Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E vypálí rybník BMW, dostane diesel se čtyřmi turby a 400 koňmi
24.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se vrací k řadovým motorům, s nimiž spojí hliníkovou platformu MRA. Čekat můžeme nižší hmotnost a zároveň prvotřídní technologie.
Mercedes-Benz třídy E se pro letošek dočkal jen menších inovací, které by měly udržet zájem publika do příštího roku. Třícípá hvězda totiž chystá zcela novou generaci s kódovým označením W213, která bude stejně jako větší eSko a menší Céčko postavena na modulární platformě MRA. Očekávat tak můžeme příchod většího množství hliníku, což se příznivě projeví na hmotnosti. Ta by ve srovnání se stávajícím provedením měla klesnout o 70 až 150 kg, což rozhodně není zanedbatelná dieta.
Souběžně s tímto krokem začne německá automobilka postupně vyřazovat z nabídky vidlicové šestiválce, na jejich místo ale kupodivu nenastoupí čtyřválcové pohonné jednotky. Místo toho se dočkáme návratu šestiválců řadových, a to v benzinové i dieselové formě. Bližší detaily jsou k dispozici zejména o 2,9litrovém „producentovi sazí“, který bude k dispozici hned ve dvou verzích.
První počítá s koncepcí twin-turbo a výkonem 317 koní, mnohem zajímavější je ovšem varianta číslo dvě. Ta dostane k dispozici hned čtyři (!) turbodmychadla, z nichž dvě budou elektricky řízená. Výkon by tak měl narůst na více než 400 koní, točivý moment pak bude zřejmě jen kvůli životnosti převodovky omezen na 1 000 Nm. To je vskutku vysoký výkon, pročež lze očekávat na diesel dosud nepoznanou dynamiku a pokud se BMW rychle nevytasí s odpovědí, také střídání stráži na čele nejvýkonnějších dieselů z řad německý übertraktorů.
Vidlicových šestiválců se ovšem nová třída E úplně nevzdá. S třílitrovým benzinovým agregátem této koncepce můžeme počítat u plug-in hybridu, který bude nejspíše k dispozici jen ve Spojených státech a se kterým dorazí elektromotor o výkonu 111 koní. Alternativní pohon ovšem bude k dispozici také v Evropě, ovšem jakožto kombinace dvoulitrového čtyřválce a elektromotoru naladěného na 83 koní.
Tím však expanze třícípé hvězdy směrem k „bezemisnímu“ svezení nekončí, neboť do roku 2017 chce Mercedes poslat na trh hned 10 plug-in hybridů. Jeden z nich určený čistě pro Starý kontinent přitom s elektromotorem spáruje i dieselový motor. Bližší informace však momentálně nejsou k dispozici, neboť tato pohonná jednotka se neobjeví hned s příchodem novinky, ale pár měsíců poté.
Mimo to můžeme samozřejmě ony čtyřválcové motory pod kapotou nového Éčka očekávat, přičemž tím základním bude jedna-šestka naladěná na 124 koní, se kterou by se Mercedes měl dostat pod hranici 99 gramů emisí CO2 na kilometr. Vrchol nabídky pak budou opětovně tvořit verze AMG, které ale nejspíše budou k dispozici pouze s pohonem všech kol, neboť o zadokolky již není takový zájem.
V rámci karosářských variant můžeme očekávat příchod sedanu ve standardní i prodloužené formě, která bude určena hlavně čínským zákazníkům. Mimo to dorazí kombík, kupé, kabriolet a samozřejmě i stylová dvojice CLS a CLS Shooting Brake. Nelze však počítat s tím, že by všechny tyto varianty byly k dispozici hned v příštím roce.
Zvenčí se můžeme přesunout do kabiny, kde Mercedes hodlá nabídnout head-up displej či ovládání za pomocí gest. Mimo to nebude chybět ani semi-autonomní řízení, které by za vás mělo převzít kontrolu na rovných dálničních úsecích. Skrze mobilní aplikace pak bude možné vůz zaparkovat bez toho, aniž byste seděli za volantem.
Nová generace Mercedesu třídy E se vrátí k řadovým šestiválcům
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie