Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou

Genesis GV80 sice disponuje stejnou jednotkou, jakou má v nabídce i BMW, dynamicky však za X5 spíše zaostává. Je však levnější a řada lidí jej bude považovat za Bentley.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou

13.7.2021 | Petr Prokopec

Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou

/

Foto: Hyundai

Genesis GV80 sice disponuje stejnou jednotkou, jakou má v nabídce i BMW, dynamicky však za X5 spíše zaostává. Je však levnější a řada lidí jej bude považovat za Bentley.

Letos v listopadu se Hyundai chystá k oslavám. Uplyne šest let od chvíle, kdy byla spuštěna značka Genesis jako samostatná entita. Zpočátku nabízela pouze vrcholnou limuzínu G90, než se její nabídka rozšířila také o další dva sedany a SUV GV80. A aby toho nebylo málo, Korejci po americkém a domácím trhu oznámili, že se chystají i do Evropy. Nikoliv ovšem s prázdnou náručí, přijdou sem také s novým kombíkem.

S modelem G70 Shooting Brake navíc dorazí i dieselový motor, konkrétně pak 2,2litrový čtyřválec. Vyjma něj pak zákazníci budou moci sáhnout rovněž po dvoulitrové benzinové jednotce, zatímco o zbytku agregátů se nyní ještě diskutuje. Platí to ostatně i o zbytku portfolia značky, neboť Korejci jednoduše pochopili, že především sedany v Evropě příliš nefrčí. Pokud tedy svolí k výraznější expanzi, nejspíše u toho bude jak zmíněné SUV, tak jeho menší bratříček GV70.

My si nyní posvítíme na model GV80, který by Genesis na starém kontinentu skutečně mohl začít nabízet a nově jej lze vybavit třílitrovým dieselovým agregátem. Stalo se tak sice v Austrálii, to je pro nás ale v tuto chvíli nepodstatné. Důležitější je samotný agregát, neboť právě jeho projev a výkony mohou dát dopředu najevo, zda vůbec Genesis má v Evropě šanci.

Teoreticky můžeme novinku, které Korejci říkají „chytrá”, vnímat pozitivně. Třílitrová jednotka totiž počítá s válci v řadě, tak jako třeba BMW či Mercedes-Benz. Navíc produkuje 277 koní a 588 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou nízké hodnoty. V praxi se však ukazuje, že jeho potenciál silně brzdí letargická automatická převodovka. Právě kvůli ní sprint na stovku trvá takřka 7 sekund, což není vyloženě špatné, ale ani světoborné.

S touto dynamikou totiž Korejci za takovým X5 xDrive30d zaostávají, nicméně na druhou stranu mohou publikum oslnit nižšími cenami. A pozitivně lze nahlížet rovněž na design, neboť řada lidí bude Genesis GV80 považovat spíše za Bentley Bentayga než za luxusní Hyundai. Ač tedy značka bude spíše alternativou vůči BMW a dalším Němcům, takovou Alfu Romeo by již do kapsy strčit mohla. A to by Korejci mohli brát za slušný úspěch.


Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou - 1 - Genesis GV80 3D instrument display 01Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou - 2 - Genesis GV80 3D instrument display 02Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou - 3 - Genesis GV80 3D instrument display 03Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou - 4 - Genesis GV80 3D instrument display 04Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou - 5 - Genesis GV80 3D instrument display 05Nový korejský „chytrý” diesel se ukázal v akci, zaujmout by mohl výkonem i cenou - 6 - Genesis GV80 3D instrument display 06
Genesis GV80 je nově k mání s třílitrovým turbodieselem, jehož 277 koní by mělo zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 6,8 sekundy. Reálně je však korejské luxusní SUV nepatrně pomalejší než na papíře. Foto: Genesis

Zdroj: PDriveTV@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše