Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes CLS plně odhalen, to nejzajímavější skrývá pod kapotou
30.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pohled třetí generace CLS uchvátí asi jen málokoho, na to je příliš podobná oběma předchozím. Pod její kapotou ale debutují nové řadové šestiválce.
Vzhled třetí generace Mercedesu CLS u nás vyvolal otazníky už při úniku oficiálních fotek v předvečer autosalonu v Los Angeles, neboť přijetí stylu zádí současných kupátek a inspirace modelu AMG GT na přídi nevypadaly dvakrát povedeně. Po shlédnutí nových fotografií zůstává náš dojem stejný, Mercedes ale říká, že jde o jeden z jeho nejpohlednějších modelů, který prý udržuje „nestárnoucí auru prvního CLS“. Názor na vzhled si ale udělejte sami, my se dnes zaměříme hlavně na techniku.
CLS na trh zpočátku dorazí ve třech verzích. První, jediná benzínová, CLS 450 4Matic má pod kapotou zcela nový řadový šestiválec, který je doplněn integrovaným elektromotorem EQ Boost, 48voltovým elektrickým okruhem a filtrem pevných částic. Tohle je nepochybně jeden z motorů budoucnosti, ať už se vám to líbí nebo ne - na podobné jemné hybridy plánuje v dohledné době vsadit většina automobilek a Mercedes nemíní stát bokem.
Automobilka tvrdí, že tato jednotka má výkon osmiválce, ovšem při nižší spotřebě. Konkrétně jde o 367 koní a 500 Nm točivého momentu doplněných 22 koňmi a 250 Nm elektromotoru. Zrychlení z klidu na stovku trvá 4,8 sekundy, spotřeba pak byla vyčíslena na 7,5 litrů na sto kilometrů. To jsou čísla, která asi překoná již jen provedení AMG, se kterým můžeme počítat někdy v příštím či přespříštím roce. Osmiválcová jednotka by stejně jako v E 63 měla dávat k dobru 612 koní.
Pomalé ale ve výsledku nejsou ani dieselové modely CLS 350d 4Matic a 400d 4Matic. V obou případech se o pohon stará opět řadový šestiválec, jenž byl naladěn na 286 koní a 600 Nm, respektive na 340 koní a 700 Nm. Motor je osazen dvoustupňovým přeplňováním, má hliníkový blok a stěny válců s úpravou Nanoslide. Spotřeba pokaždé činí 5,6 l/100 km, slabšímu turbodieselu pak akcelerace zabere 5,7 sekundy a silnějšímu rovných 5 s.
V těchto třech variantách bude nový Mercedes CLS k dispozici od března, zmiňované provedení AMG nejspíše dorazí až ve druhé půli příštího roku nebo dokonce napřesrok. Je pak otázkou, kdy máme očekávat plug-in hybridní variantu CLS 53, která by se dle spekulací měla ukázat na lednovém autosalonu v Detroitu. Zvěsti zmiňují 429 koní produkovaných celou soustavou, ve výsledku by tak i tento model mohl být rychlejší než CLS 450 4Matic.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde dominantu tvoří pár 12,3palcových displejů usazených za spojeným skleněným krytem. Tato koncepce je vyhrazena výše položeným úrovním výbavy, podsvícené výdechy klimatizace ve tvaru leteckých turbín dostanou všichni. Podsvícení mají na starosti diody, jež lze nastavit v 64 barvách a které reagují červenou či modrou barvou i na stav klimatizace a tedy na přílišné horko či naopak chlad v kabině.
Dále se nové CLS pyšní speciálně navrženými sedadly, kdy zadní krajní opakují vzhled předních a navozují tak sportovní atmosféru v obou řadách. Vůbec poprvé je čtyřdveřové kupé pětimístným vozem, přičemž zadní opěradla lze sklápět v poměru 40:20:40. V té chvíli je samozřejmě možné počítat s mnohem vyšší kapacitou zavazadlového prostoru, který standardně pojme 520 litrů.
Opomenuta nebyla ani bezpečnost, neboť CLS přebírá řadu systémů určených původně pro faceliftovaný Mercedes třídy S. Máme tu tedy autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekci únavy řidiče již ve standardu, zatímco za příplatek lze sáhnout třeba po aktivním řízení nebo monitoringu aut ve slepém úhlu. Stran toho lze vůz vybavit i čelními světly Multibeam LED, jenž zvládají dosvítit na vzdálenost přes 650 metrů.
Ve finále jen dodáme zmínku o tradiční verzi Edition 1, která v rámci zevnějšku počítá s paketem AMG či 19palcovými černě lakovanými litými koly. Uvnitř pak nechybí kožené čalounění Nappa v odstínu černé perleti, které je spárováno s kontrastními švy a bronzově vyvedenými doplňky. Dále lze zmínit analogové hodiny IWC či speciální koberečky a nápisy Edition 1 na středové konzoli či palubním menu.
Nová generace Mercedesu CLS se ukázala naživo v Los Angeles...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva