Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový nejrychlejší diesel světa plně odhalen. Jede přes 280 km/h, i jako kombík
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Má šest válců, tři litry, tři turba a 388 koní. Nejsilnější není, nejlepší zrychlení na stovku také nemá, rychleji ale jiný nejede. Seznamte se s Alpinou D5 S.
Před několika málo týdny jsme si mohli částečně představit novou Alpinu D5 S, která aspirovala na titul nejrychlejšího dieselového vozu světa. Tento titul by přitom měla odebrat Porsche Panamera 4S Diesel, jenž zrychlení z klidu na stovku zvládá díky 422 koním a 850 Nm točivého momentu za 4,3 sekundy a maximálně přitom pokoří 285 km/h. Alpina přitom hned v prvních třech ohledech s liftbackem ze Zuffenhausenu prohrává, nicméně její maximálka je o kilometr v hodině vyšší. V rámci nejvyšší rychlosti tedy aktuálně žádný sériový dieselový automobil nenajdete.
Je samozřejmě trochu sporné vnímat Alpinu jako automobilku a nikoliv jako úpravce vozů BMW, nicméně platí to, co je psáno na úřadech. A ty evidují značku jakožto samostatného výrobce. Titul jí tedy momentálně nikdo nemůže upřít, přičemž my si nyní posvítíme hlavně na důvod, který za tím stojí - na pohonnou jednotku. Tou je třílitrový šestiválcový turbodiesel, který pracuje s trojicí turbodmychadel.
Přeplňování agregátu probíhá ve dvou fázích, což má dle Alpiny přinést bezešvou a na diesel překvapivě živelnou dodávku výkonu v celém pásmu otáček. To je ostatně patrné na přiloženém grafu, jenž prokazuje, že po překročení 2 000 ot./min. již máte k dispozici 238 koní a maximálních 388 koní můžete využívat v pásmu 4 000 až 5 000 otáček. Točivý moment 800 Nm je pak dostupný mezi 1 750 a 2 650 ot./min.
Z těchto dat je rovněž evidentní, že Alpina skutečně zaostává za v úvodu zmíněným Porsche Panamera 4S Diesel. I proto sedanu D5 S zabere zrychlení z klidu na stovku o jednu desetinu déle, tedy 4,4 sekundy (Touring potřebuje dokonce 4,6 s). Nicméně poté se motor pořádně nadýchne, pročež dvoustovku dosáhnete již za 17 sekund (respektive za 17,2 s) a v obdobném kalupu pokračujete až na metu 286 km/h (283 km/h).
Na dieselový vůz vážící 1 930 kilogramů (či dokonce o 105 kilo více) jsou to nadmíru působivé hodnoty, které se Alpina ještě snaží umocnit udávanou spotřebou 6,6 l/100 km (6,9 l/100 km). Ta ale nebude mít s realitou mnoho společného, tedy alespoň ne ve chvílích, kdy motoru popustíte uzdu. Pokud se ale budete držet zkrátka, nemusel by být problém oné spotřeby dosáhnout - přeci jen jde o hodnoty dle nové metodiky.
Stran motoru došlo také na modifikace podvozku, pročež můžeme zmínit příchod elektricky ovládaných tlumičů vyvinutých ve spolupráci s firmou Bilstein. Dorazily i tužší a zkrácené pružiny, za příplatek je pak k dispozici dokonce řízení zadní nápravy umožňující natočení kol až o 2,5 stupně - ať již v opačném nebo ve stejném směru jako ty přední - a dále rovněž aktivní stabilizátory.
Standardem jsou pak 20palcová kovaná kola osazená pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu (285/30 u kombíku), jenž byly vyvinuty přímo pro Alpinu a proto na bocích nesou nápis „ALP“. Za tradičními vícepaprskovými ráfky pak prosvítají ocelové brzdy s kotouči o rozměru 395 mm vpředu a 398 mm vzadu, jenž lze vyměnit za kompozitní kousky.
Tím jsme se dostali k designu, kde ale již mnoho modifikací neproběhlo. Nový je pouze čelní a zadní spoiler, jenž mohou doplnit grafické polepy vyvedené ve stříbrném nebo zlatém provedení. Uvnitř lze pak zmínit především specifický přístrojový štít, vyjma jej ale Alpina svým zákazníkům neklade žádné meze a splní jakékoliv přání, ať se to již týká čalounění nebo dekorů.
Zbývá již jen dodat ceny, které startují na 87 900 Eur (cca 2 294 000 Kč) v případě sedanu, respektive na 90 400 Eur (2 359 000 Kč) u kombíku. Standardem je přitom pokaždé kromě již zmíněného také osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Tohle je teď nový nejrychlejší diesel světa, Alpina D5 S totiž zvládne až 286 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis