pod kapotou ale zpočátku zaujme hlavně dieselem
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 8 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
před 10 hodinami - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
před 11 hodinami - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 02.03. 16:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus