Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka z Affalterbachu pouze s jednou hnanou zadní nápravou už vůbec nepočítá. Systém 4Matic přitom bude zásobovat až 612 koňmi.
Nová generace Mercedesu třídy E je na trhu již nějaký ten pátek. Tedy alespoň ve formě sedanu. Nedávno byl ovšem představen také kombík a kupé s kabrioletem již čekají za dveřmi. Mimo to se ovšem třícípá hvězda chystá rovněž odhalit osmiválcové provedení AMG, o jehož pohon se postará přeplňovaná čtyřlitrová jednotka. Jak nám přitom naznačil únik specifikací, očekávat máme 571 koní u standardu a 612 v případě verze S.
Tyto výkony vedou k opravdu působivé jízdní dynamice, neboť slabší verzi zrychlení z klidu na stovku zabere 3,7 sekundy, potentnější model je pak dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší. Nápomocen je tomu přitom nejen standardní devítistupňový automat, ale také pohon všech kol 4Matic. Až dosud se přitom zdálo, že ten bude stejně jako dosud pouze příplatkovou volbou, nicméně šéf AMG Tobias Moers přišel s poněkud odlišnou informací.
„Lidé v tomto segmentu hledají pohon všech kol,“ uvedl Moers na adresu prodejů, které zadokolku staví do role outsidera. Na trzích, kde jsou nabízeny obě varianty, totiž systém 4Matic volí devět kupců z deseti. A automobilka se rozhodla stejně jako ona i mnoho jejích konkurentů dříve v případě manuálních převodovek, že 10 procent není dostatečně zajímavé množství zákazníků. Nová generace E 63 AMG jednu poháněnou nápravu již nedostane, místo toho bude standardně ve všech zemích čtyřkolkou.
O samotném systému se zatím mnoho neví, tedy stran toho, že dle Moerse půjde o „kompletně novou“ technologii, která se má stát „největším krokem, jaký jsme udělali v rámci generační výměny“. Nejspíše tedy půjde o komplikovanou sadu elektronických diferenciálů a vektorování točivého momentu, ale to už spekulujeme.
Na příchod řízené zadní nápravy ale máme zapomenout. Šéf AMG, totiž dodává, že „jí nebylo třeba“. Kromě toho Moers ještě uvedl, že čtyřlitrový osmiválec vůči dosavadním provedením doznal řady změn, jenž souvisí třeba s novými turbodmychadly či kompletně přepracovanou hlavou motoru.
Výsledkem těchto snah je v úvodu zmíněný výkon přesahující metu 600 koní, jenž budou nové E 63 stavět alespoň prozatím na vrchol německého prémiového trojlístku. Jsme přitom zvědavi, s čím vyrukuje BMW v případě nové generace M5, u které bychom se taktéž měli dočkat automatu a pohonu všech kol. Tam zatím jen volitelného, přesto lze mnichovské budoucnosti předpovídat stejnou podobu, jakou jsme (a teď už víme, že správně) kdysi předpovídali té stuttgartské - je to smutné, ale jakmile jednou do nabídky dostanete něco, co více oslovuje masy, dostane se vše ostatní nejprve na druhou a posléze „na žádnou” kolej...


Nový Mercedes-AMG E 63 bude k mání pouze se systémem 4Matic, jak ostatně již naznačoval únik technických parametrů
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Bulega před Toprakem 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek 09:00
- Superpole vyhrál Bulega 08:00
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva