Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 108 je venku. Váží jen 840 kg, přijde i jako kabriolet
14.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nástupce modelu 107 je nejlehčím vozem své třídy. Vstříc zákazníkům se vydá třídvířko, pětidvířko i kabriolet s plátěnou střechou.
Včerejší den byl pro fandy minivozů jedním velkým svátkem. Po úvodním náznaku v podobě společné fotografie se Francouzi rozhodli trochu zvýšit aktivitu a prvenství při představování nakonec vybojoval Renault Twingo. Do ofenzivy mezi městské drobečky se ovšem pouští také Peugeot se svou !)*. Malé lvíče zaujalo prohlášením o hmotnosti startující na zajímavých 840 kilogramech, což by znamenalo nejnižší hodnotu v segmentu. Zajímavé je bezesporu také tím, že ho Peugeot bude nabízet i ve verzi kabriolet, ale vezměme vše pěkně popořádku.
Roztomilé městské vozidlo 108 s celkem poutavým vzhledem bude zřejmě oproštěno od laciných detailů svého předchůdce, třebaže se bude stále vyrábět u nás v kolínském závodě PSA po boku Ayga a Citroënu C1. Designem se pochopitelně muselo trošku přiblížit k aktuální smečce modelů Peugeotu, a tak je na něm několik detailů odkazujících na Peugeot 308, možná snad i na model 208. Třídveřový a pětidveřový hatchback doplní v nabídce stoosmičky i varianta TOP! s elektricky ovládanou plátěnou stahovací střechou, jenž očividně inspirovaly další polokabriolety. Na mysli máme samozřejmě Fiat 500C, Citroën DS3 Cabrio či Opel Adam Cabrio. Pěknými detaily jsou již tradiční LED na denní svícení v oblasti mlhovek, zadní svítilny s prostorovým efektem nebo nadále charakteristické prosklení pátých dveří.
Co se týče rozměrů karoserie, délka 3,47 metru znamená jen symbolický třícentimetrový nárůst oproti 107. Šířka 1,62 metru je naopak nepatrně menší. Plátěný díl může po úplném odsunutí nad hlavami pasažérů vytvořit otvor o rozměrech 76 krát 80 centimetrů. Pro akustickou pohodu posádky je tu malý deflektor zamezující turbulencím v kabině. Pokud se zaměříme na zavazadelník, pak se nám základní objem 196 litrů jeví jako optimum, s rezervním kolem klesne tato hodnota na rovných 180 litrů. Sklopení zadních sedadel naopak naroste až na hodnotu 750.
Fotografie interiéru zatím nemáme, ale uvnitř se podle Peugeotu můžeme těšit na řadu barevných kombinací a vzorů, do nejvyšších výbav se prý podívá také kožené čalounění. Dojem by tedy měl být mnohem „prémiovější” a individualizacím se meze klást nebudou. Podobně jako u větší 208, bude mít i 108 sedmipalcový centrální dotykový displej, novinkou však bude technologie MirrorLink pro jednodušší ovládání mobilních telefonů se systémy Android, Windows, Blackberry i iPhone včetně některých aplikací.
Přístrojový štít má kombinovat analogový rychloměr a malý LCD displej. Francouzi slibují štědrý rozsah nastavení sedadla řidiče i volantu, automatickou klimatizaci (zřejmě příplatek), šest airbagů a elektrický posilovač řízení. V příplatcích ale bude třeba také bezklíčkový přístup, startovací tlačítko, couvací kamera i automatické svícení.
Pod kapotou 108 objevíme maloobjemové atmosférické pohonné jednotky, které budou samozřejmě roztáčet kola přední nápravy. Základ bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a automatickou (spíše robotizovanou) převodovkou. V nabídce bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní) dostupná pouze s manuálem. I nejvýkonnější provedení údajně nepřekročí emisemi CO2 hranici 99 gramů na kilometr, s naftovými alternativami se zřejmě hlavně kvůli cenám a odpovídajícímu malému zájmu publika malému zatím nepočítá.
V závislosti na konkrétní verzi přijede 108 na čtrnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 165/65 R14 s nízkým valivým odporem nebo na o palec větších kolech s obutím 165/60 R15. Ve všech případech by ale měla malá stoosmička dostat asistent rozjezdu do kopce a přední kotoučové brzdy. Zadní budou nadále reprezentovat bubny. Podvozek je vpředu tvořen závěsy pseudo McPherson, dozadu se opět nastěhovalo levnější řešení s torzní příčkou.
Ve standardu 108 ovšem bude ABS, deaktivovatelné ESP, podpůrný systém při brždění v krizových situacích a systém elektronického rozdělování brzdné síly mezi jednotlivá kola. Oficiální výstavní premiéra proběhne v Ženevě, do prodejů se nový Peugeot zřejmě vrhne ještě v létě. Kabriolet by mohl stát zhruba o 30 tisíc Kč více než standardní hatchback.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.








Nový Peugeot 108 v Ženevě konečně odhalil svůj interiér
Hravost a styl prostý laciných detailů. Snad bude nová 108 mnohem lepší než její předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 7 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 10 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva