Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Koenigsegg odhalil detaily a boří všechny hranice, fascinuje i nádrží nebo držáky na nápoje
25.8.2023 | Petr Prokopec
Je to něco úplně jiného, než na co jsme dosud byli od Koenigseggu zvyklí, přesto je to pořád v řadě ohledů fascinující auto. Na extrémně výkonný plug-in hybrid pro čtyři ani není těžké, k tomu přidává i nádrž jako ze starých časů a spoustu praktických vychytávek.
Na zázraky možná věří už jen malé děti, dojít k nim ale pořád může. Za jeden takový můžeme považovat produkční verzi Koenigseggu Gemera. Švédové totiž od prezentace konceptu před třemi lety ušli poměrně značný kus cesty, z níž navíc většinu stihli za poslední rok. Tehdy si totiž začali představovat, že by zadní kola nemusel roztáčet pouze dvoulitrový tříválec, ale také pětilitrový osmiválec. To skutečně udělali a při té příležitosti předělali svůj - řekněme - rodinný supersport pomalu od základu.
Gemera tedy bude k dispozici ve dvou verzích, kdy malému i většímu spalovacímu ústrojí pokaždé asistuje nový elektromotor zvaný Dark Matter. Ten nahradil původně zvažované tři elektrické agregáty, přičemž produkuje 816 koní výkonu a 1 250 Nm točivého momentu. Jednotka by tak stačila na pohon řady aut jen sama o sobě, s pomocí tříválce ovšem soustava produkuje 1 419 koní a po spárování s osmiválcem máte k dispozici dokonce 2 332 koní a 2 750 Nm. Něco takového již pomalu překračuje lidské chápání.
Jde nicméně jen o začátek, nově odhalení detaily často nutí s údivem otevřít pusu. Švédové totiž navzdory použití větší jednotky přepracovali záď vozu tak, aby se za osmiválec vešla ještě čtyři příruční zavazadla. Objem kufru je přitom tak velký, že dovnitř se snadno vejde i jeden známý youtuber. To je ostatně dokázáno na níže přiloženém videu právě z jeho dílny, na kterém šéf značky Christian von Koenigsegg zmiňuje také hmotnost. I ta je hodná pozornosti.
Automobilce se totiž povedlo dosáhnout hodnoty jen lehce překračující 1 900 kil. Absolutně to není málo, ale považte - máme před sebou extrémně výkonné hybridní auto pro čtyři, které pořád váží méně než nový Mercedes-AMG GT. Ten přitom nedisponuje žádným elektromotorem, jeho zadní sedadla jsou pouze nouzová a jeho osmiválec má o litr menší objem. A jde o hodnotu s náplněmi, tedy i s palivovou nádrží dotankovanou na 70 procent. Jen palivo přitom bude vážit skoro metrák, vůz totiž celkově dokáže pobrat nemalých 115 litrů. Kdo vám dnes něco takového nabídne?
Není tedy ani v nejmenším překvapivé, že rodinný supersport má udávaný dojezd 1 000 km, z čehož 50 lze urazit čistě na elektřinu. Zároveň má umožnit zrychlení z klidu na stovku pod 2 sekundy, přičemž maximálka překračuje 400 km/h. Ovšem jen za předpokladu, že střechu neosadíte zakázkovými ližinami a dodatečným úložným boxem. V té chvíli totiž senzory kvůli bezpečnosti omezí rozlet vozu „jen“ na 300 km/h. Tato hodnota je zároveň maximem pro jízdu čistě na elektřinu.
Tato dynamika je spárována s ohromnou praktičností a každodenní využitelností, zmínky o rodinném supersportu tedy opravdu nejsou přehnané. Vedle již popsaného zavazadelníku totiž budou zákazníci moci počítat také s multimediálním systémem pro každou řadu sedadel, audio systémem s 11 reproduktory, dvěma indukčními ploškami pro bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, několika USB porty, automatickým parkováním či sadou kamer umožňujících ptačí pohled.
Třešinkou na dortu jsou pak čtyři držáky na nápoje, v jejich případě můžete zvolit chlazení či ohřev, a to až na 50 stupňů Celsia. Von Koenigsegg uvádí, že tento prvek byl jedním z nejnáročnějších na vývoj, čemuž lze věřit - nápoje, v jejichž teplotě může být až 44stupňový rozdíl, totiž od sebe dělí jen pár milimetrů. Gemera tak rozhodně nemá konkurenci, pročež je možná i škoda, že vznikne jen 300 kusů. Při ceně okolo 40 milionů korun za kus ale beztak zdaleka nejde o auto pro každého.
Produkční Gemera je pomalu zázrak, vůz totiž váží něco málo přes 1 900 kilogramů navzdory kombinaci pětilitrového osmiválce, elektromotoru, čtyř plnohodnotných sedadel a zavazadelníku, do nějž napěchujete čtyři kufry. Zkuste nám ukázat něco podobného. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Mr JWW@YouTube
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 7 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 2 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 3 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 5 hodinami - Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
před 6 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva