Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 oficiálně, detailně, živě
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová třída E má po oficiální premiéře. Více než nové pohledy nám dopřává průzkum techniky, skoro autopilota či efektu Mléčné dráhy.
Mercedes k odhalování nového Éčka přistoupil tak, jak je v posledních letech u velkých novinek zvykem. Lákal, lákal a lákal, až se na to někdo nevydržel dívat a postaral se o obří únik oficiálních fotek i informací. Mimo to se na eBay objevila na prodej palubní deska základního modelu, a tak jsme o autě věděli s předstihem skoro všechno. Třícípá hvězda se ale zachovala velmi paličatě a do poslední chvíle se tvářila, jako by se nic takového nestalo - servírovala další upoutávky z nichž jednu jsme neignorovali jen proto, abychom vás informovali o důvodech čekání na skutečně oficiální představení. Na to došlo nakonec až dnes, těsně před veřejnou premiérou vozu na autosalonu v Detroitu a i když dodat ke skoro vyčerpávajícímu úniku nelze mnoho, něco se přece jen najde.
Doplnění nových detailů odstartujeme v motorovém prostoru, kde zpočátku nebude příliš pohonných jednotek na výběr. Do prodeje by totiž nejprve měly zamířit jen verze E 200 a E 220d, z nichž ta první počítá s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 184 koní. S tímto výkonem pokoří nové Éčko stovku za 7,7 sekundy a průměrně si řekne o 5,9 l/100 km. Dieselová varianta je logicky úspornější, s jejími dvěma litry objemu a 195 koňmi je spojen 3,9litrový průměr (a 7,3sekundová akcelerace).
Posléze ovšem dojde k rozšíření nabídky o varianty E 350d, E350e a E 400, kdy první zmíněná dostala do vínku třílitrový šestiválcový turbodiesel. Ten produkuje 258 koní a 600 Nm, přičemž stovku zvládne za 5,9 sekundy a průměrně spotřebuje dle norem 5,1 l/100 km. Plug-in hybridní model E 350e se celkově chlubí 279 koňmi, s nimiž není problémem 6,2sekundový sprint. Spotřeba 2,1 l/100 km je však ryze normovaná, velmi „amperovská” a vychází hlavně z 30kilometrového dojezdu čistě na elektřinu.
Vrcholné provedení E 400 pohání taktéž šestiválec, přičemž jeho 333 koní dostane již standardně na starosti systém pohonu všech kol 4Matic. Na jízdní dynamiku je třeba si počkat, stejně jako na data spojená s dalšími motorizacemi, které v nabídce zamíří dolů i nahoru. Dočkáme se tedy jak základního modelu naladěného na 150 koní, tak i vrcholné motorizace AMG. Aktuálně pak jen dodáme, že všechny odhalené varianty mají ve standardu devítistupňový automat.
Od motorového prostoru se můžeme přesunout k modulární platformě MRA, která již podepírá nové třídy C a S. V případě Éčka s kódovým označením W213 počítá s celkovou délkou 4 922 milimetrů a rozvorem 2 939 mm, načež je předchozí provedení překonáno o 43 mm, respektive 66 mm. Standardem jsou ocelové pružiny, nicméně Mercedes v rámci příplatkové výbavy nabízí podvozky Direct Control s režimy Sport a Comfort či vzduchové měchy Air Body Control.
Po stránce technologické bude k dispozici kupříkladu polo-autonomní řízení Drive Pilot, které za vás převezme kontrolu na dálnicích při rychlostech do 130 km/h. Mimo to je ovšem možné počítat také s automatickým parkingem Remote Parking Drive, kdy skrze mobilní aplikaci můžete svůj vůz ovládat i na dálku. Dále se pak třícípá hvězda chlubí i komunikačním rozhraním Car-to-X, kdy váš automobil komunikuje s okolím, opět na bázi mobilních aplikací.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde výše postavené úrovně výbavy počítají se dvěma 12,3palcovými displeji. V nabídce jsou různé dřevěné dekory či kožené čalounění, sáhnout můžete také po novém volantu s dotykovým ovládáním, které reaguje na horizontální a vertikální posuny jako na mobilním telefonu. Samotnou kabinu je přitom možné podsvítit 64 různými barvami, dopřát si můžete rovněž paket Heat Comfort nebo audio systém Burmester 3D.
Závěrem pak jen dodáme, že k dispozici bude nová třída E se dvěma různými čelními maskami, z nichž ta tradiční s hvězdou na kapotě je určena základní variantě a verzi Exclusive. Druhá počítá s modely Avantgarde a AMG, pročež je sportovnější. Obě přitom mohou doplnit čelní světlomety Multibeam LED nebo zadní světla s efektem hvězdného prachu, která mají připomínat Mléčnou dráhu.
Posloužit můžeme i podrobnějšími technickými údaji. Kompletní a definitivní ale, jak vidno, nejsou
Nová třída E se ukázala nejen naživo na autosalonu v Detroitu...
...ale rovněž na kompletní sadě oficiálních snímků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch