Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI

(+ živé foto, video) Sedan Genesis si na Starém kontinentu hodlá ukousnout část prémiového německého koláče. Musí si tu vystačit s šestiválcem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI

4.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto, video) Sedan Genesis si na Starém kontinentu hodlá ukousnout část prémiového německého koláče. Musí si tu vystačit s šestiválcem.

Nová generace korábu od Hyundai nabitého luxusem až po střechu se na našich stránkách objevila v posledních týdnech několikrát. Po prvotních rozborech jeho techniky, která se skládá například z pohonu všech kol HTRAC, druhé generace multimediálního systému Blue Link či integraci s brýlemi Google Glass, přišlo oficiální představení a posléze také celá salva videí, jenž suplovaly podrobnou rozborkou.

Korejci nám také zdůraznili, že vývoj nového vozu trval čtyři roky a stál v přepočtu dokonce 9,5 miliardy korun. Na závěr se pak ještě Genesis prohnal přímo na Severní smyčce německého Nürburgringu. Až dosud jsme řešili primárně verzi, která k nám napřímo nemíří, přestože od té ženevské se evropské vydání liší jen v detailech. Není zrovna obvyklé, aby se Korejci pokoušeli ukrást Němcům část trhu s prémiovými vozy, ale v případě této novinky se vlastně Hyundai nepokouší o nic jiného.

Po estetické stránce je korejský sedan poměrně velkým a elegantním automobilem bez zbytečných designových výstřelků a rozhodně nevypadá jako levné zboží. Přední okřídlené logo s názvem modelu se Hyundai rozhodl umístit nad masku chladiče, čímž nám trochu připomněl Aston Martin. Tradičnímu pojetí je nakloněn i interiér, jehož kvalita si s německými konkurenty příliš nezadá. Všechny plasty jdou na dotek příjemné a tam, kde by mohly přijít k újmě na zdraví, pokrývá je šikovné polstrování nebo kůže.

Obrovský centrální multifunkční displej je obklopen výdechy klimatizace a zespodu také vkusným hliníkovým dekorem. Všimněte si, že se Hyundai také snažilo o implementaci informačně-zábavního rozhraní, které se ovládá soustavou tlačítek za pákou převodovky. Ovladačů tu sice není nejméně, ale poukazuje to na fakt, že už základní výbavou bude Genesis jednoznačně vyčnívat.

Pro evropské trhy si Korejci přichystali například odvětrávané masážní sedačky, navigační systém s pevným diskem, výkonnou audioaparaturu, multifunkční kožený volant s elektrickým nastavováním sloupku řízení, dále i elektricky stavitelná vyhřívaná zrcátka, upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu, upozornění na vozidla v mrtvém úhlu, adaptivní podvozek, LED světlomety dopředu i dozadu, nebo parkovací asistent, který bude parkovat za vás.

Bohužel, podle posledních zpráv ponese tuto výbavou jediná dostupná verze, kterou bude v Evropě reprezentovat zážehový šestiválec 3,8 GDI s přímým vstřikováním a osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle dřívějších zpráv disponuje výkonem 315 koní, ale osmiválec o výkonu 425 koní to zkrátka a dobře není. Systém pohonu všech kol HTRAC dostaneme v Evropě za příplatek. Hyundai nám slibuje mimořándný komfort na palubě i dobré vlastnosti při dynamické jízdě. Odpustíme jim ale ten osmiválec?

Ve Spojených státech novinka půjde do prodeje za cenu od 40 000 USD (cca 800 tisíc korun). Výrobní linky v korejském Ulsanu se navíc budou snažit zásobovat hlavně americký trh, díky čemuž si potenciální majitelé na svůj sedan pěkně počkají. A dá se předpokládat, že méně než milion korun za něj nezaplatí.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 1 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 01Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 2 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 02Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 3 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 03Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 4 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 04Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 5 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 05Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 6 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 06Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 7 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 07Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 8 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 08Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 9 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 09Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 10 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 10Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 11 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 11Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 12 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 12Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 13 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 13Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 14 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 14Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 15 - Hyundai Genesis 2014 EU zive 15
„Proevropský” Genesis naživo ve Švýcarsku

Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 16 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 01Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 17 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 02Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 18 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 03Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 19 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 04Nový Hyundai Genesis 2014 pro Evropu odhalen, jen se šestiválcem 3,8 GDI - 20 - Hyundai Genesis EU 2014 oficialni sada 05
Nový Hyundai Genesis sedan pro Evropu se v podstatě od původní verze takřka neliší, nabídkou motorů nás ale zarmoutil

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.