Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept kupé s retro vzhledem dostalo do vínku pohon zadních kol a méně než 1 000 kilo. Pod dlouhou kapotou však má pouze litrový tříválec.
Již hezkých pár týdnů láká Opel fanoušky sportovních vozů na březnový autosalon v Ženevě, kde bude naživo debutovat nový koncept GT. Ten má být odkazem na originál, který debutoval na stejném místě, ovšem před jednapadesáti lety. Při pohledu na dlouhou kapotu a dozadu posunutou kapotu tomu tak skutečně je, načež bychom mohli nad příchodem novinky jen zaplesat, zvláště když víme, že produkční verze má následovat se zhruba dvouletým odstupem. Nicméně pohled do motorového prostoru již takovou euforii nevzbuzuje.
Podle spekulací měla novinka dostat pod kapotu 1,6litrový čtyřválec, který by byl naladěn na přibližně 300 koní. O takovém výkonu si ovšem koncept může nechat pouze zdát, neboť Opel evidentně hodlá dokázat, že sportování může jít ruku v ruce s nízkou spotřebou nebo čím vlastně. Zadní kola dvoumístného kupé tak roztáčí pouze litrový tříválec, který disponuje 145 koňmi a 205 Nm točivého momentu. Tedy jen o málo vyšším výkonem než originál.
Samozřejmě, v kombinaci s nízkou hmotností, která nemá přesahovat 1 000 kilogramů, se i navzdory malému motoru můžeme dočkat zajímavé dynamiky. Jakkoliv ovšem stovka za méně než osm sekund a nejvyšší rychlost 215 km/h znějí skvěle, čekali jsme přece jen trochu více. Je ovšem možné, že ona produkční verze by mohla vše napravit a kromě základní tříválcové verze dorazit také v ostřejším provedení.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vzhledu, kde největší pozornost poutají gigantické dveře postrádající na první pohled okna. To je však pouze zdání, ve skutečnosti jde o průhledné panely. Kliky dveří však již chybí stoprocentně, vstup do kabiny mají místo nich na starosti touchpady usazené ve střeše, jež aktivují elektromotory.
Kromě toho se koncept musí obejít také bez stěračů či zpětných zrcátek, které jsou nahrazeny kamerami. Dá se však předpokládat, že produkční verze se veškerými těmito finesami nepochlubí, místo toho dorazí s konvenčními systémy. Startovat by přitom měla okolo 25 000 Eur (cca 675 500 Kč), což ji bude činit relativně snadno dostupnou.
Vzhledem nás Opel GT láká k usednutí za volant. Při pohledu na technické parametry však již euforie částečně vyprchává
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB