Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E kombi je venku. Kufr má menší a přesto největší
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zavazadelník nové třídy E kombi je sice menší než dříve, i tak je ale mezi přímými konkurenty největší. A prý se do něj vejde i europaleta.
Očekávané se stalo skutkem - Mercedes-Benz po po sérii upoutávek odhalil kombík třídy E generace S213, který označuje za nejchytřejší kombi ve své historii. Není ale největší, alespoň objemem zavazadlového prostoru, protože v této oblasti na předchůdce ztrácí 25 litrů ve standardní konfiguraci a 130 litrů se sklopenými sedačkami. Z konkurence je ale stále největší.
U kombíku zavazadlovým prostorem nezačínáme náhodou, je to klíčová vlastnost. Pod rolovacím platem je 670 litrů, méně než u generace S212, jak stojí i výše. Audi A6 Avant však nabídne o 105 litrů méně, BMW řady 5 Touring o 110 litrů méně. Po sklopení zadních sedaček, které jsou sklopné v poměru 40/20/40, je k dispozici 1 890 litrů prostoru, což je opět méně než u S212, ale více než u konkurence. Oproti ní bude mít kombík třídy E další eso v rukávu - dvě přídavné sedačky do zavazadelníku mezi příplatky. A podle Mercedesu se mezi zadní podběhy vejde standardní europaleta, šířka je tu 110 cm.
Důvod pro menší zavazadelník je zčásti i v designu nového vozu. Od přídě až po B-sloupek je to dobře známá třída E W213, věci se začnou dít až v zadní půlce auta. Pochopitelně jsou jinak tvarované dveře, zavazadelník má svá boční okna a je tu také prodloužená střecha s hliníkovými ližinami. Záď je méně krabicoidní než u předchůdce, ovšem její design, především v oblasti zadních světel, je poněkud diskutabilní.
Se zavazadelníkem se pojí několik chytrých řešení, které ale nejsou zas tak velkými novinkami. Vozy vybavené systémem bezklíčového přístupu budou mít i bezdotykové otvírání pátých dveří - po zamávání nohou pod nárazníkem se dveře otevřou. A rolovací plato po D-sloupcích vyjede nahoru, aby byl do zavazadelníku lepší přístup. Elektrické bude i jeho stahování standardním způsobem směrem k zadním opěradlům - a i ta bude možno sklopit elektricky tlačítkem v zavazadelníku, abyste nemuseli auto obíhat a sklápět je ručně.
Po stránce další výbavy si můžete koupit to, co je k mání pro sedan třídy E W213, tedy mimo jiné skoro-autopilota s názvem Drive Pilot, přesněji adaptivní tempomat a aktivní udržování v jízdních pruzích, různé parkovací asistenty včetně Remote Parking Drive, kdy auto můžete ovládat na dálku pomocí aplikace v mobilu, automatické brzdění v městských rychlostech a podobné vymoženosti. Kombík ovšem dostane do standardní výbavy i vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickou nivelací, která bude udržovat světlou výšku pořád stejnou. Užitečná hmotnost je 745 kg a za vůz bude možno připřáhnout vlek o váze až 2 100 kg.
Mezi příplatky dále zmiňme dva 12,3" displeje na palubní desce, z nichž jeden nahradí přístrojový štít, podobně jako u sedanu. Tyto displeje budou u vyšších výbav standardně, nižší dostanou v základu analogové ukazatele. Od konce letošního roku bude k mání také lepší akustická izolace pro komfortnější jízdu a již zmíněná lavice do zavazadelníku, která z kombíku třídy E udělá sedmimístný vůz. Zda bude otočená proti směru jízdy, jako u Tesly Model S a spousty amerických kombíků z druhé půlky 20. století, zatím nevíme.
Pod kapotou čekejme to stejné, co nabídne sedan třídy E, tedy mezi diesely čtyřválec E 220d a šestiválec E 350d, mezi benzíny to bude E 200, E 400, AMG E 43 a později i AMG E 63, s největší pravděpodobností jediná osmiválcová verze. U zahájení prodeje však čekejme jen E 200 a E 220d - a možná E 350d, která je už v českém konfigurátoru sedanu k dispozici. Vrcholné benzíny si jistě dají na čas.
Víme, že prodeje odstartují v červenci; do té doby jistě budeme mít k dispozici ceník. První auta by se k zákazníkům měla dostat v říjnu letošního roku. Jak velký zájem bude o tuto karosářskou variantu, zatím nespekulujme, zejména atraktivitu designu zádě budete muset důkladně zvážit...
Oficiální fotografie Mercedesu-AMG E 43 Kombi S213
Oficiální fotografie Mercedesu-Benz E Kombi S213
Zdroje: Autocar, AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 3 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 4 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 6 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 7 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova