Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E 63 už se blíží, V12 od AMG nemíří do důchodu
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové vrcholné Éčko bude úspornější i rychlejší, přestože dostane menší motor. Jen downsizing ale u Mercedesu nevládne.
Německá automobilka na autosalonu v Los Angeles odhalila faceliftovaný Mercedes SL. Ten je díky nové přídi o poznání hezčí než dosavadní verze, mimo to se pak verze SL 400 chlubí vyšším výkonem. Zbytek nabídky ale již počítá s předchozím naladěním agregátů, což platí nejen o osmiválcových motorech, ale také o dvanáctiválcích. S nimi má přitom třícípá hvězda menší problém, ovšem nikoliv byrokratům z Bruselu či špatnému odbytu. Naopak, poptávka je tak velká, že musejí nastat jisté změny, aby mohla být uspokojena.
Od února příštího roku se tak výroba pohonných jednotek V12 přesune z Affalterbachu do Mannheimu, přičemž zachována bude filozofie „jeden muž, jeden motor“. Samotný vývoj ovšem zůstane nadále v centru AMG, přičemž šéf sportovní divize Tobias Moers naznačil, že do budoucna se dočkáme „elektrizované” verze, která bude více vyhovovat emisním regulacím. Zda to ovšem znamená jen příchod elektricky poháněných turbodmychadel či rovnou elektromotoru, to je zatím otázkou.
Vzdálenou budoucností se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho zůstaneme jen u té blízké. Ta je kromě výše zmiňovaného přesunu spojena také s uvolněnými kapacitami a pracovními silami v Affalterbachu, jež budou nyní zaměstnány pouze osmiválcovými motory. Ty tvoří většinu firemního odbytu, přičemž osazen jimi bude i příští Mercedes-AMG E 63. Vrcholná verze nové třídy E by přitom měla dorazit až jako vůz modelového roku 2017, zatímco základní provedení si prohlédneme již v lednu v Detroitu.
Zpočátku bude k mání pouze sedan, nicméně pár měsíců poté by měl dorazit kombík a řada přijde také na kupé a kabriolet, neboť Moers před časem přiznal, že AMG udělalo chybu, když tyto dvě karosářské verze nepustilo v rámci generace W212 do světa ve verzích AMG. Otázkou je ovšem pohon, neboť šéf divize rovněž uvedl, že po představení verze se systémem 4Matic je zájem o zadokolku malý. Nebylo by tedy překvapením, kdyby takové provedení zcela zmizelo z nabídky.
Jakkoliv lze samozřejmě v tomto směru očekávat od puristů stížnosti, tento krok není u Mercedesu nelogický. Verze E 63 se svou takřka dvoutunovou hmotností nikdy nebyla sporťákem a její nová inkarnace má být na základě interních testů se systémem 4Matic rychlejší než zadokolka. Mercedes má tedy hned několik důvodů, proč ji „zaříznout“ a uspořené finance věnovat třeba na oltář vývoje dvanáctiválců. To je ale již čirá spekulace, od které se vrátíme do reality.
Zmínit přitom můžeme, že nové Éčko dostane do vínku platformu MRA, se kterou je spojen nemalý úbytek kilogramů. Stávající 5,5litrový osmiválec by přitom měla nahradit nová čtyřlitrová jednotka V8, která v modelech C 63 a AMG GT produkuje maximálně 510 koní. To vůči dosavadnímu provedení představuje značný pokles, pročež v Affalterbachu dozajista přistoupí k jistým modifikacím, na jejichž konci by mohlo stát zhruba 550 až 580 koní.
I to je sice méně než dnes, nicméně s onou nižší hmotností bychom se měli dočkat působivější jízdní dynamiky. Mimo to by nový model měl být rovněž úspornější, neboť adoptována má být také devítistupňová automatická převodovka. Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že testovací jezdci vyrazili s prototypy znovu na Severní smyčku. Zde je přitom nachytali špionážní fotografové, jejichž veškerou práci si můžete prohlédnout na níže přiložené adrese.



Výroba dvanáctiválců se přesune z Affalterbachu do Manheimu...
...přičemž uvolněné kapacity využije AMG ve prospěch osmiválce, který bude pohánět i příští Mercedes E 63
Zdroje: Mercedes-AMG, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 36 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 36 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva