Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson přijíždí z Nošovic s neviditelnými světly i vodopádem v kabině
15.9.2020 | Petr Miler
Pokud máte rádi, když nové generace automobilových modelů navazují na ty předchozí, nový Tucson nebude nic pro vás. Se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic, snaží se být zajímavější.
I když řada dosavadních upoutávek dávala tušit, co máme čekat, přesto nová generace při oficiální premiéře Hyundai Tucson dokázala zvednout nejedno obočí. Sama automobilka přiznává, že designové pojetí novinky je „docela odvážné”, a to je diplomatický jazyk výrobce. My bychom řekli, že je hodně odvážná, zvláště u tak významného modelu. Sami pak musíte posoudit, zda je tomu tak pro dobro věci.
Začít tedy nutně nemůžeme jinde než u vzhledu, který se od předchozí iterace vozu vzdaluje, jak to jen jde. Designovou chloubou novinky jsou nepochybně přední světla, které dostávají do produkční podoby divoký nápad v mezičase odstoupivšího šéfa designu. Říkají si Parametric Hidden Lights a opravdu nemají být vidět, pokud nebudou svítit. Bohužel, Hyundai neukázalo jedinou fotku ani jiný záběr, na kterém by bylo patrné, jak vůz vypadá s vypnutými světly pro denní svícení, mají ale v takové chvíli vzhledově zcela splývat se zbytkem přídě.
Bylo by ale nesprávné věnovat pozornost jen světlům, třebaže jsou nejzajímavějším designovým prvkem. Odvážně střižené jsou i boční partie s řadou výrazných prolisů připomínajících poslední Lexusy. A daleko k obyčejné má i záď s dvojicí oddělených koncových svítilen a svítícím pásem mezi nimi. Zadní partie jsou dost vysoké, a tak aby nepůsobily příliš mohutně, pokouší se Korejci rozbít velké plochy falešným stříbrným difuzorem připomínajícím i falešný ochranný kryt a jakýmsi mřížkovaným plastem okolo něj.
Zcela nová a od zbytku produkce se vzdalující je rovněž kabina, která svým pojetím ostře kontrastuje se zevnějškem. Ten je divoký a komplikovaný, vnitřek je velmi jednoduchý a „uklizený”. Je tu v podstatě jen jedna významná linie táhnoucí se od dveří ke středovému ovládacím panelu, na který jsou soustředěny téměř všechny myslitelné ovladače. Hyundai říká, že středová konzola padá k tunelu mezi sedadly řidiče a spolujezdce jako vodopád a pokud byli Korejci trochu hraví, bude displej schopen padající vodu alespoň ve vyšších specifikacích zobrazit. Přístrojová deska je pochopitelně digitální, zbylé ovladače na středovém tunelu alespoň ve verzi s automatem skoro nepatrné.
Když jsme zavadili o převodovku, můžeme se podívat na motory, kterými v případě evropského provedení budou jen čtyřválce 1,6 na benzin a naftu. Výkony budou sahat od 115 koní (nejslabší diesel) přes 150 koní (nejslabší benzin) v případě neelektrifikovaných variant dostupných i s manuální převodovkou přes 150 a 180 koní (mild-hybridní benziny a diesel) až po 230 koní (hybridní turbo benzin 1,6). Později do nabídky přibude i dobíjecí hybrid, jeho výkon ale zatím neznáme. Pro většinu motorů bude k dispozici pohon 4x4.
Z technických parametrů dodejme, že vůz je 4 500 mm dlouhý, takže na délku měří o 20 mm více než dříve, na šířku má 1 865 mm (+ 15 mm) a jeho rozvor je s 2 680 mm delší o 10 mm. Standardně dostupné barvy budou bílá, černá, stříbrná, červená, modrá a dvě šedé a na výběr bude z 17-, 18- a 19palcových kol.
Vůz bude pro Evropu vyráběn výlučně v České republice a fakticky by se měl do prodeje dostat zkraje příštího roku. Ceny zatím nebyly zveřejněny, oproti těm dosavadním ale čekejme mírný nárůst, jak už to u nových generací automobilových modelů bývá.
Nová generace Tucsonu je opravdu výrazně jiná, než ta dosavadní, zvenčí, v kabině i v útrobách. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva