Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia Grand Sport je venku. Vypadá lépe, ale co dál?
7.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka štíhleji nejen vypadá. Zhubla až o 175 kg, nabízet má i lepší pozici pro řidiče a pochopitelně i řadu nových technických vymožeností.
O druhé generaci Opelu Insignia se mluví již hezkých pár týdnů. Německá automobilka nás během této doby pravidelně zásobovala vybranými informacemi i vlastními „špionážními“ fotkami, teprve včera jsme si ovšem novinku mohli prohlédnout zcela bez maskování. Je přitom nutné dodat, že s daným odhalením již značka neměla pranic společného, zveřejnění oficiálních tiskových materiálů totiž bylo naplánováno na dnešní půlnoc.
Na liftback si tedy můžeme pořádně posvítit, přičemž začneme u názvu. Ten se vůči minulosti prodloužil, neboť nově tu máme Opel Insignia Grand Sport. Daný přídomek má přitom poukázat na výrazný posun vůči předchůdci. Tisková zpráva kromě toho zmiňuje nejlepší aerodynamiku ve své třídě (Cd 0,26), prostornější interiér či sníženou hmotnost. Dále pak máme očekávat působivější jízdní dynamiku.
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme dodat, že Opel použitím odlehčených materiálů dokázal snížit hmotnost nelakované karoserie o přibližně 60 kg. Celkově novinka váží až o 175 kg méně než předchůdce, konkrétní data o hmotnosti kterékoli z verzí ale zatím k dispozici nemáme. Opel totiž dále jen zmínil, že vůz má o 29 milimetrů nižší střešní linii, o 92 mm prodloužený rozvor a o 11 mm širší rozchod kol.
Design je přitom ovlivněn konceptem Monza, což je patrné hlavně na přídi. Zde došlo ke snížení čelní masky, mimo to napomáhají optickému rozšíření vozu užší světlomety. Ty bude možné nejspíše za příplatek povýšit na variantu IntelliLux LED, jenž počítá s dvaatřiceti diodovými segmenty, tedy dvojnásobkem oproti nové generaci Opelu Astra.
Také v případě modelu Insignia je možné počítat s vylepšením viditelnosti, přičemž dálková světla zvládají vzdálenost až 400 metrů. Mimo to tu máme adaptivní techniku osvětlující zatáčky či technologii umožňující individuální distribuci světla a intenzitu paprsků. Díky tomu nedochází k oslnění vpředu jedoucích či protijedoucích řidičů.
Od přídě se můžeme přesunout na boky, které zdobí dvojice výrazných linek. Ty v kombinaci se třetí chromovou, jenž rámuje horní část oken, napomáhají vytvářet profil kupé. Proto ostatně došlo i ke snížení střechy, která přechází do pozvolna se svažujícího zadního okna. Na jeho horní část se pak nastěhovalo třetí brzdové LED světlo.
Grafika světel na zádi pak reflektuje ztvárnění čelních světlometů, přičemž také v tomto případě byly použity diody. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme do kabiny. Rovnou přitom zůstaneme na zádi, kde zavazadelník počítá se standardní kapacitou 490 litrů, po sklopení zadních sedadel pak pobere 1 450 l.
Samotný kokpit je orientován především na řidiče, který nyní sedí o tři centimetry níže než předtím. Zlepšen tak má být požitek z jízdy, stejně jako bezpečnost. Přístrojový štít je totiž lépe na očích, díky zlepšené ergonomii jsou pak všechny podstatné ovládací prvky po ruce. Opel dokonce zmiňuje, že jízdní pozice připomíná tu v závodních vozech.
S prodloužením rozvoru došlo k navýšení prostoru pro posádku vpředu i vzadu, konkrétní rozměry ale značka drží pod pokličkou. Dodává však, že do první řady je možné nastěhovat sedadla s certifikací AGR, která dostala do vínku nejen elektrické polohování, vyhřívání či chlazení, ale také působivou boční oporu a masážní strojek.
V případě zadní řady je možné počítat s vyhříváním obou krajních sedadel, dále tu máme také vyhřívané čelní okno. Standardem se na všech úrovních výbavy stane bezklíčové odemykání/zamykání/startování, multimediální systém IntelliLink pak zaručuje spárování s Apple CarPlay a Android Auto. K internetu lze přitom připojit až sedm zařízení.
Až dosud jsme nezmínili pohonné ústrojí, což má svůj důvod. Opel jej totiž v tiskové zprávě nikterak nespecifikoval, pouze zmínil příchod osmistupňového automatu nebo pohonu všech kol. Ten přitom počítá se dvěma vícelamelovými spojkami, jenž nahrazují zadní diferenciál. Vůbec poprvé je pak součástí systému vektorování točivého momentu.
Momentálně není jisté, s jakými pohonnými jednotkami budou automatická převodovka i systém 4x4 nabízeny, logicky se však dá počítat s výkonnějšími. Základní motorizace 1,5 Turbo a 1,6 CDTi tedy nejspíše dostanou do vínku manuál a pohon předních kol, vrcholné technologie pak zamíří k motorům 2,0 Turbo a 2,0 CDTi.
Ve finále zmíníme vylepšený podvozek FlexRide, jenž počítá s jízdními režimy Standard, Sport a Tour. Pokaždé přitom dochází k naladění tlumičů, řízení, odezvy plynového pedálu, u automatu se mění i rychlost řazení. Mimo to v závislosti na zvoleném módu pak dříve nebo později zasahuje také stabilizace (možné úplné vypnutí zmíněno není).
Po stránce bezpečnostní nová Insignia dostane do vínku head-up displej, sadu kamer monitorujících okolí vozu, adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů či varování před kolizí s předměty nacházejícími se až 20 metrů za vozem. Bližší informace dorazí v příštích měsících, výstavní premiéra je pak naplánována na březnovou Ženevu.
Na oficiálních snímcích se odhalil základní Opel Insignia Grand Sport...
...díky špionážním fotografům ale víme, jak vypadá sada OPC Line
...i kombík, který se sportovním příslušenstvím chlubí rovněž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva