Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Mondeo zná své ceny, na dnešní dobu jsou až neuvěřitelně nízké
24.3.2022 | Petr Prokopec
Už ani nepamatujeme, kdy naposledy přišla na trh nová generace auta, která by stála méně než ta předchozí. Naopak jsme pravidelně svědky toho, jak stále stejné vozy razantně zdražují v průběhu svých životních cyklů. U nového Mondea je evidentně vše jinak.
Sága Fordu jménem Mondeo evidentně pokračuje. Nikoliv však na starém kontinentu, zde letos někdejší bestseller modrého oválu definitivně skončil a Ford se opakovaně nechal slyšet, že nemá v úmyslu přivést na svět jeho přímého či nepřímého nástupce. Pátá generace ale nakonec nebude jen čínskou záležitostí, jak bylo zpočátku uváděno. Nové Mondeo by se totiž podle všeho mělo dostat i na Střední východ, kde by mělo být nabízeno pod názvem Taurus.
My se nicméně budeme aktuálně soustředit na čínské provedení, které si tamní klientela již může objednávat. Ostatně první exempláře si zákazníci dokonce převzali. A vůbec by nás nicméně nepřekvapilo, kdyby jich zakrátko byly davy. Nejde tu ani tak o design či výkony nebo dynamiku, ale o cenu, neboť nové Mondeo v Číně startuje na 159 800 yuanech (cca 563 tisíc Kč), což je na 4 935 milimetrů dlouhý vůz s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 245 koní velmi příznivá cena. Závratná pak není ani ta vrcholná, jenž činí 219 800 CNY (asi 774 tisíc Kč).
Nezasvěceným by se nicméně bez patřičného kontextu mohlo zdát, že Ford se rozhodl čínskou klientelu brát na hůl. Jakmile nicméně začneme pátou generaci srovnávat s předchůdcem, riskujeme, že nám oči vypadnou z důlků. Jakkoliv zejména v Evropě rostou ceny nových aut neskutečným tempem, Mondeo v Číně naopak zlevnilo, a to přesto, že do vínku dostalo vyšší výkon, novou platformu či více technologií. Čtvrtá generace totiž startovala na 192 800 yuanech (cca 680 tisíc Kč), přestože pod kapotou jste v tu chvíli našli pouze 180 koní.
Můžeme tedy vskutku jen litovat, že se k nám nové Mondeo již nedostane. I ve stále větší záplavě SUV totiž dokáže okouzlit, zvláště zadními partiemi připomínajícími Mustang. Jakkoliv pak čínská klientela na jízdní dynamice až tak moc nebazíruje, Ford se zjevně rozhodl naladit podvozek lépe než u čtvrté generace. Vývojové prototypy se totiž v rámci testů podívaly do Belgie i do amerického Michiganu. Motor EcoBoost má navíc vyšší kompresní poměr a dvoukomorové turbo, pročež by nejspíše dokázal snadno projít místními emisními normami.
Jak nicméně bylo zmíněno, musíme si nechat zajít chuť. Totéž platí také o spřízněném SUV Evos, které dostalo do vínku tutéž architekturu i pohonnou jednotku. Oba modely pak uvnitř profitují z rozměrného 1,1metrového dotekového panelu, který je rozdělen na dvě části. První 12,3palcová slouží jako digitální přístrojový štít, druhá 27palcová s rozlišením 4K je pak určena multimédiím. Přesně po takových prvcích Číňané touží, přičemž momentálně je mohou pořídit překvapivě levně. Závidíte?





















Ford Mondeo je k mání i ve vrcholné verzi ST-Line. Ta sice počítá se stejnými 245 koňmi jako základní provedení, navíc však přihazuje agresivnější vizáž. Přitom na daný výkon a výbavu stále stojí pakatel. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Cena pouhých koberečků do Putinovy limuzíny bere dech, aspoň v něčem se skutečně vyrovná Rolls-Roycu a Bentley
před 7 hodinamiZa cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
před 9 hodinamiArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 10 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
dnesTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva