Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Mondeo s cenou od 470 tisíc Kč je hit, automobilka zkouší jeho prodeje dál nakopnout novou verzí
11.6.2024 | Petr Prokopec
Ford své kdysi klíčové Mondeo po neúspěchu jeho zpackané čtvrté generace odpískal bez úmyslu přijít s nástupcem, nakonec ale novou generaci přece jen vytáhl. V Evropě se ovšem neprodává, v Číně ano. A právě tam dostala napůl nové provedení Sport.
Čtvrtá generace Fordu Mondeo se pod názvem Fusion začala na americkém trhu prodávat již v roce 2012, do Evropy ale vůz dorazil s dvouletým zpožděním. A jakkoli jej modrý ovál přepracoval, aby více vyhovoval místnímu vkusu, úspěchu s ním nikdy nedosáhl. Místo toho bylo již pouhé dva roky po debutu jasné, že jde o naprosté prodejní fiasko. Zvěsti o konci modelu, jehož první generace přišla na svět již v roce 1993, tak na sebe nenechaly dlouho čekat. Ford je sice zpočátku odmítal, nicméně v roce 2018 automobilka potvrdila, že chystá velkou čistku a ze hry vyřadí nejen Mondeo.
Nakonec to ovšem nebyla až tak úplně pravda. Popravdě kultovní označení sice skončilo v Evropě, Čína se ovšem Mondea páté generace dočkala a spolu s ní třeba i země Středního východu. A nejen to, ještě před příchodem čtyřdveřového sedanu dorazil také model Evos, který bychom mohli nazvat jako Mondeo na chůdách. Díky nízké střešní linii nešlo o pravověrné SUV, spíše o most mezi ním a tradičními karosářskými styly. Oba vozy vedle stejných designových prvků spojovala také platforma či interiér.
Mondeo začalo po svém příchodu v roce 2022 pořádně bodovat, loni bylo v Číně se 74 886 prodanými kusy jasně nejprodávanějším vozem modrého oválu. A není se čemu divit - podívejte se, jaký kus auta to je, a pak si k němu přidejte cenu od 149 800 CNY, tedy asi 470 tisíc Kč. Nabídnout Ford něco podobného u nás, lidé mu budou trhat ruce úplně stejným způsobem.
Letos ale prodeje vozu poněkud váznou, třebaže jedničkou značky zůstává Mondeo dál. Automobilka se tak rozhodla zabít dvě mouchy jednou ranou a prodeje Evosu, který díru do Číny neudělal, spasit modernizací a přejmenováním, které by současně nafouklo i odbyt Mondea. Evos tak Ford přejmenoval na Mondeo Sport a trochu jej vylepšil.
Po stránce designové se automobilka nepředřela, neboť změny korespondují pouze s odlišným názvem na víku zavazadelníku. Vše ostatní ale zůstává při starém, což platí také o interiéru. S poměrně zásadní novinkou je nicméně spojen motorový prostor, kde dosud svou práci odváděl přeplňovaný dvoulitr. Ten na přední kola posílal 240 koní.
Automobilka nicméně tuto jednotku nově spárovala s elektromotorem, načež Mondeo Sport dostalo do vínku nemalou vzpruhu - jeho hybridní pohon totiž produkuje 309 koní výkonu a 403 Nm točivého momentu. Automobilka uvádí, že kombinace baterií od BYDu a 52,6litrové palivové nádrže má zajistit dojezd až 915 km. Klientela si pak na tuto motorizaci, která je spárována s výbavou ST-Line, musí připravit 229 800 yuanů, tedy přibližně 725 tisíc korun.
Kromě nového vrcholného pohonného je k dispozici ještě hybridní jedna-pětka, u které je možné počítat s 208 koňmi a taktéž bateriemi od BYDu. S touto verzí je spojena cena 209 800 CNY (asi 660 tisíc Kč). To už nejsou tak pěkné ceny, a tak bude zajímavé sledovat, zda přejmenovaný Evos zaboduje o trochu více než dosud - s legendárním jménem Mondeo by mu to mohlo jít.








Mondeo Sport je přejmenovaný a upravený Evos, který dorazil již v roce 2021. Prodejně však nezabodoval, modrý ovál tak nově zkouší zaujmout jak odlišným názvem, tak výkonným pohonem pod kapotou, původní Mondeo je totiž v Číně velmi slušný prodejní hit, pro tamní Ford jasná jednička. Obojí ale doprovází na Čínu značně sebevědomá cena. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejnovější články
Šéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
před 11 hodinamiVW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
včeraŠéf Nissanu přiznal, že bez pomoci zvenčí už automobilka nepřežije, sám to nejspíš zabalí příští týden
včeraLevně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně
včeraVW žaluje vlastního dealera za to, že prodává málo aut, tomu se říká přátelské vztahy mezi obchodními partnery
včera
Živá témata na fóru
- vratné díly/záloha na díly 03.08. 22:03 - C0gnito
- Detektory policejních radarů 03.08. 09:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.07. 18:37 - Tomichika
- S větrem ve vlasech.... 03.07. 14:10 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.07. 13:24 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 03.07. 12:33 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.04. 21:57 - Truck Daškam
- Politický koutek 03.04. 11:04 - HondaMan