Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový nejlevnější kombík Evropy má své první ceny, v poměru prostoru za peníze je opravdu na špici
30.11.2021 | Petr Prokopec
Tohle auto jistě nebude trhačem asfaltu, svou praktičností ale dokáže oslnit. Bodovat mělo od začátku i svou dostupností a teď už je to jisté - nová Dacia Jogger bude stát přibližně jako srovnatelný Duster.
Na počátku září Dacia odhalila zcela nový model Jogger. Ten je pro rumunskou automobilku nadmíru důležitý, neboť nahradit nemá jen Logan MCV, ale také Lodgy a postupem času i Dokker. Není tedy překvapivé, že jej značka vedle Sandera, Loganu a Dusteru označuje za svůj čtvrtý pilíř. Elektrický Spring pak Rumuni evidentně považují jen za ústupek emisním standardům a nikoliv za model, který by k nim přivábil početnou klientelu. O to se má naopak postarat právě Jogger, jakýsi nafouklý kombík s rysy MPV i SUV.
Novinka aktuálně dorazila na francouzský trh, kde mohou zákazníci volit mezi dvěma motorizacemi. Základ tvoří tříválcová jednotka ECO-G, která byla naladěna na 100 koní a 170 Nm točivého momentu, přičemž spalovat dokáže benzin i LPG. Právě od této verze si Dacia v zemi galského kohouta hodně slibuje, zkapalněný ropný plyn je totiž na tamních čerpacích stanicích o 40 procent levnější než klasické pohonné hmoty. I to je ostatně jeden z důvodů, proč značka nenabídne diesel.
Druhou volbou je taktéž tříválcová jednotka, ta však počítá jen se spalováním benzinu. Na přední kola pak bude posílat 110 koní a 200 Nm, nicméně ani v tomto případě o trhače asfaltu nepůjde. Nesmíme totiž zapomínat, že s délkou 4 547 milimetrů a rozvorem 2 897 mm se jedná o největší model značky. Tyto rozměry pak ostatně ospravedlňují i cenu, která se vyšplhala výše než u Dusteru - dražší je tak už jen elektrický Spring, který je na tom s dynamikou ovšem ještě hůře.
Jogger tedy na francouzském trhu startuje na 14 990 Eurech (cca 385 000 Kč) v případě pětimístné verze, respektive na 15 750 Eurech (404 000 Kč) v případě té sedmimístné - za tyto peníze nic podobného ve Francii nekoupíte. První provedení nám pak může poskytnout jisté vodítko k českým cenám, neboť oproti Dacii Duster tu máme nárůst o 500 Eur (asi 13 000 Kč). U nás je pak rumunské SUV k mání od 289 900 Kč, na cenu počínající okolo tří set tisíc korun ale přesto pomýšlet nelze.
Důvodem je odlišná výbava, u nás totiž základ nabídky tvoří úroveň Access, zatímco Francouzi startují až na stupni Essential. Ten je u nás k mání od 341 900 Kč, zatímco v zemi galského kohouta startuje na 14 490 Eurech (372 000 Kč). Máme tu tedy spíše jen zanedbatelný rozdíl, ze kterého vyplývá, že Jogger by u nás mohl být k mání od asi 350 tisíc korun. Ovšem bez manuální klimatizace, za níž Francouzi připlácí 900 Eur (cca 23 000 Kč).
Ač jsou hlavně ceny doplňkové výbavy poměrně vysoké, Jogger i tak bude jistě trhákem. Jako pětimístné provedení totiž zvládá pobrat 708 litrů ve standardu a až 1 819 po sklopení zadní řady. V případě sedmimístné verze pak zákazníci mohou počítat se 160 či 506 litry. Dále se pak již ve standardu dočkají třeba šesti airbagů nebo multimediálního systému s 3,5palcovým displejem. Za osmipalcovým ale již musí zamířit k úrovni Comfort.
Lze pak už jen dodat, že zmíněné ceny jsou spojené se slabším tříválcem, ten silnější je o 500 Eur dražší. Vrcholný Jogger pak vychází na 19 650 Eur (505 000 Kč), přičemž již disponuje automatickou klimatizací, multimediálním systémem s navigací, parkovacími senzory nebo 16palcovými litými koly. Jediným doplňkem je pak u tohoto provedení metalický lak, který stojí 500 Eur. To všechno zní na dnešní dobu velmi příznivě.
Nová Dacia Jogger se již začíná prodávat ve Francii. Na základě tamních cen se zdá, že u nás by mohla startovat okolo 350 tisíc korun, což s ohledem na praktickou stránku vozu není vůbec špatné. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva