Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Qashqai 2014 oficiálně: lepší materiály a více prostoru uvnitř
7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nový Qashqai je venku. Delší, ale o něco nižší vůz než dosud se v prodeji objeví v lednu 2014.
Nový model si zachovává důležité aspekty předchůdce - tedy vyšší pozici za volantem, vyšší podvozek a na svou třídu vcelku elegantní design. Právě zde se přiblížil zbylým crossoverům značky Nissan, tedy zejména Rogue a X-Trailu. Kromě charakteristického chromovaného "véčka" vepředu dostal také větší zadní světla, která mohou připomínat ta na Focusu kombi. Jeho délka narostla o 5 cm, avšak střecha je o 1,5 cm blíže k asfaltu.
I vevnitř přesně zapadá do řady - interiér je podobný jako u zmíněných sourozenců, avšak kvalita materiálu dle Nissanu výrazně stoupla. Qashqai má nyní nabízet více místa jak pro cestující, tak pro zavazadla. Nedočkáme se ale sedmimístné verze +2 - jak již bylo známo dříve, roli této verze zastoupí sedmimístný X-Trail.
Špička nabídky dostane interiér z kůže a alcantary, ale vylepšení interiéru se pochopitelně dotkla všech verzí. Nejvyšší výbava také bude obsahovat světlomety kompletně z LEDek, automatická dálková světla, automatické parkování a kamery, zobrazující okolí z ptačího pohledu. K pravděpodobně příplatkovému palubnímu systému NissanConnect také má být možno připojit chytrý telefon a využívat některé aplikace včetně navigace. Připojení má fungovat i na větší vzdálenost a má být možné doma na telefonu naplánovat trasu, odeslat ji autu a pak po nastoupení hned vyrazit.
Pod kapotu se mohou nastěhovat čtyři různé motory, dva spalující benzín a dva naftu. Benzínové čtyřválce DIG-T o objemu 1,2 a 1,6 litru jsou oba přeplňované a dávají 115 koní a 190 Nm, resp. 150 koní a 240 Nm. Slabší se dle normy má spokojit s 5,6 litry benzínu na 100 km, pokud zvolíte šestistupňový manuál a pohon pouze předních kol. Spotřebu silnějšího zatím neznáme, ale normovanou odhadujeme někam lehce nad šest litrů, reálnou mezi osm a devět. Tento motor bude k dispozici až od léta příštího roku.
Pro příznivce nafty jsou připraveny jednotky 1,5 dCi o 110 koních a 1,6 dCi o 130 koních. Patnáctistovka bude vybavena stop-startem a má jezdit za 3,8 l/100 km. Šestnáctistovka se má spokojit s 4,4 litry nafty na 100 km, pokud zvolíte přední pohon a manuální převodovku.
Jak pohon 4x4, který bude k některým motorům dostupný, tak nová převodovka XTronic CVT spotřebu lehce zvýší. Po podvozkové stránce zůstanou verze s předním pohonem u torzní příčky mezi zadními koly, čtyřkolky dostanou víceprvkovou nápravu. S podvozkem spolupracují systémy Chassis Control, jenž má suplovat samosvorný diferenciál, a Active Ride Control, který napomáhá komfortnější jízdě.
"První Qashqai musel vzbudit údiv, musel přitáhnout pozornost," řekl Stewart Callegari, produktový manažer evropské divize Nissanu. "Nyní, když už je segment vytvořený, nepotřebujeme tolik šokovat. Proto jsme zvolili rozumnější přístup a vylepšili spoustu věcí, jak významných, tak i detailů, abychom zaujali co největší spektrum zákazníků."
Nakolik bude nový Qashqai úspěšný, si musíme počkat. Ten první se ale docela povedl, na silnicích je jich spousta. Cenově se nová generace nemá od té staré příliš vzdálit, detaily však zatím známy nejsou.
Designem se nový Nissan Qashqai přiblížil ostatním crossoverům značky, zejména uvnitř narostl. K dispozici bude začátkem příštího roku s pohonem jak předních, tak všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB