Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lexus LFA hned tak nedorazí, prý kvuli astronomické ceně
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Verze Nürburgring Edition je dodnes nejdražším japonským vozem, přesto na ní Lexus prodělal. Zároveň se ale nejen mnohé naučil, ale i poučil.
Vstup Lexusu na pole supersportů v roce 2010 se nadmíru povedl. Zejména kvůli 4,8litrovému atmosférickému desetiválci modelu LFA, který vyluzoval takový zvuk, při kterém až mrazilo za krkem. Spolu se zvukem se chlubil výkonem 560 koní, se kterými vůz zvládal zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Tuto dynamiku ještě více umocnila verze Nürburgring Edition, která dostala o 11 koní víc, snížený podvozek a mnohem agresivnější bodykit. Cestě do síně slávy tedy nic nebránilo.
Byl tu však jeden problém, a tím byla astronomická cena (a vlastně ještě enormnější náklady). Základ se totiž v Americe prodával za 375 000 USD (cca 9 182 000 Kč) a okruhové provedení dokonce za 445 000 USD (10 896 000 Kč), díky čemuž se Lexus LFA stal nejdražším japonským produkčním vozem všech dob. To sice pěti stovkám zájemců nezabránilo ve vykoupení celé produkce ještě před zahájením výroby, samotná automobilka však i přesto na každém exempláři prodělávala.
Z toho důvodu Lexus o přímém nástupci neuvažuje, alespoň ne v nejbližší budoucnosti. Mark Templin, výkonný viceprezident značky, pak sice dodal, že očekávat sice máme neskutečné věci, žádná z nich se ovšem nebude prodávat tak draho. Spíše než na vrcholný supersport se japonská automobilka hodlá zaměřit na pakety F Sport a modely s písmenem „F“ ve znaku, které se tedy zjevně budou objevovat častěji než jednou za dekádu.
To samo o sobě neznamená, že by LFA bylo zcela ztrátovým projektem. Tomlin říká, že vůz se stal „velkou inspirací pro naše inženýry. Naučili jsme se tak, jak máme vyvíjet další produkty, jak dosáhnout prestižní kvality řízení a skvělého naladění podvozku. Zároveň jsme zdokonalili také práci s odlehčenými materiály.“ Tím jsou samozřejmě myšlena karbonová vlákna.
Právě toto učení ovšem šponovalo náklady do nemalých výšin. „Když jsme přitom s projektem LFA začali, vůbec to neměl být tak drahý vůz, jakým se nakonec stal. Mělo to být kupé pro naše tradiční zákazníky. Jakmile jsme navíc odstartovali vývoj, věci se zlepšovaly a zlepšovaly. Nicméně se vše také měnilo, jelikož jsme z oceli přepřáhli na hliník a následně na karbon.“
Konec celého příběhu známe sami, přičemž pro nás rozhodně nemá tak hořkosladkou příchuť jako pro Lexus. Ten si ovšem náladu může spravit alespoň v rámci závodních aktivit, neboť ve spolupráci s týmem Gazoo Racing bude LFA opětovně startovat v rámci čtyřiadvacetihodinovky Nürburgringu. Přitom půjde již o osmé vystoupení na legendárním okruhu.
I kdyby ovšem Lexus LFA daný závod vyhrál s rozdílem několika tříd, příchod nástupce to zdaleka neurychlí. Japonci se totiž nejen mnohé naučili, ale zároveň jsou také poučeni. Nic jiného než modely ve stylu nedávno odhaleného sedanu GS F tedy v nejbližších letech skutečně nečekejme.




































Lexus LFA Nürburgring Edition je dodnes nejdražším japonským produkčním vozem. Automobilka na něm přesto prodělala, nástupce proto hned tak nevznikne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 10 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před hodinouJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 3 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
před 4 hodinamiDrazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
před 6 hodinamiŠéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 14:21 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 14:02 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.