Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový McLaren F1 chce být znovu nejlepším supersportem světa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka McLaren tvrdí, že se při vývoji nástupce modelu F1 nesoustředí na maximálku. Tohle nemá být závod o nejrychlejší automobil v přímce.
Při otevření nového zastoupení firmy McLaren v australském Sydney se tamnímu zástupci magazínu Drive (patřícího pod deník The Sydney Morning Herald) podařilo položit pár otázek Ronu Dennisovi týkajících se nástupce supersportu F1. Šéf firmy připustil, že nový vůz nebude na rovinkách tak rychlý jako jeho předek z 90. let, který byl schopen jezdit bez omezovače rychlostí 391 km/h a svého času byl neohroženým králem silnic.
„MP4-12C je na kterémkoli okruhu na světě rychlejší než F1,“ říká Dennis. „Nefixujme se pouze na maximální rychlost. Myslím, že to je první věc, na kterou bychom se měli přestat zaměřovat.“ Co místo toho McLaren slibuje? Podle Dennise technologicky ten nevyspělejší supersport schopný konkurovat Ferrari, Lamborghini a Porsche.
„Co bychom měli mít, je pořádný výkon,“ vysvětluje. „Použijeme již obecně uznávané technologie a spojíme je s těmi, které ještě nejsou známy. Mohu vám říci, že naše auto dostane spoustu věcí, které momentálně neexistují.“ Mnoho vozů ovšem nevznikne. „Plánujeme vyrobit kolem 300 až 500 aut. Nebudou levná, budou hodně odlišná od typu 12C a doufám, že budou oslavovány jako to nejlepší, co kdy mezi supersporty vzniklo,“ dodává Dennis.
V rozhovoru zároveň potvrdil, že centrální karbonový monokok stávajícího auta bude využitý nejen při výrobě nového supersportu, ale dostane jej také malý McLaren umístěný pod modelem MP4-12C. Základ pohonné jednotky bude vycházet ze současného bi-turbo osmiválce o objemu 3,8 litru, ale bude mít vyšší výkon a patrně také objem. A je velmi pravděpodobné, že bude spojen s hybridní technikou, jejímž úkolem bude dále zvýšit výkon a zároveň snížit spotřebu.
Co má být naopak radikálně jiné, je design. Dennis tvrdí, že 12C má záměrně konzervativnější tvary a příští stroj rozhodně nebude působit upjatě. „Věřte mi, bude vypadat úplně jinak. Míra agresivity bude tak vysoká, jak to jen bude akceptovatelné.“
Život s novým modelem má být ale mnohem snadnější, než s jeho předchůdcem. Kabina již nebude třímístná, ale nabídne konvenční dvousedadlový interiér. Co bude ztrácet v nekompromisnosti, nahradí technologie. „Postavit další F1 je při dnešním stavu legislativy extrémně náročné. Prostě jej nelze vyrobit. Pokud byste chtěli u takového vozu získat homologaci, nikdy byste se nedostali na tak nízkou hmotnost, takže jsme se museli zaměřit jiným směrem a osvojit si spoustu nových technologií,“ vysvětluje Dennis. „Potřeby dnešních majitelů supersportů jsou mnohem vyšší. Jednoduchost, syrovost, tuhost a agresivita nejsou nakceptovatelné. Očekávání budoucích zákazníků stojí na mnohem vyšší sofistikovanosti,“ připomněl Ron Dennis.
Současná legislativa ovlivnila konstrukci aut natolik, že by původní McLaren nemohl mít dnes tu hmotnost jako v 90. letech
Ron Dennis potvrdil, že kromě nástupce F1 vznikne také menší model umístěný pod typem 12C
Zdroj: Drive - The Sydney Morning Herald
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva