Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes C Cabrio je venku, tkaninu shodí i v 50 km/h
29.2.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Stroj pro milovníky bulvárních exhibic není velkým překvapením. Vedle barevných pláten, co stáhne do 50 km/h, přiváží i verzi AMG.
Mercedes C v provedení Coupe jsme poznali již v půlce srpna minulého roku, přičemž v říjnu se dostal také na český trh. Rovnou přišel i v nejostřejším provedení C 63 AMG, které se kasá stádem až 510 koní. Naposledy jsme se kochali ještě lidovější (a masám evidentně bližší) verzí s marketingově pojatým názvem Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupe, co má v nabídce zastoupit řadu AMG Sport. Na autosalonu v Ženevě teď lidé ze Stuttgartu odhalují ještě mladistvější derivát kupátka, který bude těžit především z obdivu okolí a větru ve vlasech svých pasažérů.
Nové C Cabrio, stejně jako Coupe, využívá techniky třídy C, navíc ale vytahuje trumf v podobě plátěné střechy dodávané ve čtyřech různých barvách, co stáhnete až do rychlosti 50 km/h. Tento proces probíhá pomocí elektromotorů a zabere údajně 20 sekund. Přímý konkurent pro BMW 4 Cabrio, jenž zatím zůstává neohrožen podobným modelem z Ingolstadtu, si přiváží prvky, které nás u moderních Mercedesů už jen stěží překvapí. Řeč je v tomto kontextu například o „diamantové“ přední masce nebo LED-světlometech.
Hlavní pozornost zaměřuje na zmíněnou střechu, od níž si výrobce slibuje mladší zákazníky. Zejména těch prahnoucích po prémiovém kabrioletu, pro něž je otevřené Éčko stále moc konzervativním modelem. Ti vpředu budou mít jistě při „jízdě bez“ radost z teplých ofuků krku Airscarf (složením plátna dojde k redukci zavazadelníku z 360 na 285 litrů), stejně tak z volitelného vzduchového odpružení Airmatic, teplo odpuzujícího koženého čalounění, které přijde vhod v parném létě či z devítistupňové automatické převodovky 9G-Tronic dostupné všem motorizacím.
Samozřejmostí je řada moderních asistenčních systémů, co mají za úkol zpříjemňovat cestování, zvyšovat bezpečnost a v případě nového infotainmentu s audiosystémem Burmester jistě i bavit posádku. Mercedes slibuje atmosféru svěží interpretace klasické třídy C s typickými rysy kabrioletů, což znamená v překladu kvalitní materiály včetně kůže v celkem pěti barevných odstínech (volitelné příslušenství), výrazně tvarovaná sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a navíc i sklopná opěradla zadních sedadel dělených v poměru 50:50. Individualizacím se vážně meze nekladou, materiálů a barev bude v nabídce doslova nepřeberné množství.
Nebude chybět ani podpora on-line balíčku "Mercedes me connect" s aplikací dostupnou pro chytré telefony, co umožní zjistit stav vozidla (včetně pozice oken a střechy či tlaku pneumatik) na dálku. Velice slibně zní koeficient Cx rovný 0,28, jenž Céčko řadí mezi nejaerodynamičtější kabriolety. A bude patřit také k nejbezpečnějším, o čemž ostatně hovoří celá řada airbagů - nechybí ani kolenní pro řidiče, ani okenní vaky integrované v horní hraně předních dveří. Agilitě vozu by zajisté ve srovnání s čtyřdveřovou C-Klasse mohla pomoci o 15 milimetrů nižší světlá výška, ovšem známe kabriolety - kvůli zachování ještě slušné tuhosti jsou mnohdy značně těžší než kupátka a Mercedes v tiskové zprávě o kilogramech vlastně ani nehovoří.
Když jsme se otřeli o pohonné jednotky, řeč je v tomto případě o šesti čtyřválcích a dvou šestiválcích (přesněji o dvou vznětových a šesti zážehových motorech) s výkony od 125 kW/170 koní až po 270 kW/367 koní verze C 43 AMG 4Matic. Už základní naftová varianta však bude k dispozici i s pohonem všech kol, který pomáhá ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,1 sekundy, a rozjetí až na 225 km/h. Stejná varianta se zadním pohonem pak uhání až 231 km/h. Ta se (stejně jako její silnější provedení C 250 d) dočká ekologicky šetrné technologie SCR, která žádá mimo jiné doplňování Ad Blue.
Vrchol s cejchem Affalterbachu, jenž je hnán bi-turbovým třílitrovým šestiválcem s 520 Nm maximálního točivého momentu, vypálí na stovku za 4,8 s a zastaví se kvůli elektronickému omezovači na 250 km/h. Ať už by vaše volba měla padnout na jakkoukoliv verzi, nový Mercedes C Cabriolet se dostane do prodeje v létě, ve verzi 43 AMG 4Matic se ho však nedočkáte zřejmě dříve než na podzim.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Mercedes C Cabrio bude v nabídce trojcípé hvězdy nejdostupnějším čtyřmístným vozem, co dokáže pocuchat vlasy a ucítit naplno pachy okolí.
Mercedes-AMG C43 4Matic bude jistě rovinkovým šampionem, co z čtyřmístné posádky udělá Karly Hály. Jeho ale čekáme spíše na podzim
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 22:39 - GeneHawkins
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch