Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus LFA hned tak nedorazí, prý kvuli astronomické ceně
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze Nürburgring Edition je dodnes nejdražším japonským vozem, přesto na ní Lexus prodělal. Zároveň se ale nejen mnohé naučil, ale i poučil.
Vstup Lexusu na pole supersportů v roce 2010 se nadmíru povedl. Zejména kvůli 4,8litrovému atmosférickému desetiválci modelu LFA, který vyluzoval takový zvuk, při kterém až mrazilo za krkem. Spolu se zvukem se chlubil výkonem 560 koní, se kterými vůz zvládal zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Tuto dynamiku ještě více umocnila verze Nürburgring Edition, která dostala o 11 koní víc, snížený podvozek a mnohem agresivnější bodykit. Cestě do síně slávy tedy nic nebránilo.
Byl tu však jeden problém, a tím byla astronomická cena (a vlastně ještě enormnější náklady). Základ se totiž v Americe prodával za 375 000 USD (cca 9 182 000 Kč) a okruhové provedení dokonce za 445 000 USD (10 896 000 Kč), díky čemuž se Lexus LFA stal nejdražším japonským produkčním vozem všech dob. To sice pěti stovkám zájemců nezabránilo ve vykoupení celé produkce ještě před zahájením výroby, samotná automobilka však i přesto na každém exempláři prodělávala.
Z toho důvodu Lexus o přímém nástupci neuvažuje, alespoň ne v nejbližší budoucnosti. Mark Templin, výkonný viceprezident značky, pak sice dodal, že očekávat sice máme neskutečné věci, žádná z nich se ovšem nebude prodávat tak draho. Spíše než na vrcholný supersport se japonská automobilka hodlá zaměřit na pakety F Sport a modely s písmenem „F“ ve znaku, které se tedy zjevně budou objevovat častěji než jednou za dekádu.
To samo o sobě neznamená, že by LFA bylo zcela ztrátovým projektem. Tomlin říká, že vůz se stal „velkou inspirací pro naše inženýry. Naučili jsme se tak, jak máme vyvíjet další produkty, jak dosáhnout prestižní kvality řízení a skvělého naladění podvozku. Zároveň jsme zdokonalili také práci s odlehčenými materiály.“ Tím jsou samozřejmě myšlena karbonová vlákna.
Právě toto učení ovšem šponovalo náklady do nemalých výšin. „Když jsme přitom s projektem LFA začali, vůbec to neměl být tak drahý vůz, jakým se nakonec stal. Mělo to být kupé pro naše tradiční zákazníky. Jakmile jsme navíc odstartovali vývoj, věci se zlepšovaly a zlepšovaly. Nicméně se vše také měnilo, jelikož jsme z oceli přepřáhli na hliník a následně na karbon.“
Konec celého příběhu známe sami, přičemž pro nás rozhodně nemá tak hořkosladkou příchuť jako pro Lexus. Ten si ovšem náladu může spravit alespoň v rámci závodních aktivit, neboť ve spolupráci s týmem Gazoo Racing bude LFA opětovně startovat v rámci čtyřiadvacetihodinovky Nürburgringu. Přitom půjde již o osmé vystoupení na legendárním okruhu.
I kdyby ovšem Lexus LFA daný závod vyhrál s rozdílem několika tříd, příchod nástupce to zdaleka neurychlí. Japonci se totiž nejen mnohé naučili, ale zároveň jsou také poučeni. Nic jiného než modely ve stylu nedávno odhaleného sedanu GS F tedy v nejbližších letech skutečně nečekejme.
Lexus LFA Nürburgring Edition je dodnes nejdražším japonským produkčním vozem. Automobilka na něm přesto prodělala, nástupce proto hned tak nevznikne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie