Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Qashqai 2014 oficiálně: lepší materiály a více prostoru uvnitř
7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nový Qashqai je venku. Delší, ale o něco nižší vůz než dosud se v prodeji objeví v lednu 2014.
Nový model si zachovává důležité aspekty předchůdce - tedy vyšší pozici za volantem, vyšší podvozek a na svou třídu vcelku elegantní design. Právě zde se přiblížil zbylým crossoverům značky Nissan, tedy zejména Rogue a X-Trailu. Kromě charakteristického chromovaného "véčka" vepředu dostal také větší zadní světla, která mohou připomínat ta na Focusu kombi. Jeho délka narostla o 5 cm, avšak střecha je o 1,5 cm blíže k asfaltu.
I vevnitř přesně zapadá do řady - interiér je podobný jako u zmíněných sourozenců, avšak kvalita materiálu dle Nissanu výrazně stoupla. Qashqai má nyní nabízet více místa jak pro cestující, tak pro zavazadla. Nedočkáme se ale sedmimístné verze +2 - jak již bylo známo dříve, roli této verze zastoupí sedmimístný X-Trail.
Špička nabídky dostane interiér z kůže a alcantary, ale vylepšení interiéru se pochopitelně dotkla všech verzí. Nejvyšší výbava také bude obsahovat světlomety kompletně z LEDek, automatická dálková světla, automatické parkování a kamery, zobrazující okolí z ptačího pohledu. K pravděpodobně příplatkovému palubnímu systému NissanConnect také má být možno připojit chytrý telefon a využívat některé aplikace včetně navigace. Připojení má fungovat i na větší vzdálenost a má být možné doma na telefonu naplánovat trasu, odeslat ji autu a pak po nastoupení hned vyrazit.
Pod kapotu se mohou nastěhovat čtyři různé motory, dva spalující benzín a dva naftu. Benzínové čtyřválce DIG-T o objemu 1,2 a 1,6 litru jsou oba přeplňované a dávají 115 koní a 190 Nm, resp. 150 koní a 240 Nm. Slabší se dle normy má spokojit s 5,6 litry benzínu na 100 km, pokud zvolíte šestistupňový manuál a pohon pouze předních kol. Spotřebu silnějšího zatím neznáme, ale normovanou odhadujeme někam lehce nad šest litrů, reálnou mezi osm a devět. Tento motor bude k dispozici až od léta příštího roku.
Pro příznivce nafty jsou připraveny jednotky 1,5 dCi o 110 koních a 1,6 dCi o 130 koních. Patnáctistovka bude vybavena stop-startem a má jezdit za 3,8 l/100 km. Šestnáctistovka se má spokojit s 4,4 litry nafty na 100 km, pokud zvolíte přední pohon a manuální převodovku.
Jak pohon 4x4, který bude k některým motorům dostupný, tak nová převodovka XTronic CVT spotřebu lehce zvýší. Po podvozkové stránce zůstanou verze s předním pohonem u torzní příčky mezi zadními koly, čtyřkolky dostanou víceprvkovou nápravu. S podvozkem spolupracují systémy Chassis Control, jenž má suplovat samosvorný diferenciál, a Active Ride Control, který napomáhá komfortnější jízdě.
"První Qashqai musel vzbudit údiv, musel přitáhnout pozornost," řekl Stewart Callegari, produktový manažer evropské divize Nissanu. "Nyní, když už je segment vytvořený, nepotřebujeme tolik šokovat. Proto jsme zvolili rozumnější přístup a vylepšili spoustu věcí, jak významných, tak i detailů, abychom zaujali co největší spektrum zákazníků."
Nakolik bude nový Qashqai úspěšný, si musíme počkat. Ten první se ale docela povedl, na silnicích je jich spousta. Cenově se nová generace nemá od té staré příliš vzdálit, detaily však zatím známy nejsou.
Designem se nový Nissan Qashqai přiblížil ostatním crossoverům značky, zejména uvnitř narostl. K dispozici bude začátkem příštího roku s pohonem jak předních, tak všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva