Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 poprvé oficiálně: shodí až 200 kilogramů
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nový Opel má přes menší venkovní rozměry nabízet uvnitř více místa cestujícím. Základ chce konkurovat Golfu, vrchol Focusu RS.
Před několika málo dny vypustila mnichovská automobilka do světa řadu oficiálních snímků maskovaného BMW řady 7. Součástí tiskové zprávy byly i zevrubné informace o technice, pročež premiéra na autosalonu ve Frankfurtu bude již spíše formální než překvapivá. Podobný způsob představení nějaké automobilové novinky ale překvapí jen stěží, výrobci aut k němu přistupují stále častěji. Výjimkou není ani Opel, který nám momentálně do značné míry představil novou generaci hatchbacku Astra.
Také tento vůz se ukáže v hesenské metropoli, přičemž automobilka prý s jeho vývojem začala „na čistém listu papíru“. Dočkat se tak máme „dramaticky lepší“ revoluční novinky, která bude poháněna „novou generací pokrokových motorů“ a tak nabídne větší efektivitu než předchůdce ve všech ohledech. Tuto skutečnost přitom potvrzují i ohlasy našich zahraničních kolegů, kteří si mohli maskované prototypy krátce vyzkoušet.
Naše představení začneme u platformy D2, díky které je nová Astra o 49 milimetrů kratší a 23 mm nižší než stávající provedení. Mimo to byl o 23 mm zkrácen i rozvor, pročež se asi nikdo nemůže divit nižší hmotnosti. Ta měla poklesnout přinejmenším o 120 kilogramů, v případě dieselových verzí však půjde o ještě razantnější dietu. Padáka totiž dostal dvoulitrový agregát, na jehož místo se nastěhovala jedna-šestka, s níž bude vůz vážit o 200 kg méně.
Jen downsizingem pohonných jednotek ovšem Opel nižší hmotnosti nedosáhl. Důraz byl kladen na nové materiály a konstrukční postupy, kdy kupříkladu nelakovaná karoserie je o 21 procent lehčí než ta současná. Kromě toho již nedorazí komplikované přední zavěšení HiPer Strut, místo toho je přední pomocný rám napevno uchycen k šasí. Zmenšen byl pak i motorový prostor a použita jsou také menší litá kola a tedy rovněž brzdy.
Navzdory menším venkovním rozměrům ovšem uvnitř nová Astra nabídne více prostoru pro cestující. Zejména zadní pasažéři mohou počítat s nárůstem místa pro nohy i hlavu, širší je i úhel otevírání dveří kvůli snazšímu nastupování. Zavazadelník by ovšem měl pojmout přibližně stejné množství kufrů a tašek jako současná generace, která počítá s 370litrovou kapacitou (a bude tedy o nějakých 10 litrů horší než Golf).
Vyjma většího prostoru byly zlepšeny rovněž materiály použité napříč kabinou, ačkoliv v tomto směru jsou zmínky automobilky i kolegů, kteří mohli prorotyp auta projet,jen mlhavé. Prakticky veškeré části interiéru byly totiž zakryty maskovacími plastovými pláty. Jisté je ovšem prý tolik, že nižší hmotnost se pozitivně projevila na řízení, které je mnohem komunikativnější. Bližší je ovšem jemnému chodu Volkswagenu, než aby prý konkurovalo odezvě Fordu Focus.
Z kabiny můžeme zamířit k podvozku, který i nadále bude vzadu používat torzní příčku s Wattovým přímovodem. Tato technologie sice není tak dokonalá jako třeba víceprvková náprava, je však levnější a Opel s ní má nemalé zkušenosti. V kombinaci s novým předním zavěšením tak sice ve výsledku k uším posádky dolehnou nějaké ty „bouchance”. Klid na palubě ale neničí. A navíc je můžeme pořád přičíst jízdě v prototypech.
V rámci motorového prostoru lze pak v případě standardních verzí mluvit o škále 95 až 200 koní, za jejíž produkci budou zodpovědné tři přeplňované benzinové motory o litrovém, 1,4litrovém a 1,6litrovém objemu. Diesely pak má zastoupit minimálně zmiňovaná jedna-šestka, která by měla nabídnout 135 koní. Ve všech případech pak výkon zamíří na přední kola skrze manuál či automat.
Kromě základních motorizací ovšem máme počítat také s příchodem ostrého provedení OPC, které si nakonec má ponechat přeplňovaný benzinový dvoulitr. Jeho výkon pak s ohledem na novou generaci Fordu Focus RS přesáhne 300 koní, konkrétní data však známa nejsou. Opel se navíc nehodlá zaměřit jen na vrcholný model modrého oválu, v jeho hledáčku se objevila rovněž verze ST.
Počítat tedy máme s variantou GSi, která by se postavila mezi standard a OPC. V případě benzinového provedení se o pohon bude starat přeplňovaná jedna-šestka, jejíž výkon by měl narůst na 250 koní. Mimo to však německá automobilka přijde rovněž s dieselovým modelem, který by nejspíše mohl profitovat z dvoulitrového objemu. Zda se ale skutečně objeví, to je prozatím ve hvězdách.
Zatímco verze GSi by měla být k mání jakožto pětidveřový hatchback a kombík, vrcholné OPC bude k mání pouze s trojicí dveří. Jeho odhalení tak přijde na řadu až po premiéře Opelu Astra GTC, ke kterému nejspíše dojde příští rok. V tomto směru ale již spekulujeme, aktuálně totiž není potvrzeno ani datum debutu nejpraktičtější varianty.
Jak jsme uvedli již na začátku článku, pětidvířko se ukáže v září ve Frankfurtu. Do prodeje má zamířit již v listopadu, přičemž ceny se mají pohybovat zhruba na stejné úrovni jako u stávajícího provedení. Vyrábět se bude v Polsku a Velké Británii, kde probíhala i většina testů zaměřených na rychlosti pod 100 km/h. Při vyšším tempu pak na řadu přišly německé Autobahny.
Nová generace Opelu Astra se ukázala na oficiálních špionážních fotkách...
...na jejichž základě vznikly nové neoficiální ilustrace
Kromě základních modelů a vrcholného provedení OPC má dorazit i mezistupeň zvaný GSi
Zdroje: Opel, Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva