Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Micra již nebude autem pro celý svět, zaměří se na Evropu
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o dobití celého světa Nissanu nevyšla. V budoucnu se tak modely Micra, Note a Juke zaměří jen na konkrétní zákaznické skupiny.
Současná generace Nissanu Micra dostala přídomek „globální vůz“ a zamířila na více než 160 trhů světa. Navzdory tomu se však nestala tak úspěšnou jako předchůdci, kteří měli specifičtější design a prodávali se jen ve vybraných zemích. S příchodem nástupce, který by podle šéfa produktového plánování značky Andyho Palmera měl dorazit okolo roku 2016, se tak dočkáme přehození výhybky.
Nový model by měl být spíše specifikován pro Evropu, přihlédnuto však bude také k choutkám rozvojových a rozvíjejících se zemí, tedy třeba i k takové Číně nebo Indii. To nás přivádí k vozu typu Dacie, mžná i proto prý vůz nedostane tak uhlazenou karoserii, která je specifickým trendem pouze v Evropě. Místo toho se vůz má snadno postavit vedle takového Fordu Fiesta či Volkswagenu Polo, tedy spíše hranatých než oválných modelů.
Pozoruhodné přitom je, že těmto vozům měla konkurovat stávající generace Nissanu Note, která se měla spíše přiblížit tradičním hatchbackům, než aby zastávala MPV-styl. Do budoucna se však tento směr otočí o 180 stupňů, neboť podle Palmera se Note posune do toho segmentu trhu, kde zákazníky chtějí kapacitu modelů MPV.
Je tak zřejmé, že japonská automobilka se v případě těchto dvou modelů tak trochu hledá. To by ale již neměl být případ druhé generace modelu Juke, která dorazí v roce 2017, v jeho případě chce totiž Nissan opět vsadit na výrazný design, který byl hlavním tahákem originálu. Navrhnout obdobně dráždivou stylizaci je ale prý velmi náročné.
„Druhá generace je vždy nejtěžší - zvláště, když ta první udělala takový dojem,“ říká designový šéf značky Shiro Nakamura. A zároveň dodává, že „je velmi lákavé následovat to, co tu již bylo, a bát se stvoření něčeho příliš odlišného. Práce designéra by přitom měla respektovat očekávání, ale zároveň přinášet i čerstvé smýšlení.“ Uvidíme tedy, s čím Japonci během příštích let dorazí.
Stávající generace Nissanu Micra musela dostat výrazný facelift, aby se zlepšily prodeje. Nový model proto již nebude globální, ale specificky zaměřený
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva