Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes A budí vzhledem rozpaky. Zepředu je smutný, zezadu „korejský”
3.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Němci odhalili novou generaci třídy A a po stránce vnějšího designu potěšili málokoho. V interiéru a v útrobách je to ale docela jiná písnička.
Jestli jste si na něco mohli v poslední době bez obav vsadit, pak to byl fakt, že Mercedes počátkem letošního února odhalí novou generaci třídy A. Němci to jasně avizovali už v prosinci a bylo jen otázkou času, jaký konkrétní datum pro představení novinky zvolí. Tím vyvoleným se nakonec stal večer 2. února, a protože teď tu máme ráno 3., můžeme se na vůz podívat do posledního známého detailu.
Začít musíme u vzhledu, který nebyl přijat tak pozitivně, jak by si u Mercedesu jistě přáli. Automobilka už po premiéře nového CLS musela tušit, že nový designový styl jejích aut nečekají v prvé řadě ovace a ty se ani v případě Áčka nedostavily. Jistě se najdou tací, kterým se novinka líbí a kteří nepochybně modernější linie kvitují, jsou ale v menšině. Převažující dojem jsou rozpaky.
Z diskuzí na fórech lze vyčíst tři důvody. Prvním je samotná nová příď, která je spíše smutná než agresivní, jak možná chtěla být. Druhým jsou velké, jen náznakem „rozbité” plochy na bocích, které činí vůz opticky těžkým a ani 19" kola (minimem je 16") na něm nevypadají bůhvíjak velká. Tohle bylo vyčítáno už CLS a alespoň za nás bychom řekli, že na Áčku to působí lépe, to ale pro změnu přidává třetí zdroj zklamání - záď. Často je označována za „korejskou” a těžko proti tomu lze něco namítat. Podívejte se třeba na Kiu Forte, takovéto řešení především světel jsme zvyklí vídat na autech trochu jiné provenience.
Názor na vnější design si jistě uděláte sami, stejně jako na ten vnitřní. Ten na každý pád vzbudil mnohem větší nadšení, neboť kráčí ve stopách větších a dražších sourozenců, což je u (relativně) levného modelu obvykle kvitováno. Sám Mercedes kabinu označuje za „avantgardní” a zaujmout dokáže hned několika dominantními prvky.
Jednak je to digitální přístojovka přímo spojená s výstupem palubního systému, což má za následek, že displeje zabírají už dobrou polovinu palubní desky. Druhým jsou výrazné výdechy ventilace a třetím ambientní podsvícení kde čeho, pro které je možné zvolit jednu z 64 přednastavených barev.
Ony displeje ale nejsou součástí standardní výbavy, k dispozici budou hned tři konfigurace. Na snímcích vidíme sadu sestávající ze svou obrazovek o úhlopříčce 26 centimetrů (10,25 palce), níže v nabídce se ale budou nacházet buď jeden desetipalcový nebo dva sedmipalcové displeje. Na těch lepších z nich bude zobrazován výstup zcela nového palubního systému MBUX, který prý disponuje umělou inteligencí a podle tvrzení automobilky bude vytvářet emoční pouto mezi vozem a jeho posádkou. To jsme na to zvědavi. Z dalších palubních libůstek jmenujme head-up-displej, možnost propojení vozu s mobilem skrze aplikaci Mercedes Me a pochopitelně spoustu bezpečnostních systémů známých z modelů vyšších tříd.
Po stránce komfortní výbavy můžete očekávat skoro cokoli. Vyjmenovat všechny dostupné prvky by dalo na vlastní článek, znovu se ale lze spolehnout na věci známé z dražších Mercedesů. Na trhu dnes asi nenajdeme jiný kompakt, který by nabízel věci jako ventilovaná sedadla s masážní funkcí, a to je opravdu jen třešinka na dortu. Všechno myslitelné pod ní je k dispozici též.
V případě techniky lze zatím hovořit jen o třech verzích, které budou k dispozici zkraje prodeje - dvou benzinových a jedné dieselové. Varianta A 200 bude mít pod kapotou 1,4litrový turbobenzin o výkonu až 163 koní a točivém momentu nanejvýš 250 Nm. To bude stačit ke sprintu na stovku za 8,0 sekundy, maximálce 225 km/h a kombinované spotřebě 5,1 litru benzinu na 100 km.
Druhou verzí k dispozici bude A 250 s opět přeplňovaným benzinovým dvoulitrem s výkonem až 224 koní a točivým momentem maximálně 350 Nm. Na stovku se tak vůz vyhoupne za 6,2 sekundy, jede až elektronicky omezených 250 km/h a v kolonce „kombinovaná spotřeba” má uvedeno 6,0 litru benzinu na 100 km.
Třetím pánem na holení je diesel A 180 d, pochopitelně s turbem, čtyřmi válci a objemem 1,5 litru. Se 116 koňmi a 260 Nm je nejslabší, a tak i nejhůře jede - stovku za 10,5 sekundy a maximálku 202 km/h chce ovšem vyvážit pouze 4,1litrová spotřeba.
Dodejme, že tato varianta bude zprvu dostupná pouze s automatickou dvouspojkovou převodovkou se sedmi stupni, stejně jako silnější benzin A 250. Pro verzi A 200 bude hned k mání i manuál, automat bude za příplatek. A připlatit si půjde také za pohon 4x4 nebo adaptivní odpružení.
Jak vidno, nové Áčko má co nabídnout po stránce techniky a interiérem míří na samotný vrchol, design ale asi cenu za krásu nezíská. Tušíme, že zákazníci to vozu odpustí, jasněji ale budeme mít příští měsíc, kdy nové Áčko zamíří v Evropě do prodeje.
Po stránce vnějšího vzhledu je nová třída A spíše zklamáním, interiérem, technikou a elektronikou ale dokáže zaujmout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva