Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016: tohle je on, unikly první fotky
1.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zásadní letošní novinka Opelu se nechala inspirovat Corsou i studií Monza. Uvnitř nabízí více digitálních displejů a co nejméně tlačítek.
Tip: Projděte si již úplně oficiální představení nového Opelu Astra se všemi známými detaily.
Novou generaci Opelu Astra jsme si mohli vcelku podrobně představit na počátku května, kdy německá automobilka pustila do světa obsáhlou tiskovou zprávu a balík fotografií. Na těch sice pětidveřový hatchback halila ochranná kamufláž, přesto ale šlo vysledovat, že design bude evoluční. To nám ostatně nyní potvrzuje první sada uniklých fotografií. Na nich si můžeme prohlédnout siluetu, kterou známe již hezkých pár let.
Změny oproti minulosti jsou schované v detailech, mezi nimiž nejvíce patrný je koncový sloupek s černou vsuvkou navozující dojem plovoucí střechy. V tomto ohledu je nová Astra ovlivněna menším Opelem Corsa, vpředu pak naopak jakožto inspirace posloužil koncept Monza. Samotné světlomety přitom užívají nové technologie IntelliLux LED, diody ovšem můžeme najít také vzadu.
Na bocích si můžeme všimnout pozměněného uchycení zpětných zrcátek, které již nejsou součástí bočních oken, ale přestěhovaly se na vnější panely dveří. Jejich součástí ale kupodivu nejsou směrová světla, ty najdeme i nadále na předních blatnících. Mimo to je jistotou nový design litých kol a více prominentní je i linka, která směřuje od oněch blinkrů přes oboje kliky dveří až ke koncovým světlům.
Zadní partie jsou nyní daleko členitější než kdy předtím a tak trochu v nás vzbuzují vzpomínky na někdejší modely Alfy Romeo. Tím ale popis zevnějšku můžeme ukončit a zamíříme do interiéru, který chce působit „prémiovějším” dojmem. Zároveň zde najdeme i méně tlačítek, neboť většinu funkcí nyní ovládáte skrze rozměrný dotekový displej usazený uprostřed palubní desky.
Další digitální obrazovku najdeme uprostřed přístrojového štítu, jeho kraje jsou však již analogové. Zmínit můžeme rovněž zcela nový tříramenný volant, který nám rozhodně nejde proti srsti, jistotou je pak i nové kožené čalounění či sedadla s lepším vedením. Vše pak okořenil příchod metalických nebo lesklou černí lakovaných doplňků či systémy Apple Car Play a Android Auto.
Po stránce technické lze očekávat především výraznou dietu, která počítá s úbytkem přibližně stovky kilogramů. To je dáno zejména novou platformou D2, díky níž je nová Astra o 49 milimetrů kratší a 23 mm nižší než stávající model. O dalších 23 milimetrů byl navíc zkrácen i rozvor, padáka pak dostaly i některé objemné agregáty, zejména dvoulitrový turbodiesel.
Některé vybrané verze osazené „producentem sazí“ tak budou ve výsledku lehčí až o 200 kg oproti předchůdci, na konkrétní data si ovšem budeme muset počkat do příchodu oficiální tiskové zprávy. S ohledem na stávající únik se ovšem dá předpokládat, že marketingové oddělení značky nyní vyhlásilo červený poplach a valnou část informací pustí online záhy.
Venkovní design Opelu Astra 2016 je spíše evoluční, revoluce se skrývá pouze v detailech
Zdroj: Car Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie