Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jeep Wrangler zůstane u rámu a tuhých náprav, přesto bude lehčí
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fanoušci Wrangleru si mohou oddechnout, i v příští generaci si tento stroj zachová rám. Přibude hliník, aerodynamika i papírová spotřeba se zlepší.
Obavy fanoušků Jeepu Wrangler a výrobců příslušenství se nejspíš nenaplní - tento ikonický off-road si i v nové generaci zachová tuhé nápravy, jak říkají nové zprávy. I když Wrangler zoufale potřebuje snížení hmotnosti, rámu a tuhých náprav se nezbaví, protože terénní schopnosti, které zajišťují, jsou pro automobilku podstatnější.
Podvozek Wrangleru nicméně upraven bude, cílem totiž je zejména snížení spotřeby paliva tohoto stroje. Základní koncepce, tedy karoserie na rámu a tuhá náprava vpředu i vzadu, ale zůstane. Snižování hmotnosti tak bude probíhat jinými způsoby, s největší pravděpodobností za použití vysokopevnostní oceli a hliníku. Sergio Marchionne o snižování hmotnosti Wrangleru hovořil už vloni v Detroitu a na svá slova navázal v Paříži, kde dokonce nepřímo naznačil něco o samonosné karoserii.
Pozdější informace říkaly, že s Wrangler zachová rám jako konstrukční základ a zejména na karoserii přidá hliník, který by pomohl snížit hmotnost. Jaké by měl nápravy, však bylo stále nejisté. Tuhé nápravy znamenají mnohem snazší úpravu podvozku pro použití terénních pneumatik o větším průměru a také pro zvětšení světlé výšky vozidla, klíčové to hodnoty pro průchodnost terénem.
Pod kapotou se však změn dočkáme, a to docela výrazných. Současné motory, tedy 3,6litrový benzínový Pentastar a 2,8litrový turbodiesel, by měly uvolnit místo menším a přeplňovaným jednotkám dost možná z dílen Fiatu. Zda alespoň jeden ze šestiválců zůstane, zatím není známo, ale nejeví se to příliš pravděpodobně. Také bude k mání modernější osmistupňový automat místo šestistupňového, který ve Wrangleru může být nyní.
Výrazně by se měla zlepšit také aerodynamika. To se neobejde bez velkých změn v designu, Wrangler nejspíš už nebude tak krabicoidní jako doposud. Se sedmi otvory v masce chladiče počítejte, ty jistě zůstanou, ale jak příď, tak i oblast čelního okna bude muset být aerodynamičtější. Čelní okno bude více skloněné; zda si Wrangler zachová možnost odmontovat dveře, je otázkou.
Kdy by se nový Wrangler měl ukázat světu, zatím není známo, ale hovoří se o roce 2017. To by znamenalo vstup do prodeje nejspíš jako modelový rok 2018 někdy v druhé půli roku 2017, tedy za zhruba dva a půl roku.












Jeep Wrangler Mojo se ukázal na loňském Easter Jeep Safari
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 2 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis