Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový malý sedan Jaguaru prý bude lepší než ty nejlepší vozy světa
14.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Projekt Jaguaru s názvem X760 prý musí být úspěšný, jinak se značka může stát minulostí. Neúspěch sedanu se ale zatím zdá být nepravděpodobný.
Britská automobilka o sobě dává v poslední době najevo více než kdy předtím. Důvodem je chystaný malý sedan, který společně s novou platformou iQ[Al] dorazí v roce 2015. Podle globálního šéfa značky Adriana Hallmarka by se přitom malý sedan Jaguaru měl stát „nejpokročilejším, nejefektivnějším a nejkultivovanějším modelem v rámci segmentu. Nebude jen dobrý, ale bude lepší než ti nejlepší na celém světě.“
To zní vskutku sebevědomě. Ovšem podle analytické společnosti Bernstein Research, která stojí i za nedávným žebříčkem nejprodělečnějších aut, si ale Jaguar nemůže dovolit jediný neúspěch. Projekt s názvem X760 (díky kterému je pravděpodobnější oficiální pojmenování XS než Q-Type) je tak prý poslední šancí Jaguaru na úspěch. Pokud ale sedan selže, pak zřejmě bude konec i se značkou.
Veškeré náznaky ovšem nasvědčují spíše pravému opaku. Záda totiž novince nebude krýt pouze kombík a SUV (produkční verze prý bude menší než nedávno odhalený koncept C-X17), ale také Range Rover Evoque XL, který bude postaven na identické hliníkové platformě iQ[Al]. A tím se jak rozmělní náklady, tak i navýší šance na výdělek.
Tím ale britské snahy neskončí, neboť v další vlně by mělo dorazit kupé používající stejných základů a zřejmě i jakýsi hatchback, který pokryje BMW 3 GT. Co je ovšem podstatnější, jsou očekávané změny na trhu s prémiovými kompakty. Podle předpokladů by totiž měl do konce dekády narůst o dalšího půlmilionu prodaných automobilů.
Londýnská analytická společnost ISI Auto přitom upřesňuje, že v příštím roce by se v daném segmentu mělo prodat 1,3 milionu vozů. Valná většina - přibližně 1,15 milionu exemplářů - má ovšem připadnout na Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Zbytek zákazníků si pak mezi sebe rozeberou Cadillac, Infiniti a Lexus.
Je přitom otázkou, komu z „účastníků zájezdu“ bude Jaguar krást zákazníky nejvíce. Pokud by však uchvátil pouhých 5 procent daného trhu, jednalo by se o nějakých 80 000 vozů, což by znamenalo úspěch. O ten by se přitom zasloužil jen sedan a kombík, zatímco kupé by tento odbyt dotáhlo blíže šesticiferné produkci.
Dalším krokem je SUV (s kódovým označením X761), jehož by se ročně mělo udat 50 tisíc kusů. To již celkově dělá nějakých 130 až 150 tisíc nových vozů ročně, ke kterým se má přidat dalších 80 000 exemplářů Range Roveru Evoque XL. To by již byl úspěch enormní, ale rovněž i velký problém - stačí jen vzpomenout, že Britové nestíhají uspokojit ani stávající poptávku.
Takové jsou ovšem plány, jaká bude nakonec realita, teprve uvidíme. První náznaky budeme moci sledovat již v září 2014 na autosalonu v Paříži, kde se sedan objeví v produkčním balení vedle nového Mercedesu třídy C a Audi A4. Jeho celohliníková konstrukce mu přitom má zaručit technologický náskok i lepší zaměření na řidiče než u BMW řady 3.
Pokud pak vše půjde jako po másle, mělo by se v showroomech na počátku roku 2016 objevit kombi, které bude v řádu měsíců následovat SUV. Kupé pak zřejmě dorazí v roce 2018, přičemž designově již bude odpovídat faceliftu, který v té době představí sedan. Držíme tedy palce, aby se tak skutečně stalo, s Jaguarem bychom se loučili neradi...
S blížícím se příchodem nového modelu se objevují nové a nové počítačové retuše. Jsme opravdu zvědavi, která bude nakonec odpovídat realitě nejvíce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan