Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 odhalil část designu i techniky, interiér bude revoluční
19.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová třída E bude stavět na známém stylu designu a elektronických berličkách. Dorazit má jako sedan, kombi, kupé, kabrio a dokonce i allroad.
Pro třícípou hvězdu neexistuje úspěšnější model než třída E. Odborné i laické veřejnosti se tento Mercedes-Benz představil pod interním označením W124 v roce 1984, přičemž od té doby spatřily světlo světa čtyři další generace v 13 milionech exemplářů. Zájem o stávající provedení však začíná poněkud utuchat, což není až tak překvapivé s ohledem na premiéru v roce 2009. Před dvěma roky sice došlo k modernizaci, nicméně ta pouze oddálila nevyhnutelné. Tedy mezigenerační obměnu, která je naplánována na příští rok. Premiéry novinky s kódem W213 se přitom dočkáme v lednu na autosalonu v Detroitu.
Aktuálně je řeč pouze o sedanu, který by již v létě měl zamířit do prodeje, nicméně počítat můžeme během příštího roku také s premiérou kombíku. O dalších dvanáct měsíců vzdálenější období je spojeno s odhalením kupé a kabrioletu, mimo to se ovšem v zákulisí mluví ještě o páté variantě. Ta by vznikla na základě kombíku, vůči standardu by ovšem přibyly ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie a zvýšen by byl také podvozek. Jinými slovy tu tedy mluvíme o konkurenci pro Audi A6 Allroad, jenž má pod označením X213 dorazit taktéž v roce 2017.
Stejně jako již odhalení sourozenci bude i nová třída E stát na platformě MRA, díky které lze počítat s nárůstem do délky i šířky. Navzdory větším venkovním dimenzím se ovšem počítá se zhruba stokilovou dietou, což se samozřejmě projeví příznivě na ovladatelnosti i spotřebě. Kromě standardního provedení Mercedes počítá také s odhalením varianty s prodlouženým rozvorem, která dost možná do budoucna poskytne základ pro expanzi řady Maybach. To jsme však již zabrousili do sfér čirých spekulací, proto rychle zase zpátky do reality.
Ta je spojena se vzhledem výrazně připomínajícím větší třídu S, kde tím zásadním rozdílem budou čelní světla s dvojitými proužky simulujícími někdejší dvojité světlomety. Ve srovnání se stávající generací, která počítá na každé straně se 24 diodami, přitom novinku ozdobí hned 84 LEDek v obou předních rozích. Jinak ovšem nemá generace W213 vybočovat ze zajetých kolejí, což se ovšem netýká interiéru. Zde by mělo dojít k lehké revoluci, kdy palubní deska bude prakticky celá zastavěna dvěma displeji s vysokým rozlišením. Souběžně s tím pochopitelně dojde k eliminaci většiny tlačítek.
Pod kapotou nás ovšem již žádná velká „radikalizace” nečeká, počítat je možné s plejádou benzinových a dieselových čtyřválců a šestiválců. Na vrchol se postaví provedení E 63 AMG, v jehož případě je možné počítat s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem. Jeho výkon by měl narůst na 600 koní, aby došlo k pokoření BMW M5, na tuto verzi však bude nutné vyčkat až do roku 2017. Ještě déle pak možná cesta do showroomů zabere plug-in hybridu, který by se měl vyznačovat ultra nízkou spotřebou. Detaily o něm však třícípá hvězda zatím tají.
Přesunout se tak můžeme k bezpečnosti a elektronickým berličkám, které budou jednou z největších lákadel nového Éčka. Základem bude systém Intelligent Drive, který již počítá s autonomním řízením na dálnici, kdy bude dodržován bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel. Umožněno je to sadou kamer, senzorů a radarů, které neustále monitorují okolí vozu a skládají dohromady jeho digitální obraz. Jelikož však technologie je stále v počátcích, musí mít řidič neustále ruce na volantu.
Do budoucna však třícípá hvězda počítá s plnohodnotným autopilotem, za kterého již přebírá plnou záruku a bude tak odpovídat za veškeré nehody, ke kterým po čas autonomního řízení dojde. Zatím však není jisté, kdy k tomuto kroku dojde, zatímco brzdný asistent a automatické řízení, jež mohou spolupracovat a zabránit vzniku nehody, budou k dispozici již od prvotního odhalení. Systém Evasive Steering Assist dokonce nebude reagovat jen na vozidla, ale zvládne i detekci chodců.
S příchodem nové třídy E klade Mercedes rovněž větší důraz na roli mobilních telefonů, které již budou nahrazovat tradiční klíčky. K otevření či uzamčení vozu by navíc mělo dojít i poté, co se vybijí baterie. Mimo to budou mít řidiči k dispozici aplikaci, která jim umožní zaparkovat vůz na dálku. Ovšem pouze při rychlostech do 4 km/h. Půjde tedy hlavně o vyjíždění či zajíždění ve stísněných prostorách, přičemž je logické, že aplikace zvládne zapnutí i vypnutí motoru.
Zmínit můžeme ještě komunikaci na bázi vozu a informačního centra či přednárazový asistent, bezpečnostních technologií ale bude dozajista mnohem více. Dá se přitom předpokládat, že zrovna tento aspekt nové třídy E by Mercedes-Benz mohl odhalit ještě před avizovanou detroitskou premiérou.
Chystaný Mercedes-Benz třídy E se ukázal na nejnovějších ilustracích...
...i špionážních fotkách, z nichž ty nejnovější již zachycují vůz jen s malou kamufláží
Prohlédnout si můžeme také holou karoserii...
...či diodová světla a výčet techniky
Zdroje: Mercedes-Benz, Auto Express, Mercedes-Benz PassionBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch