Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf dorazí pozdě i kvůli pravidlům EU, VW nedomyslel zásadní novinku
25.4.2019 | Petr Prokopec
Premiéra nového Golfu měla být touto dobou na spadnutí a už v létě se měl začít vyrábět. Nestane se ani jedno z toho a i to je nepřímý důsledek loňské novinky jménem WLTP.
Na počátku loňského září začala platit nová emisní norma Euro 6c, stejně jako dorazila nová metodika měření spotřeby WLTP, podle níž bylo nutné opětovně homologovat všechna auta, která měla zůstat v prodeji. Tento proces byl pro výrobce časově i finančně náročný, navíc znamenal konec řady hlavně výjimečnějších modelů. Jejich protažení novým cyklem za platnosti nových emisních limitů znamenalo kupříkladu nutnost instalace filtru pevných částic a další související úpravy, což se v případě okrajových modelů ukázalo často obtížně ekonomicky ospravedlnitelným. Problémy tím ovšem neskončily, zároveň totiž u řady značek došlo na redukci originálního příslušenství.
Takový krok na první pohled nedává smysl, nicméně stačí zabřednout do detailů a ihned pochopíte, proč třeba BMW přestalo v mnoha případech nabízet příplatkové sportovní výfuky. S jejich instalací jsou totiž spojené odlišné hodnoty spotřeby, kvůli čemuž je dle nových pravidel třeba další homologace. Právě toto nařízení automobilkám komplikuje život a v budoucnu jej bude komplikovat ještě daleko více než nyní.
Problémy s ním spojené se ostatně vážou již k osmé generaci Volkswagenu Golf, jenž měla být dle původních plánů veřejně odhalena na autosalonu ve Frankfurtu a virtuálně jistě ještě dříve - už v létě měla odstartovat výroba. Němci však uvedli, že premiéra se odkládá na pozdější podzimní datum. Důvodem je opoždění vývoje, hlavně v oblasti digitalizace, neboť novinka bude vůbec prvním vozem automobilky připojeným konstantně na internet, přes který půjde systémy auta průběžně aktualizovat. VW tak následuje Teslu, činí tak ovšem v souvislosti s konvenčním a nikoliv elektrickým ústrojím.
Neustálé připojení na internet je na jednu stranu jistě výhodou, VW ale zjevně nedomyslel, že právě online aktualizace si příliš nerozumí s novými pravidly EU. Vzdálená modifikace může přinést třeba i vyšší výkon, zlepšení reakcí převodovky či cokoli podobného. To ovšem bude mít vliv na spotřebu, což by dle výše řečeného znamenalo opětovnou homologaci. A to záměry VW komplikuje, proto také odložení premiéry.
„Pracujeme proto se státními agenturami, abychom mohli definovat veškeré procesy. Daná problematika je pro ně taktéž zcela nová,“ uvedl k tématu prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Zároveň dodal, že Volkswagen nikdy neskrýval, nakolik je konstantní připojení vozu k internetu pro automobilku problém. Nejde navíc jen o interakci s úřady, potenciálním problémem je také to, že nový Golf bude zranitelnější vůči hackerům.
„Kvůli online konektivitě je třeba daleko více softwaru, zvláště pak v oblasti bezpečnosti, což je nemalá výzva, neboť systém vozu již není uzavřený,“ zmínil dále Stackmann s tím, že Golf bude mít desetkrát více řádek kódů než současné smartphony. Tento fakt může vést k nespokojenosti zákazníků, neboť ti sice dokážou skousnout kolaps telefonu, protože de facto nejde o život, ovšem v případě selhání automobilu již tak velkorysí nebudou.
Němci tedy řeší problémy, se kterými nikdy dříve neměli co do činění. Jak se ovšem zdá, nejspíše jsou na dobré cestě ke zdárnému konci. Stackmann totiž dále potvrdil, že zachováno bude naplánované zahájení prodeje, které bude startovat v devátém týdnu příštího roku, tedy po 24. únoru 2020. Jako první přijde na řadu německý trh, ostatní evropské země budou následovat v těsném závěsu. Do té doby prý budou „veškeré mouchy vychytány“.
Ač tedy VW další odklad nepřipouští, už dosud bylo mnohé převráceno naruby. Platí to také o zmíněné výrobě, která měla odstartovat letos v létě. K tomu stoprocentně nedojde, neboť Volkswagen již potvrdil, že letos bude smontováno pouze 10 tisíc aut namísto původně předpokládaných 80 tisíc. Očekávat tedy můžeme i pokles v rámci celkových prodejů, přeci jen mezigenerační obměna ovlivní touhy zákazníků. Na slibovanou vrcholnou konektivitu si totiž řada lidí ráda počká i navzdory slevám, které jistě ověnčí končící sedmou generaci.
Nový VW Golf je po stránce designové již hotový, i proto byly vývojové prototypy nachytány s minimem maskování. Problémy ovšem Němcům činí navýšení konektivity
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 27 minutami - Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva