Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes C Coupe odhalen, je to další malá třída S
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinka třícípé hvězdy dorazí se čtyřmi benzinovými a dvěma dieselovými motory. K mání bude i verze AMG, zatím ale venku není.
Dnes a vlastně i po celý následující víkend vás budeme zásobovat především novinkami z Concours d’Elegance, kde se objeví kupříkladu nové Bugatti či BMW M4 GTS. Stranou našeho zájmu ovšem nezůstává ani autosalon ve Frankfurtu, který otevře své brány odborné i laické veřejnosti již za pár týdnů. V hesenské metropoli se samozřejmě objeví mnohem více nových vozů než v americkém Pebble Beach, přičemž tím nejaktuálněji odhaleným je Mercedes-Benz C Coupe.
Nová třícípá hvězda je doslova a do písmene zmenšeným S Coupe, což vlastně není překvapivé, neboť také čtyřdveřová třída C vypadá jako menší „eSko“. Oproti předchozí generaci je novinka o 95 milimetrů delší a 40 mm širší, přičemž rozvor narostl o 80 mm. Zvětšen tak byl prostor pro ramena, lokty a hlavu na všech sedadlech, s ohledem na danou karosářskou verzi si ovšem nejvíce budou lebedit cestující vpředu.
Zpočátku budou k dispozici pouze čtyři benzinové a dva dieselové motory, kdy „vonnější výpary“ zastupují verze C 180, C 200, C 250 a C 300. V prvním případě se o pohon stará přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec, který dává k dobru 156 koní, zatímco zbývající trojice dostala do vínku oturbený dvoulitr. Ten byl naladěn na 184, 211 a 245 koní, spotřeba nebo jízdní dynamika však prozatím nebyla upřesněna.
To samé se týká rovněž „producentů sazí“, kteří budou k dispozici ve verzích C 220d a C 250d. Pod kapotou obou modelů najdeme 2,1litrový diesel, jenž dává k dobru 170 nebo 204 koní. Stejně jako v případě sedanu ani zde nechybí technologie SCR (Selective Catalytic Reduction), která by měla snižovat především emise. O nižší žíznivost se pro změnu postará i nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,26.
Z motorového prostoru se můžeme přesunout k podvozku, který standardně počítá s ocelovými pružinami a je k mání ve verzích Agility Control a Sport. Ve srovnání se sedanem v obou případech světlá výška poklesla o 15 milimetrů, přičemž příplatková výbava samozřejmě počítá také se vzduchovými měchy Airmatic. Ty je možné nastavit v režimech Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.
Tak jako praktičtější provedení je i nové kupé vybaveno řadou bezpečnostních systémů, mezi nimiž nechybí adaptivní tempomat (funguje do rychlosti 200 km/h), aktivní monitoring jízdních pruhů, aktivní parkovací asistent nebo brzdový asistent. Uvnitř je pak možné počítat s klimatizací, jež spolupracuje s navigací a uzavře recirkulaci vzduchu, kdykoliv vjedete do tunelu.
Mimo to je možné uvnitř počítat s unikátními kombinacemi čalounění, kdy kupříkladu výbava Edition 1 dostala do vínku hnědou a černou kůži kombinovanou s tyrkysovými švy. Na další detaily si ovšem budeme muset počkat do hesenské metropole, do prodeje se pak evropské specifikace Mercedesu C Coupe dostanou ještě před koncem letošního roku.
Poslední zmínku můžeme věnovat vrcholné variantě C 63 AMG, která se prozatím na nejnovějším videu stále ještě prohání v „maskáčích“. Virtuálně totiž bude odhalena až 19. srpna, naživo se pak představí vedle svého běžnějšího příbuzného ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.




































Mercedes C Coupe se prozatím ukázal pouze ve standardních verzích. Vrcholná varianta od AMG dorazí příští týden
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
