Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 odhalil interiér, byli jsme u toho
8.12.2015 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ videa) Zbrusu nová třída E zčásti odhalila svá tajemství ještě před premiérou na autosalonu v Detroitu. Novátorská chce být hlavně uvnitř.
Německé trio prémiových limuzín vyšší střední třídy čeká v nejbližší době přepřáhnutí na nové generace a u jedné z nich to musí začít. Stane se tak u té stuttgartské, která se už za necelý měsíc pokusí nastavit laťku tak vysoko, aby si u Audi a BMW začali drbat hlavy. Ve spekulativní rovině jsme o ní mluvili mnohokrát, naposledy o variantě E 63 od AMG, teď se ale můžeme posunout dále.
Nová třída E staví na současné designové linii stuttgartských vozů, tedy supermoderní přístrojové desce a spoustě elektroniky na palubě. Dorazí nejprve jako sedan, později dorazí i další karosářské varianty. My jsme si mohli dnes jako jedná z mála redakcí poprvé sednout dovnitř, i když více než fotografie interiéru a světlometů nám německá značka zveřejnit nedovolila.
Asi není velkým překvapením, že nový designový směr současných stuttgartských sedanů C a S se přenesl v rozvinutější formě i na třídu E. Aktuálně je řeč pouze o sedanu, který by již v dubnu měl zamířit do zdejšího prodeje, nicméně počítat můžeme přibližně v září také s premiérou kombíku. O dalších dvanáct měsíců vzdálenější období je spojeno s odhalením kupé a kabrioletu, mimo to se ovšem v zákulisí mluví ještě o páté variantě. Ta by vznikla na základě kombíku, vůči standardu by ovšem přibyly ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie a zvýšen by byl také podvozek. Jinými slovy tu tedy mluvíme o konkurenci pro Audi A6 Allroad, jenž má pod označením X213 dorazit taktéž v roce 2017.
Nová třída E bude stát na platformě MRA, díky které lze počítat s nárůstem do délky i šířky. Navzdory větším venkovním dimenzím se ovšem počítá se zhruba stokilovou dietou, což se jistě příznivě projeví na ovladatelnosti i spotřebě. Pod kapotou nás ovšem již žádná velká „radikalizace” nečeká, počítat můžeme s plejádou benzinových a turbodieselových čtyřválců a šestiválců. Na vrchol se postaví provedení E 63 AMG, v jehož případě je možné počítat s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem, na tuto verzi však bude nutné vyčkat až do roku 2017. Ještě déle pak možná cesta do showroomů zabere plug-in hybridu.
Co se týče vnějšího designu, ukázat vám můžeme pouze více či méně kamuflovaná auta, ani vzhled karoserie novinky vás ale nepřekvapí. Mnohými detaily připomíná větší třídu S, zepředu ale nové Éčko bezpečně poznáte zejména díky světlometům s dvojitými proužky simulujícími někdejší dvojitá světla. Ve srovnání se minulou generací, která měla na každé straně 24 diod novinku ozdobí hned 84 LED diod v obou předních rozích. Zadní sdružené svítilny jsou hodně podobné těm u třídy S (ale poněkud protáhlejší), víko kufru má nápadnou odtrhovou hranu evokující zase legendární sedan W124. Jinak ovšem nový Mercedes-Benz třídy E nevybočuje ze zajetých kolejí a zvláště boční silueta tříprostorového vozu působí dosti konzervativně.
To se ovšem netýká interiéru. Zde by mělo dojít k menší revoluci, kdy palubní deska je prakticky celá zastavěna dvěma displeji s vysokým rozlišením (podobné najdeme u třídy S), na kterém lze zobrazit tři různé vzhledy kontrolních přístrojů. Souběžně s tím pochopitelně došlo k eliminaci většiny tlačítek. Ve středu přístrojové desky nalezneme čtyři menší výdechy klimatizace, po stranách pak dva větší. Celkově může působit interiér Mercedesu třídy E velmi luxusně (verze Classic) nebo sportovně (provedení Sport). Zcela výjimečně vyznívá speciální provedení Avantgarde v černobílé kombinaci či elegantní Exclusive.
Při pohledu dovnitř bych vyzdvihl ještě výtečná přední sportovní sportovní sedadla či skvěle hrající audiosystém Burmester nebo barevný head-up displej. Tedy prvky, jenž budou nepochybně za příplatek. Co se týče nabídky místa uvnitř, nebude mít čtveřice dospělých cestujících asi žádný problém, přičemž dlouháni nastupující dozadu se budou muset trochu více sklonit díky svařitému profilu C sloupku. Zavazadelník má dostatečný objem i pro převoz velkých kufrů.
Vraťme se však na kapitánský můstek nové třídy E. Na dvou obrazovkách jejichž zobrazení a nastavení jednotlivých funkcí lze jednoduše a bez většího rozptylování ovládat pomocí dotykových ovladačů na příčkách volantu a to tak, že levým se pohybujete v nastavení displeje před vámi a pravým můžete brouzdat menu informačního multimediálního systému ve středu přístrojové desky. Všechny funkce lze zdvojeně ovládat také pomocí ovladače systému Command na středové konzoli, nyní vybaveného i touchpadem. Navíc máte možnost zvolit neskutečných 64 barevných tónů nasvícení interiéru, což působí opravdu dobře a podle vaší nálady si tak můžete zvláště v noci přizpůsobit atmosféru interiéru.
Více vám prozradí přiložené fotografie a videa, na nichž si zejména interiér vozu můžete prohlédnout do detailu. Další podrobnosti k nové třídě E vám pak přineseme nejpozději 11. ledna 2016, na kdy je naplánována veřejná premiéra na autosalonu v Detroitu. Něco nám ale říká, že to podstatné budeme vědět ještě dříve...
Fotografie odhalených detailů nové generace Mercedesu třídy E
Uvolněná videa s novým Mercedesem třídy E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch