Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson míří do Ženevy také ve dvou hybridních verzích
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tucson Hybrid nemůže jezdit bez benzínové jednotky, elektromotor má jen 14 koní. Diesel-elektrický Tucson Plug-in Hybrid slibuje spotřebu 1,8 litru na sto.
Kromě standardního Tucsonu, nové generace SVU ix35, představí automobilka Hyundai v Ženevě také rovnou dvě jeho hybridní varianty - „obyčejný” hybrid Tucson Hybrid, který se bez spalovacího motoru neobejde, a také „dobíjecí” Tucson Plug-in Hybrid, který zvládne čistě na elektřinu ujet prý až 50 kilometrů.
Hybrid bude kombinovat jednu ze dvou benzínových šestnáctistovek s elektromotorem o výkonu 14 koní. Nevíme zatím, zda základem bude atmosférický motor o 136 koních nebo přeplňovaný o 176 koních, ale bude běžet pořád - elektromotor mu bude jen pomáhat ve chvílích, kdy bude zapotřebí většího výkonu. Podstatnější než oněch 14 koní k dobru ale zřejmě vzpruha tohoto řešení pro provozní efektivitu s ohledem třeba na schopnost vozu zvládat pohyb v kolonách bez použití benzinové jednotky, konkrétní apetit ale Korejci neudávají. Podle Hyundai je tento systém vhodný i pro větší a těžší vozy, Tucson tak může být jen prvním autem, které ho dostane.
Druhý systém je plug-in hybrid, jak ho známe - můžete ho tedy dobíjet jak ze zásuvky, tak i jízdou. Zde bude spalovacím motorem nejslabší dieselová sedmnáctistovka, nabízející 115 koní. Elektromotor na kola pošle 68 koní a díky 10,4kWh lithium-polymerovým bateriím má zvládnout na plné nabití ujet 50 kilometrů. Pak bude potřeba nastartovat konvenční motor. Na rozdíl od standardního Tucsonu s nejslabší sedmnáctistovkou, který bude k mání jen s manuální převodovkou, dostane plug-in-hybridní verze sedmistupňovou dvouspojku.
Oněch 10,4 kilowatthodin odpovídá zhruba třem litrům nafty, takže abyste skutečně zvládli 50 km, bude potřeba lehká noha a prázdné auto, ale nevypadá to zas tak nereálně. Čemu ale ochotni věřit nejsme, je hodnota kombinované spotřeby. Hyundai uvádí emise 48 g CO2 na kilometr, z čehož se dá vypočíst spotřeba 1,8 l/100 km. I kdybychom počítali s prvními 50 km na elektřinu, znamenalo by to 3,6 litru nafty na dalších sto kilometrů a ani této hodnotě se nám nechce věřit - přeci jen se bavíme o SUV. Přesto nutně musí jít jen o nějakou variaci na známou ampérovskou fintu.
Nicméně, nepředbíhejme. Oba hybridy jsou zatím ve stádiu konceptu, takže dokud nebudou na světě produkční verze, je na soudy příliš brzy. Kdy se tyto dvě „moderní” varianty dostanou do prodeje, není známo, ale nejspíš to nebude se zahájením prodejů standardního Tucsonu, protože to je v plánu již na léto letošního roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Nový Tucson dorazil do Ženevy ve standardní i hybridní verzi, kterou si nyní můžete prohlédnout na prvních snímcích
Dvě nové fotografie ukazují Tucson na ulici, nejspíš to však je vůz s konvenčním pohonem
Oficiální fotosada ukázala před pár dny více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva