Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E vypálí rybník BMW, dostane diesel se čtyřmi turby a 400 koňmi
24.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se vrací k řadovým motorům, s nimiž spojí hliníkovou platformu MRA. Čekat můžeme nižší hmotnost a zároveň prvotřídní technologie.
Mercedes-Benz třídy E se pro letošek dočkal jen menších inovací, které by měly udržet zájem publika do příštího roku. Třícípá hvězda totiž chystá zcela novou generaci s kódovým označením W213, která bude stejně jako větší eSko a menší Céčko postavena na modulární platformě MRA. Očekávat tak můžeme příchod většího množství hliníku, což se příznivě projeví na hmotnosti. Ta by ve srovnání se stávajícím provedením měla klesnout o 70 až 150 kg, což rozhodně není zanedbatelná dieta.
Souběžně s tímto krokem začne německá automobilka postupně vyřazovat z nabídky vidlicové šestiválce, na jejich místo ale kupodivu nenastoupí čtyřválcové pohonné jednotky. Místo toho se dočkáme návratu šestiválců řadových, a to v benzinové i dieselové formě. Bližší detaily jsou k dispozici zejména o 2,9litrovém „producentovi sazí“, který bude k dispozici hned ve dvou verzích.
První počítá s koncepcí twin-turbo a výkonem 317 koní, mnohem zajímavější je ovšem varianta číslo dvě. Ta dostane k dispozici hned čtyři (!) turbodmychadla, z nichž dvě budou elektricky řízená. Výkon by tak měl narůst na více než 400 koní, točivý moment pak bude zřejmě jen kvůli životnosti převodovky omezen na 1 000 Nm. To je vskutku vysoký výkon, pročež lze očekávat na diesel dosud nepoznanou dynamiku a pokud se BMW rychle nevytasí s odpovědí, také střídání stráži na čele nejvýkonnějších dieselů z řad německý übertraktorů.
Vidlicových šestiválců se ovšem nová třída E úplně nevzdá. S třílitrovým benzinovým agregátem této koncepce můžeme počítat u plug-in hybridu, který bude nejspíše k dispozici jen ve Spojených státech a se kterým dorazí elektromotor o výkonu 111 koní. Alternativní pohon ovšem bude k dispozici také v Evropě, ovšem jakožto kombinace dvoulitrového čtyřválce a elektromotoru naladěného na 83 koní.
Tím však expanze třícípé hvězdy směrem k „bezemisnímu“ svezení nekončí, neboť do roku 2017 chce Mercedes poslat na trh hned 10 plug-in hybridů. Jeden z nich určený čistě pro Starý kontinent přitom s elektromotorem spáruje i dieselový motor. Bližší informace však momentálně nejsou k dispozici, neboť tato pohonná jednotka se neobjeví hned s příchodem novinky, ale pár měsíců poté.
Mimo to můžeme samozřejmě ony čtyřválcové motory pod kapotou nového Éčka očekávat, přičemž tím základním bude jedna-šestka naladěná na 124 koní, se kterou by se Mercedes měl dostat pod hranici 99 gramů emisí CO2 na kilometr. Vrchol nabídky pak budou opětovně tvořit verze AMG, které ale nejspíše budou k dispozici pouze s pohonem všech kol, neboť o zadokolky již není takový zájem.
V rámci karosářských variant můžeme očekávat příchod sedanu ve standardní i prodloužené formě, která bude určena hlavně čínským zákazníkům. Mimo to dorazí kombík, kupé, kabriolet a samozřejmě i stylová dvojice CLS a CLS Shooting Brake. Nelze však počítat s tím, že by všechny tyto varianty byly k dispozici hned v příštím roce.
Zvenčí se můžeme přesunout do kabiny, kde Mercedes hodlá nabídnout head-up displej či ovládání za pomocí gest. Mimo to nebude chybět ani semi-autonomní řízení, které by za vás mělo převzít kontrolu na rovných dálničních úsecích. Skrze mobilní aplikace pak bude možné vůz zaparkovat bez toho, aniž byste seděli za volantem.
Nová generace Mercedesu třídy E se vrátí k řadovým šestiválcům
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 21 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva