Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
AMG pokračuje v downsizingu, stávající S 63 je prý poslední novinkou s 5,5litrovým motorem. Další modely zřejmě vsadí na 4,0 V8 a elektromotor.
Ve včerejším reportu, který hovořil o souboji německé kancléřky Angely Merkelové s Evropskou unií, jsme zmiňovali také nejnovější modely Mercedesu. Tedy jak hybridní třídu S, tak i sportovní verzi S 63 AMG. Naznačovali jmsme, že první jmenovaný vůz vznikl hlavně proto, aby redukoval emise produkované tím druhým. Zároveň jsme ovšem dodávali, že to bude trochu problematické, neboť po hybridu asi sáhne méně zákazníků než po osmiválci. To si ale očividně uvědomuje i divize z Affalterbachu. A proto s největší pravděpodobností přeplňovaný 5,5litrový osmiválec nabídla naposledy.
Co se ale pod kapotami vrcholných modelů AMG objeví? Jistou nápovědu můžete nalézt v našem dalším včerejším článku, který pro změnu informoval o možném konci Mercedesu SLS AMG a jeho nástupci v podobě modelu SLC. Ten by podle všeho měl v motorovém prostoru nabídnout čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který zřejmě vznikne spojením dvou pohonných jednotek z Mercedesu A 45 AMG.
Třícípá hvězda tak s objemnými motory opravdu zamává, neboť novým agregátem nahradí 5,5litrový osmiválec s kódovým označením M157 i 6,2litrový atmosférický motor V8 M159. Jedinou potenciální nadějí tak zůstává zachování dvanáctiválců, i když skepse je v tomto případě na místě. Tlak na emise totiž může převážit i požadavky zákazníků. Zvláště, když u Mercedesu již mají v rukávu náhradu.
Novému osmiválci by totiž podle všeho měl s absencí výkonu vůči předchozím pohonným jednotkám pomoci elektromotor. Ten by zároveň mohl umožnit i jízdu čistě na elektřinu, čímž by se redukovaly emise CO2 i u modelů AMG na úroveň malých městských hatchbacků. Zákazníci by přitom dostali vyšší výkon než dříve, což je prý pravý důvod obměny v motorovém prostoru - podle zdrojů by totiž jakýkoliv další ladění 5,5litrového osmiválce způsobilo ztrátu jeho spolehlivosti. Tomu se nám ale nechce moc věřit...
Mercedes-Benz S 63 AMG je prý posledním modelem třícípé hvězdy, který se může chlubit 5,5litrovým osmiválcem. Příští modely prý již půjdou s objemem motoru dolů
Zdroj: Car sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 2 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 4 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva