Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný

Ale vážně, kdo vám dnes něco takového prodá? A kdo by čekal, že sem Ford při svém smýšlení s takovým vozem vůbec vytáhne? Stalo se tak a obdoby na trhu to nemá, přesto se ceny zdají být fér, i když lákavý Dark Horse po cestě přes oceán ztratil trochu ze své atraktivity.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný

2.2.2024 | Petr Prokopec

Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný

/

Foto: Ford

Ale vážně, kdo vám dnes něco takového prodá? A kdo by čekal, že sem Ford při svém smýšlení s takovým vozem vůbec vytáhne? Stalo se tak a obdoby na trhu to nemá, přesto se ceny zdají být fér, i když lákavý Dark Horse po cestě přes oceán ztratil trochu ze své atraktivity.

Sedmá generace Fordu Mustang se světu poprvé představila už v roce 2022, do prodeje nicméně ve Státech zamířila až loni. A i když se zákazníci na rozdíl od předchůdce museli obejít bez šestiválce, málokomu to vadilo. Podstatné bylo hlavně to, že legendární muscle car nepřišel o motor V8. Vyjma něj pak americká klientela může sáhnout rovněž po 2,3litrovém čtyřválci EcoBoost. Nadmíru zajímavé ovšem je, že zrovna tento motor nemají k dispozici evropští zákazníci, tedy alespoň prozatím. Na starý kontinent totiž Mustang aktuálně zamířil jen s osmiválcem.

Pohonná jednotka zvaná Coyote se nicméně cestou přes oceán dočkala řady zásahů, které mají pomoci vyhovění přísnějším emisním i hlukovým normám. V případě základní verze GT byl tedy výkon snížen ze 487 na 446 koní, zatímco točivý moment klesnul z 562 na 540 Nm. Ford v tiskové zprávě zmiňuje i aktivní výfukové ústrojí, což vlastně znamená ještě větší sešup. S touto technologií totiž Mustang GT v zámoří disponuje 493 koňmi a 566 Newtonmetry.

Evropská klientela může toto provedení spárovat se šestistupňovým manuálem či desetistupňovým automatem, přičemž v prvním případě lze počítat se sprintem na stovku za 5,2 sekundy a nejvyšší rychlostí 263 km/h, ve druhém pak se 4,4 sekundami a 250 km/h. Standardně pak toto provedení disponuje brzdami Brembo a samosvorným diferenciálem, podvozek MagneRide upravující nastavení tisíckrát za sekundu ve prospěch co nejlepší ovladatelnosti je za příplatek.

Poněkud větší zklamání bude asi spojeno s nejdrsnější verzí zvanou Dark Horse, která má v zámoří k dispozici 507 koní a 566 Nm. Evropané si totiž musí vystačit se 453 koňmi a 540 Nm. Jízdní dynamika se tedy prakticky nemění, alespoň v přímém směru. Na okruhu by ovšem Dark Horse měl profitovat ze zadního křídla, difuzoru a bočních prahů, jejíchž tvar byl ovlivněn závodním speciálem. Specifické je rovněž zavěšení, o maximální přilnavost se pak starají pneumatiky Pirelli.

Mnohá lokální zastoupení již zveřejnila ceny, v případě nám nejbližšího německého trhu tak lze u verze GT počítat s 59 900 Eury (cca 1 491 000 Kč) u kupé a 65 000 Eury (1 618 000 Kč) u kabrioletu. Za Dark Horse je již třeba vytáhnout z kapsy 72 500 Eur (1 805 000 Kč). Když si přitom uvědomíme, že dosud se u nás startovalo na 1 506 900 Kč, dá se předpokládat, že novinka bude znovu bodovat - i když oproti šesté generaci se 449 koňmi výkonově nepatrně ztrácí.

V krátkosti pak už jen prolétneme interiér, do kterého se nastěhoval 12,4palcový digitální přístrojový štít a 13,2palcová obrazovka multimédií. Propojení systému s mobilními telefony je díky funkcím Android Auto a Apple CarPlay bezdrátové, stejně tak lze díky připojení 5G počítat s možností streamování hudby přímo z internetu a informacemi navigace zobrazovanými v reálném čase. Majitelé si přitom mohou přizpůsobit barvy i grafiku.

Co se pak kabrioletu týče, jeho střecha je v rámci sedmé generace lépe izolovaná. Sklopit či nasadit ji lze za 8 sekund, i s jízdou nahoře bez pak můžete v zavazadelníku počítat s dostatkem místa na dva golfové bagy. Tím nám tisková zpráva končí, o případném příchodu varianty GTD, která vyfasovala 5,2litrový přeplňovaný osmiválec produkující přes 800 koní, se evropské zastoupení Fordu momentálně nezmiňuje.


Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 1 - Ford Mustang 2024 EU verze 01Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 2 - Ford Mustang 2024 EU verze 02Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 3 - Ford Mustang 2024 EU verze 03Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 4 - Ford Mustang 2024 EU verze 04Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 5 - Ford Mustang 2024 EU verze 05Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 6 - Ford Mustang 2024 EU verze 06
Mustang GT sedmé generace dorazil na evropské trhy pouze s osmiválcem, a to jako kupé... Foto: Ford

Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 7 - Ford Mustang 2024 EU verze 07Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 8 - Ford Mustang 2024 EU verze 08Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 9 - Ford Mustang 2024 EU verze 09Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 10 - Ford Mustang 2024 EU verze 10Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 11 - Ford Mustang 2024 EU verze 11
...a kabriolet, jehož střechu lze stáhnout za 8 sekund. Foto: Ford

Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 12 - Ford Mustang 2024 EU verze 12Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 13 - Ford Mustang 2024 EU verze 13Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 14 - Ford Mustang 2024 EU verze 14Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 15 - Ford Mustang 2024 EU verze 15Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 16 - Ford Mustang 2024 EU verze 16Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 17 - Ford Mustang 2024 EU verze 17Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 18 - Ford Mustang 2024 EU verze 18Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 19 - Ford Mustang 2024 EU verze 19Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 20 - Ford Mustang 2024 EU verze 20Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 21 - Ford Mustang 2024 EU verze 21Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 22 - Ford Mustang 2024 EU verze 22Nový Ford Mustang se začal prodávat v Evropě i ve své nejdrsnější verzi. Na auto s V8 a manuálem je snad i levný - 23 - Ford Mustang 2024 EU verze 23
Nabídku pak doplňuje ještě extrémnější provedení Dark Horse. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše