Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 nabírá obrysy, byl nafocen zblízka
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Opel chce snížit spotřebu a navýšit kvalitu i prostornost interiéru. Verzi OPC pak nadělí více než 300 koní, ta však dorazí až v roce 2017.
Opel bude mít v letošním roce opravdu napilno. Již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě odhalí nové městské mini Karl, mimo to se očekává, že má možná i v tu samou chvíli dorazit ostré provedení modelu Corsa. To na kontinentálních trzích dostane přídomek OPC, zatímco třeba v takové Velké Británii půjde o verzi VXR. A aby toho nebylo málo, pak počítat máme také s premiérou nové generace Opelu Astra, která se s největší pravděpodobností ukáže naživo na podzim ve Frankfurtu. Virtuální debut se ovšem uskuteční již v létě.
Špionážním fotografům se právě tuto novinku povedlo nachytat pěkně zblízka, samotná karoserie však zůstává ukryta pod maskovací fólií. Není tedy jisté, zda design bude pouze evoluční, jak se již nějakou tu chvíli špitá, či zda Opel přijde s revolucí. Spíše však počítáme s první verzí scénáře, kdy dramaticky odlišné od stávajícího provedení budou především přední a zadní světlomety. Ve druhém případě navíc půjde o LEDky, jež mají formovat podobu písmene „L“.
Spíše než samotný vzhled nás ovšem daleko více zajímá hmotnost nové generace. Šéf britského Vauxhallu Tim Tozer totiž přiznal, že „stávající Astra je příliš těžká. Dokážeme tedy srazit nějakých 200 kilo nadváhy? Téměř. Pro vůz ovšem není klíčová jen nižší hmotnost, ale také lepší interiér a efektivnější pohonné jednotky.“ Dá se tedy předpokládat, že se skutečně máme nač těšit, neboť zmíněná dieta zajde do většího extrému, než s jakým se dosud počítalo.
Pod kapotou pak máme v prvé řadě počítat s novým benzinovým tříválcem 1,0 SIDI, který dorazí nejspíše jen v silnějším 115koňovém naladění. Základním dieselem pak zřejmě opětovně bude čtyřválec 1,3 CDTi, Opel však hodlá výrazně zapracovat na jeho spotřebě resp. emisích CO2. Aktuálně totiž agregát nezvládá držet krok s konkurencí, zatímco do budoucna by měl sklesnout někam na hranici tří litrů a 80 gramů na kilometr (spotřeba 3,3 l benzinu či 3 litry nafty na 100 km).
Zábavnější stránku věci pak budou představovat 1,6litrové motory, které budou spalovat jak benzin, tak i diesel. A na vrchol se postaví přeplňovaný dvoulitr, který bude pohánět verzi OPC, respektive VXR u Britů. Stávající verze přitom dávala k dobru 280 koní, jež musela umravňovat přední náprava HiPerStrut. Zatím sice není jisté, zda tato finesa bude k mání i nanovo, jelikož však výkon má překročit tři stovky koní, nejspíše bude potřeba.
Razantní změnou ovšem projde zadní náprava, kde bude nahrazena tuhá příčka s Wattovým přímovodem víceprvkovou nápravou. Důvodem je zejména navýšení komfortu v interiéru, který se zároveň má chlubit i kvalitnějšími materiály a také rozměrným centrálním displejem, díky čemuž zmizí většina tlačítek na středové konzoli. Zvětšen má být také prostor, a to jak na všech sedadlech, tak i v zavazadelníku.
Stejně jako u stávající generace se pak očekává i rozšíření modelové řady na nejméně tři zástupce. Zatímco tedy v létě, potažmo na podzim ve Frankfurtu, máme počítat jen s pětidveřovým hatchbackem, posléze by mělo dorazit rovněž třídvířko a také kombík. Vyhrazen jim nejspíše bude příští rok, neboť v tom následujícím se objeví již zmiňované provedení OPC.
Tím dnešní příval novinek můžeme uzavřít, na takové informace o cenách je přeci jen příliš brzy. Naši britští kolegové ovšem naznačují, že se základ se nebude příliš lišit od současné nabídky, jež startuje na sumě 310 900 Kč.
Časem jistě přidáme další podrobnosti. Zatím vám přikládáme tři fotografie maskovaného testovacího prototypu, zbytek z nich si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Auto Express.



Špionážní fotografové načapali nový Opel Astra pěkně zblízka
I na základě oněch špionážních fotek vznikly neoficiální ilustrace
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 3 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 6 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.