Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se ukázal i jako Vauxhall a Holden. Má V6 s 313 koňmi
7.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Evropa může počítat nejvíce s přeplňovaným dvoulitrem, stejně vypadající Holden Commodore ale začíná o dva válce a 1,6 litru výše.
Nový Opel Insignia již přes 12 hodin není tajemstvím. Německá automobilka přitom potvrdila, že vůz stojí na modulární platformě E2XX koncernu General Motors. Ta již podepírá Chevrolet Malibu, jen u této dvojice však snaha o maximalizaci využití stejných technických základů nekončí. Dále se totiž architektura nastěhuje také pod povrch chystaného Buicku Regal. A aby toho nebylo málo, pak s ní můžeme počítat také u Vauxhallu Insignia a Holdenu Commodore.
Jelikož provedení Vauxhallu je pouze Insignií s odlišnou čelní maskou a značka se ani nenamáhala pořídit vlastní sadu fotografií a pouze ty „oplácké“ prohnala Photoshopem, nebudeme se u něj pozastavovat. Místo toho zamíříme k Holdenu Commodore, který na první pohled také vypadá jen jako německý originál ověnčený jiným emblémem. Pod kapotou se ale ději věci.
Commodore bude již od počátku dostupný s atmosférickým 3,6litrovým šestiválcem o výkonu 313 koní a točivém momentu 370 Nm. Ve srovnání se stávající verzí agregátu jde o nárůst o 27 koní a 20 Nm, přičemž standardně počítá s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Tato převodovka se přitom v nabídce Holdenu objevuje vůbec poprvé, Insignia ji nemá vůbec
Tuto variantu můžeme Australanům pouze závidět, tamní fanoušci ale dozajista budou novým Commodore zklamáni. Předchozí generace totiž měla v nabídce také osmiválec, ten ovšem již nedorazí. Kromě toho nebude nebude obnovena výroba přímo v Austrálii, místo toho se o montáž postará německá továrna. K protinožcům se pak vozy budou dovážet.
Na druhou stranu, zatímco Insignia shodila maximálně 175 kilogramů, v případě Holdenu budou mít australští motoristé co do činění s dietou pohybující se mezi 200 a 300 kg. Ve výsledku by tedy měla dorazit lepší jízdní dynamika, konkrétní data ale prozatím k dispozici nejsou. Přesunout se tedy můžeme k dalšímu zklamání, tedy k pohonu předních kol.
Ten dostanou základní varianty, jenž budou osazeny přeplňovaným benzinovým čtyřválcem i turbodieselem o dvoulitrovém objemu. Také v tomto případě jsou na tom Australané lépe, Evropa totiž u méně výkonných variant počítá s motory 1,5 Turbo a 1,6 CDTi. Na výkony ale řeč ještě nepřišla, tajemstvím je zahalena i jízdní dynamika a spotřeba.
Tím nám rozdíly končí, po stránce podvozkové či uvnitř kabiny se již Commodore od Opelu Insignia lišit nebude. Tedy samozřejmě stran umístění volantu napravo, který ostatně dostane také zmiňovaný Vauxhall. Stejně jako kontinentální Evropa pak i Britové a Australané mohou počítat ještě s praktičtějším kombíkem.
Australský Holden Commodore se od Opelu Insignia vizuálně liší jen logem na čelní masce, pod kapotou však má šestiválec
Vauxhall Insignia dostane pouze odlišné logo. A samozřejmě také volant vpravo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 7 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
dnes - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB