Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jeep Wrangler by mohl mít turbo a samonosnou karoserii, říká Marchionne
6.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Wrangler se dost možná vzdá rámové konstrukce, místo toho dostane hliník a menší přeplňované motory. Mohla by přijít také modernější převodovka.
Příští generace Jeepu Wrangler, která se má ukázat nejpozději v roce 2016, podle všeho dozná velkých, snad až převratných změn od té stávající. Naznačil to Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat-Chrysler, na pařížském autosalonu, čímž navázal na svá slova na lednovém autosalonu NAIAS v Detroitu.
Paříž mimo jiné viděla Wrangler ve speciální edici Stealth a také v trochu umírněnější verzi nazvané X, která dostala červený lak Firecracker Red, kapotu s otvory, černé detaily přední masky a infotainmentový systém s navigací. Tato verze má být v Evropě k mání začátkem roku 2015, a to s třemi či pěti dveřmi a s 3,6litrovým Pentastarem či 2,8litrovým turbodieselem CRD.
V lednu se Marchionne nechal slyšet, že příští Wrangler bude lehčí. Nyní se zdá, že by toho mohl Jeep dosáhnout použitím hliníku, ne nepodobně novému Fordu F-150. S touto změnou by mohla souviset další, a to přestěhování výroby ze závodu v Toledu v Ohiu. Tam se Wranglery vyráběly ještě jako armádní terénní vozy Willys od roku 1941.
Pro použití hliníku by však podle Marchionneho bylo nutné továrnu celou přestavět a to by bylo příliš nákladné. Výroba by se tak přesunula do jiného místa. Továrna v Toledu by však zůstala funkční, vyrábí se tam také nový Cherokee, který byl v září nejprodávanějším modelem Jeepu ve Státech, takže příliš mnoho dělníků by o svou práci nejspíš nepřišlo. Ostatně, už v lednu na NAIAS hovořil Marchionne o tom, že nestíhají vyrábět; tehdy však hovořil spíše v souvislosti s rostoucí poptávkou po Wrangleru.
V souvislosti s přechodem na hliník by se také Wrangler měl vzdát rámové konstrukce a začít využívat samonosnou karoserii. Přímo to řečeno nebylo, ale veškeré fabriky, kam by se podle Marchionneho výroba Wrangleru mohla přestěhovat, údajně jsou uzpůsobeny pro výrobu tohoto typu automobilů. Něco takového se jistě nebude líbit příznivcům či těm, kteří Wranglery výrazněji upravují pro terénní použití. Zda vozu zůstanou dvě tuhé nápravy, zatím není jasné, ale vidíme to jako pravděpodobné.
Ve jménu lepších papírových hodnot spotřeby paliva by také nový Wrangler mohl dostat menší motory než má nyní a téměř jistě také s přeplňováním. Nabízí se italské diesely MultiJet II či 2,4litrový benzínový čtyřválec TigerShark, ke čtrnáctistovkám Jeep, doufejme, neklesne. Není však vyloučeno, že budou přidány pouze jako další možnosti; současná nabídka obsahuje jen 3,6litrový šestiválec Pentastar a 2,8litrový diesel, také o šesti válcích, které mohou kola pohánět přes manuální nebo automatický šestikvalt. A konečně, i instalace modernější automatické převodovky je pravděpodobná.
Nová generace Jeepu Wrangler má být na světě pro modelový rok 2017, takže se dá očekávat, že ji poprvé uvidíme na autosalonu NAIAS v Detroitu v lednu 2016 a pak ještě jednou na dubnovém newyorském autosalonu. Co všechno si pro nás Italoameričané připraví, se zatím nechme překvapit; jen doufejme, že to překvapení nebude příliš nepříjemné.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Jeep Wrangler se v Paříži ukázal ve speciální edici Stealth...
... a také v červené, produkční verzi X
Zdroje: Auto News, Autoforum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva