Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes G odhalil únik. Podívejte se na něj ze všech stran i zevnitř
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco třícípá hvězda ukazuje pouze kamuflované prototypy, ven se dostala celá sada oficiálních snímků ukazující úplně vše bez špetky kamufláže.
Nový Mercedes-Benz třídy G je jednou z nejočekávanějších novinek letošního detroitského autosalonu. Německá automobilka přitom už před časem neuhlídala podobu interiéru, který prošel zásadní změnou a mnohem více se přiblížil 21. století. V rámci exteriéru jsme ovšem měli dostat tvary, které jsou důvěrně známy již od roku 1979. A to přesto, že třícípá hvězda zcela změnila architekturu pod povrchem, díky čemuž by se o inovovaném Géčku dalo mluvit spíše o nové generaci než o faceliftu.
Vzhled novinky byl přitom dosud malým stuttgarstkým tajemstvím, to však nakonec bylo pár dnů před oficiální premiérou vyzrazeno. Vůz si tak můžeme prohlédnout ze všech stran, přičemž již na první pohled je patrné, že Mercedes hodlal co nejvíce zachovat původní charakter. Ač si tedy můžeme povšimnout třeba nových nárazníků, čelní masky či světlometů, na ulici vám nejspíše zprvu nedojde, že kolem vás projel modernizovaný a nikoliv pár let starý exemplář.
Stran vzhledu chtěla automobilka logicky zachovat také terénní schopnosti, díky nimž se G-Wagen stal legendárním, případně je pak ještě umocnit. To se povedlo, za čímž stojí i rozsáhlé testování na 1 445 metrů vysoké rakouské hoře Schöckl, která se nachází pár kilometrů od Štýrského Hradce (Grazu), kde se vůz vyrábí. Jakkoliv tedy dorazila nová odlehčená hliníková platforma, i nadále je její součástí žebřinový rám. Nové jsou obě nápravy, jenž mají Géčku dodat na robustnosti.
Zachovány jsou taktéž tři diferenciály umožňující až stoprocentní uzamčení, zatímco nová redukce umožňuje poslat 40 % výkonu na přední a 60 % na zadní kola. Nižší převod lze přitom aktivovat v rychlostech do 40 km/h, přičemž dochází ke změně poměru z 1,00 na 2,93. Dále se nové Géčko pochlubí světlou výškou 241 milimetrů, nájezdovým úhlem 31 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu, překlenovacím úhlem 26 stupňů či schopností brodit se vodními toky o hloubce až 70 cm.
Po stránce motorické zatím nemáme k dispozici oficiálně potvrzené informace, všechny jednotky by však měly být spojeny s devítistupňovou automatickou převodovkou uzpůsobenou tomuto modelu na míru. Očekávat lze tedy vyšší efektivitu i působivější dynamiku, stran toho cestující uvnitř naleznou více ticha a pohodlí. A také místa, neboť prostor pro ramena narostl o 38 mm, pro lokty o 68 mm a pro kolena zadních pasažérů dokonce o úctyhodných 150 mm.
Mercedes dále uvedl, že do kapes zadních dveří se bez problémů vejdou litrové lahve, přičemž zadní lavice bude posuvná, sklopná i dělená v poměru 60:40. Vpředu bude pro změnu možné sáhnout po paketu Active Multicontour Seat, jehož součástí jsou vyhřívaná a chlazená křesla osazená taktéž masážním strojkem. Kromě toho se na seznamu příplatků objeví i 16reproduktorový systém Burmester nebo souprava kamer monitorujících veškeré prostranství.
Jak je tedy patrné, nové Géčko bude úspornější, zároveň však i rychlejší. Očekávat lze rovněž nárůst komfortu a luxusu, to vše přitom bude halit karoserie, jenž se originálu příliš nevzdálila. Našel tedy Mercedes recept na úspěch, o jakém může takový Land Rover zatím pouze snít? Zdá se, že ano. Jistotu ale budeme mít až po létě, kdy jde novinka do prodeje a kdy nám automobilka dozajista oznámí, zda prvotní zájem překonal její očekávání či nikoliv.
Nový Mercedes-Benz třídy G se ukázal na oficiálních fotkách pár dnů před oficiální premiérou. Jak je patrné, vizuální změny jsou spojeny hlavně s interiérem
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. A není to jen ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno se i vyplatí
před 2 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 3 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 5 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 6 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova