Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf 8 zůstává pro VW prioritou, přes elektrické hrátky. Bude to prý „Das Auto”
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V poslední době se může zdát, že VW místo tradičních modelů soustředí pozornost spíše na elektrické novinky. Není tomu tak, ujišťuje sám šéf VW.
V poslední době se zdá, jakoby koncern VW Group vsadil vše na vlnu hybridizace a především pak elektrifikace. Zmínky o vozech s alternativním pohonem jsou součástí snad každé tiskové zprávy, kromě toho vylézá na světlo světa stále více konceptů laděných tímto směrem. Jsou postaveny na nové modulární platformě MEB, již Volkswagen vyvinul speciálně pro potřeby vozů s „bezemisním“ pohonem.
Jak však na autosalonu v Ženevě uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess, jde skutečně jen o zdání, které má do značné míry zredukovat dopady kauzy Dieselgate. Vrcholnou prioritou Volkswagenu není žádný elektromobil, ani klasický či plug-in hybrid, nýbrž osmá generace Golfu, která přijde v roce 2019.
„Prioritou je Golf, neboť v nové generaci bude opětovně naším klíčovým produktem a proto se na něj soustředíme nejvíce,“ uvedl Diess v Ženevě. Zároveň pak sice přiznal, že „veškerá pozornost veřejnosti i tisku, stejně jako naše komunikace, směřují ve velké míře k elektromobilům, protože v ně věříme. Nicméně jsem přesvědčen, že nový Golf zůstane klíčovým.“
VW se ale dle Diesse zároveň snaží, aby v případě tohoto modelu navýšil zisk a zároveň vše zjednodušil. Proto nejspíše dojde k jistým škrtům v nabídce, která je aktuálně neskutečně široká - s ohledem na veškeré nabízené motory, převodovky, karosářské styly a úrovně výbavy mohou zákazníci vybírat z více než tisíce kombinací.
Prozatím sice není jisté, které verze čeká definitivní konec a které budou pokračovat, nicméně nejpravděpodobnějšími kandidáty na odstřel jsou kabriolet a třídvířko. Kromě toho Němci zredukují rovněž počet nabízených motorů, které budou vycházet ze strategie půllitrového objemu na jeden válec. Tímto způsobem lze totiž snadno vyrobit tří- i šestiválec.
Na spekulace o pohonných jednotkách ovšem máme dostatek času, koneckonců klíčové pro další vývoj bude letošní září. V ten moment odstartuje nová metodika oficiálního měření spotřeby a emisí CO2, která bude bližší reálnému světu. Úplnou reflexi sice nečekejme, zvláště když v regulích jsou i nadále mezery, ocenit lze ale jakýkoliv posun.
Nyní proto jen dodejme, že osmá generace Volkswagenu Golf bude stejně jako ta sedmá postavena na platformě MQB. Půjde ovšem o evoluční provedení, se kterým je spojena redukce hmotnosti o 35 až 70 kg. Mimo to by německá novinka měla vsadit na trochu dynamičtější postoj než nyní, počítat tedy můžeme s nárůstem do šířky a snížením výšky.
Očekává se, že nový Golf by měl zůstat dostatečně moderní minimálně do roku 2025, přičemž snaha Volkswagenu o daleko efektivnější balení bude odměněna prostornější kabinou. Čekat lze i posun směrem k prémii, dorazí tedy kvalitnější plasty, čalounění a dekory. A daleko menší počet tlačítek vykompenzují dotykové displeje či ovládání hlasem a gesty.
„Příští generace Golfu - jejíž přípravy jsou, řekněme, v pokročilém stádiu - bude univerzální vůz,“ říká dále Diess. „Znovu ji budete moci říkat 'Das Auto', neboť na pětimístný model toho bude nabízet opravdu hodně. Funguje tak dobře...“ Tak se nechme překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Neoficiální ilustrace naznačují, že venkovní vzhled osmé generace Volkswagenu Golf bude pouze evoluční, nikoliv revoluční
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis