Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 208 nafocen při testech. Měl by vypadat až takhle dobře
13.9.2018 | Petr Prokopec
Spekulovalo se o tom, že francouzské mini se vzhlédne ve svém větším sourozenci, což by mu šlo překvapivě k pleti. Špionážní fotky dokazují, že se tak opravdu stane.
Peugeot 208 byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2012, automobilka ovšem v nové továrně na Slovensku začala s výrobou třídveřových verzí již o několik měsíců dříve. Vzápětí se ovšem nabídka rozrostla o pětidvířko, přičemž tato dvojice dosáhla prodejního vrcholu v roce 2016. Je přitom otázkou, zda letos dojde k nárůstu odbytu, zatím to tak vypadá. O to větší tlak by ovšem na svých ramenou musel nést nástupce.
S novinkou se přitom Peugeot vrátí na místo činu, tedy do Ženevy. Bude u toho znovu označení 208, samotný vůz ale bude úplně nový. Více si o něm můžeme říci s několikaměsíčním předstihem, a protože na světě jsou špionážní fotky i neoficiální ilustrace, začneme u designu. Právě ten vypadá velmi zajímavě, neboť vsadí na úplně nový styl značně inspirovaný novou generací modelu 508.
Čekat tedy můžeme prominentní čelní masku, na níž budou navázány úzké světlomety se „lvími drápy“. Ty budou u vyšších úrovní výbavy tvořeny LEDkami pro denní svícení, v případě základního modelu lze ale čekat jen plastové záslepky. Diody se jistě objeví také u zadních partií, kde mezi nimi bude trůnit výkus pro otevírání zavazadelníku. Je přitom otázkou, nakolik je toto řešení praktické.
Od vzhledu se přesuneme k technice, konkrétně ke zcela nové platformě CMP. Ta nám bude poprvé představena za pár týdnů v Paříži, kde se s ní pochlubí DS 3 Crossback. Francouzi přitom počítají hned se dvěma verzemi modulární architektury, kdy jedna je určena konvenčním pohonným jednotkám, druhá pak těm alternativním. Zatím se ovšem mluví pouze o elektrické verzi, nikoliv o hybridní.
Peugeot přitom naznačuje, že kupříkladu možnost 48voltového elektrického okruhu a tedy mild-hybridní varianta se prozatím finančně nevyplatí. Zákazníci tedy dostanou na výběr pouze 1,2litrový tříválec PureTech a 1,5litrový čtyřválcový turbodiesel, kdy první nabídne 82, 110, 130 a možná i 155 koní. Ve druhém případě pak máme čekat 100 či 130 koní. S faceliftem v roce 2022 mají ale diesely skončit.
Co se týče elektrické verze, pak ta spáruje 115 koní a lithium-iontové baterie o kapacitě 50 kWh. Dojezd by přitom měl činit 350 km, Francouzi přitom hodlají do hry přizvat i indukční dobíjení. Poněkud stinnou stránkou je ale cena, která by se měla v zemích západní Evropy pohybovat před dotacemi okolo 30 tisíc Eur (cca 770 tis. Kč). A za tuto sumu bude elektrický Peugeot 208 prakticky neprodejný.
Zmínit ještě můžeme sportovní variantu GTI, která by jako jediná měla disponovat benzinovým čtyřválcem, a sice přeplňovanou jedna-šestkou. Ta by mohla produkovat 225 koní, spárována však bude jen s pětidvéřovou karoserií, neboť třídvířko tak jako u konkurence končí. O to více však přijde vhod, že nová platforma CMP má zajistit snížení hmotnosti o nemalých sto kilogramů.
Nový Peugeot 208 bude znovu vyráběn v Trnavě. Jakkoliv ale jeho debut proběhne již za půl roku, na příchod do prodeje si budeme muset počkat dvojnásobně dlouhou dobu. Ceny a kompletní technické parametry nám tedy Francouzi dříve než v jaře či létě 2019 nenaservírují.
Chystaný Peugeot 208 se povedlo nafotit zatím jen s kamufláží...
...nicméně i tak je patrné, že neoficiální ilustrace přisuzující vozu inspiraci novou Pětsetosmičkou míří do černého
Foto: Autojunk.nl, Ilustrace: Motor1
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
před 11 hodinami - Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera
Živá témata na fóru
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 02.03. 16:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep