Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lotus Esprit by se přece jen mohl dostat do výroby, jisté ale zatím není nic
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Lepší pozdě nežli později, říká se. Dlouho jsme o novodobém Espritu nic neslyšeli, ale teď se zdá, že to s ním Lotus úplně nevzdal.
Je tomu více než rok, co jsme se naposledy zmiňovali o chystaném modelu Lotusu tak věhlasného jména jako je Esprit. Na počátku předminulého roku totiž došlo k převzetí značky malajským konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar a od té doby Lotus stále více či méně nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat.
Stávající vedení nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, vzápětí ale prohlásilo, že nový Esprit by to nakonec na registrační značky přece jen zvládnout mohl. Letos je už britská značka po dvou rekordních ztrátách konečně z nejhoršího venku, a hodlá vyrobit až dvě tisícovky aut. První vlaštovkou se zdá být okruhový model Elise S Cup R, jenže to není nic až tak nového.
Pokud se tedy vrátíme k původním plánům ohledně novodobého Espritu, na který jsme narazili v podobě studie například v roce 2010 v Paříži, od značky prý stále nedostal zelenou, ale ani stopku. Ikonické superauto s vidlicovým osmiválcem a historií sahající do roku 1976 znovu připomíná manažer Lotusu pro Austrálii a Nový Zéland Alastair Manihera a dodává, že cítí uvnitř automobilky touhu dotáhnout projekt do konce. Osobně by ho rád znovu viděl a není sám, jenomže management Lotusu prý nadále zvažuje, jak s Espritem naložit.
Pokud by po něm prý byla dostatečná poptávka, a že by s ní být problém měl jen stěží, pak bychom se měli dočkat. Dalším faktem je, že by Lotus po znovunastartování projektu a dovedení konceptu do produkční podoby neměl ani problémy s kapacitou továren, prostor na něj kvůli současné stále skromné modelové řadě zkrátka a dobře mají. Že by byl problém s motorem? To si také úplně nemyslíme.
Atmosférický osmiválec konceptu byl údajně schopen vytočit se až k devíti tisícovkám otáček, přičemž výkon dosahoval zhruba 610 koní. Jeho výhodou navíc byla modulární konstrukce, díky které by se mohl objevit v dalších modelech Lotusu v podobě menších čtyř a šestiválcových verzích. Pochybnosti tedy můžou vyvstat jen z hlediska nedostatečných možností stávajících výrobních linek na výrobu nejrůznějších derivátů a kvůli potřebě drobného přepracování původního motoru do souladu se stávajícími požadavky.
Tak se tedy jako vy musíme zeptat, kde je zakopaný pes. Bude zřejmě u vlastníka DRB-Hicom, který sice možná hodlá investovat do vývoje a rozvoje Lotusu, ale zároveň chce mít také dobře promyšlený dlouhodobý plán s dobrými výsledky bez rizika. Manihera dodává, že Lotus má před sebou mnohem zářnější budoucnost, ale o podrobných plánech zatím mluvit nemůže. Modleme se tedy, aby se britská automobilka dále rozvíjela a aby dostal Esprit konečně zelenou.
Nový Esprit je již téměř připravený na sériovou výrobu. Zahájení ovšem zřejmě nadále brzdí management
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis