Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI
4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Sedan Genesis si na Starém kontinentu hodlá ukousnout část prémiového německého koláče. Musí si tu vystačit s šestiválcem.
Nová generace korábu od Hyundai nabitého luxusem až po střechu se na našich stránkách objevila v posledních týdnech několikrát. Po prvotních rozborech jeho techniky, která se skládá například z pohonu všech kol HTRAC, druhé generace multimediálního systému Blue Link či integraci s brýlemi Google Glass, přišlo oficiální představení a posléze také celá salva videí, jenž suplovaly podrobnou rozborkou.
Korejci nám také zdůraznili, že vývoj nového vozu trval čtyři roky a stál v přepočtu dokonce 9,5 miliardy korun. Na závěr se pak ještě Genesis prohnal přímo na Severní smyčce německého Nürburgringu. Až dosud jsme řešili primárně verzi, která k nám napřímo nemíří, přestože od té ženevské se evropské vydání liší jen v detailech. Není zrovna obvyklé, aby se Korejci pokoušeli ukrást Němcům část trhu s prémiovými vozy, ale v případě této novinky se vlastně Hyundai nepokouší o nic jiného.
Po estetické stránce je korejský sedan poměrně velkým a elegantním automobilem bez zbytečných designových výstřelků a rozhodně nevypadá jako levné zboží. Přední okřídlené logo s názvem modelu se Hyundai rozhodl umístit nad masku chladiče, čímž nám trochu připomněl Aston Martin. Tradičnímu pojetí je nakloněn i interiér, jehož kvalita si s německými konkurenty příliš nezadá. Všechny plasty jdou na dotek příjemné a tam, kde by mohly přijít k újmě na zdraví, pokrývá je šikovné polstrování nebo kůže.
Obrovský centrální multifunkční displej je obklopen výdechy klimatizace a zespodu také vkusným hliníkovým dekorem. Všimněte si, že se Hyundai také snažilo o implementaci informačně-zábavního rozhraní, které se ovládá soustavou tlačítek za pákou převodovky. Ovladačů tu sice není nejméně, ale poukazuje to na fakt, že už základní výbavou bude Genesis jednoznačně vyčnívat.
Pro evropské trhy si Korejci přichystali například odvětrávané masážní sedačky, navigační systém s pevným diskem, výkonnou audioaparaturu, multifunkční kožený volant s elektrickým nastavováním sloupku řízení, dále i elektricky stavitelná vyhřívaná zrcátka, upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu, upozornění na vozidla v mrtvém úhlu, adaptivní podvozek, LED světlomety dopředu i dozadu, nebo parkovací asistent, který bude parkovat za vás.
Bohužel, podle posledních zpráv ponese tuto výbavou jediná dostupná verze, kterou bude v Evropě reprezentovat zážehový šestiválec 3,8 GDI s přímým vstřikováním a osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle dřívějších zpráv disponuje výkonem 315 koní, ale osmiválec o výkonu 425 koní to zkrátka a dobře není. Systém pohonu všech kol HTRAC dostaneme v Evropě za příplatek. Hyundai nám slibuje mimořándný komfort na palubě i dobré vlastnosti při dynamické jízdě. Odpustíme jim ale ten osmiválec?
Ve Spojených státech novinka půjde do prodeje za cenu od 40 000 USD (cca 800 tisíc korun). Výrobní linky v korejském Ulsanu se navíc budou snažit zásobovat hlavně americký trh, díky čemuž si potenciální majitelé na svůj sedan pěkně počkají. A dá se předpokládat, že méně než milion korun za něj nezaplatí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
„Proevropský” Genesis naživo ve Švýcarsku
Nový Hyundai Genesis sedan pro Evropu se v podstatě od původní verze takřka neliší, nabídkou motorů nás ale zarmoutil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva