Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový McLaren P1 nebude elektromobil, čtyřmístný vůz ale Britové nevylučují
4.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové již odstartovali vývoj elektrického hypersportu, ten ale bude tím druhým v řadě. Příchod absolutního vrcholu je podmíněn pokrokem techniky.
Tento víkend jsme si mohli probrat některá dříve neprezentovaná fakta týkající se McLarenu P1. Ten je vskutku unikátním strojem, který sice na některých okruzích není tak rychlý jako Porsche 918 Spyder a někdo po stránce vzhledové favorizuje spíše Ferrari LaFerrari, nicméně řada lidí jej bere jako nejlepší vůz planety. Není proto divu, že Britové mají poněkud problémy s jeho nástupcem, který jednoduše musí pozdvihnout laťku o stupeň výše.
V tomto směru je zde ovšem problém, který víceméně spočívá v absenci dostupných technologií. Ačkoliv se totiž dosud spekulovalo o tom, že nástupce z řady Ultimate Series bude ryzím elektromobilem, není to tak docela pravda. Tedy, takový model se skutečně má objevit, přímým nástupcem McLarenu P1 však nebude. Podle šéfa globální korporátní komunikace Duncana Forrestera půjde pouze o typově podobný vůz.
„Do konce roku 2022 se stanou dvě věci. Tou první je, že minimálně polovina našich aut bude osazena určitou formou hybridní techniky. Zadruhé postavíme - a již jsme s tím začali - zcela elektrický supersport jako součást řady Ultimate Series. Nebude to ale nástupce P1," říká Forrester. A zároveň dodává, že úkolem tohoto vozu je především snaha McLarenu „pochopit, jaké mohou být budoucí elektromobily“.
„Musíme být pragmatici a realisté a pochopit, že jednou budeme všichni řídit elektrické vozy. Podstatou značky je, abychom nabídli aktivní zapojení řidiče, vášeň i hlučnost, dnešní elektromobily jsou však oproti tomu nevýrazné. To je výzva, jakou jsme předložili našim technikům - pokud se elektrifikace jednou stane budoucností, doručíte nám řidičsky natolik pohlcující vůz jako P1, ovšem s plně elektrickým ústrojím?“
To je ovšem pouze jeden úkol, kterým se inženýrské oddělení McLarenu momentálně zabývá. Tím druhým je právě přímý nástupce P1. Forrester ovšem vysvětluje, že jeho příchod je podmíněn právě revolučním pokrokem technologie. „To je role vozu z řady Ultimate Series - je to výkladní skříň dostupné techniky.“ Britové tak aktuálně teprve začínají zjišťovat, jakým způsobem, kam a nakolik se mohou posunout.
„Pokud tato technologie nedorazí do pěti let, pak další takový vůz (tedy nástupce P1 - pozn. red.) nevyrobíme po dalších pět let. Nemusí přitom nezbytně jít o technologii motorů. Může jít o odlehčování, přeplňování, o cokoliv,“ dodává Forrester. Zároveň přitom zmiňuje, že ačkoliv tato novinka nejspíše bude stát dvojnásobek toho, co současný P1, značka na něm stejně nevydělá ani haléř.
Úkolem vozu tohoto typu totiž není zisk, spíše vylepšuje image značky a navyšuje povědomí o ni. I z tohoto důvodu jsou náklady na jeho vývoj vždy důkladně probírány, neboť McLaren se na rozdíl od Porsche či Lamborghini nemůže spoléhat na velký automobilový koncern stojící v pozadí. Stejně tak se značka nemůže obrátit ani na investory, aby na novinku přispěli penězi navíc. Vše si zkrátka musí vydělat sama jinými vozy či dalšími aktivitami.
Mnohý by proto možná očekával, že Britové schválí projekt SUV, jenž by velmi pravděpodobně generoval nemalé zisky. Nicméně Forrester potvrdil, tak jako mnoho výše postavených manažerů značky před ním, že nic takového se realitou nestane. McLaren je dle něj striktně sportovní značkou, a tak jej zákazníci vnímají. SUV by proto ve výsledku ani nechtěli, pročež by se investice do něj jevily prodělečným.
O čem automobilka ale přemýšlí, je model s více než dvěma sedadly. Může jít i o sedan čtyřmístné kupé, zopakováno ale také může být téma McLarenu F1. Tedy koncepce sedadla řidiče vpředu uprostřed, jenž je ve druhé řadě doprovázeno dvěma místy pro spolujezdce. „Dokážeme to ale dnes udělat? A chceme to vůbec udělat?“ ptá se Forrester.
Odpověď ale momentálně nepřichází a není jisté, zda se jí v nejbližší době dočkáme. Stejně tak je vlastně sporné, zda během příštích let dorazí skutečný nástupce McLarenu P1. Podstatné ovšem je, že Britové nehodlají jít s davem a nepřijdou s dalším naprosto nesmyslným SUV, které ve výsledku vlastně nikdo nepotřebuje.


























McLaren P1 je absolutním vrcholem britské techniky. Jeho nástupce proto musí pozdvihnout laťku výše, jinak nedorazí
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 48 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva