Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 má české ceny, pod milion nejdou zdaleka
18.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová třícípá hvězda dostala do vínku již standardně devítistupňový automat. S benzinem startuje na 1 188 200 Kč, s dieselem o 82 tisíc korun výše.
Nová generace Mercedesu třídy E již má za sebou oficiální debut na autosalonu v Detroitu. Prozatím sice jen ve formě sedanu, nicméně pod sukni jsme mohli nahlédnout i kombíku. Neznámou tak do dnešního dne byly pouze ceny, za něž si můžete nové Éčko objednat. I z této oblasti však třícípá hvězda nyní strhla roušku, a to nikoliv pouze na německém, ale rovněž na českém trhu. Představit si tak můžeme podrobný tuzemský ceník, který však v úvodu příliš květnatý není - k dispozici jsou aktuálně jen tři varianty.
Základem je prozatím jediné nabízené benzinové provedení E 200, v jehož případě má zadní kola na starosti přeplňovaný dvoulitr. Ten produkuje 184 koní, s nimiž zrychlení z klidu na stovku zabere 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla stanovena na 240 km/h, zatímco spotřeba se dle norem pohybuje od 5,9 do 6,3 litrů na sto kilometrů. Za tyto parametry přitom dáte 1 188 220 Kč, přičemž kromě výše zmíněného můžete počítat rovněž se standardním devitístupňovým automatem.
Samočinná převodovka 9G-Tronic je rovněž základem také pro dieselové motory, konkrétně pro verze E 220 BlueTEC a E 350 BlueTEC. První z nich je osazena novým dvoulitrem, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm. Stovku tak pokoří za 7,3 sekundy a maximálkou se vyrovná benzinovému sourozenci. Jezdit by ovšem měla za 3,9 až 4,3 l/100 km, přičemž v kombinaci se základní výbavou necháte u prodejců 1 270 500 Kč.
Prozatímním vrcholem je již zmiňovaný Mercedes-Benz E 350 BlueTEC, který profituje z třílitrového turbodieselu, 258 koní a 620 Nm. S tímto výkonem přitom problémem není akcelerace na stovku za 5,9 sekundy či nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba pak byla vypočtena na 5,1 až 5,5 l/100 km. A v českých luzích a hájích tento model vychází na 1 530 650 Kč.
Jelikož jednotlivou nabídku a motorizace máme probrány, přikročit můžeme ke standardní výbavě, která u všech tří verzí počítá s čelními LEDkami, 17palcovými litými koly nebo sadou na opravu pneumatik. Dále pak zahrnuje dekory z broušeného hliníku, sadu komfortního nastavení sedadel nebo systém Easy-Pack, jenž umožňuje sklopení zadní lavice v poměru 40:20:40.
Zmínit můžeme rovněž černé látkové čalounění, dvouzónovou klimatizaci nebo základní audio systém s portem na USB, za dalšími prvky však již musíte zamířit do příplatkové výbavy. Ta je opravdu rozsáhlá, jak si můžete ověřit v oficiálním ceníku dostupném na stránkách českého zastoupení (PDF, 663 kB). My tak jen namátkou zmíníme především ucelené sady a linie.
Za sadu Premium Plus tak dáte 170 890 Kč, přičemž počítat můžete s navigací Garmin, kamerami monitorujícími celé okolí vozu, čalouněním kůží nappa, audio systémem Burmester, detekcí vozů ve slepém uhlu nebo čelními světlomety Multibeam LED. Exteriérová linie AMG upravující venkovní vzhled pak k vašemu finálnímu účtu přidá dalších 89 104 Kč.
Levné tedy nové Éčko rozhodně není, což se ostatně dá očekávat také u dalších variant, které jsou již na cestě a které by k mání měly být od léta. Jednat se přitom má o modely E 200 4Matic, E 250, E 300, E 350e, E 400 4Matic, E 200d, E 220d 4 Matic a E 43 AMG. Osmiválcový model z Affalterbachu by pak měl dorazit až příští rok, stejně jako E 350d 4Matic.
Nová třída E se ukázala naživo na autosalonu v Detroitu před pouhými několika málo dny...
...tuzemské ceny ale již nyní k dispozici máme. Víme tedy, že ve verzi E 200 bude německý sedan startovat na českém trhu na 1 188 220 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva