Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Galaxy 2016 je venku, chce hýčkat všech sedm cestujících
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka Fordu chce více rozmazlit hlavně cestující ve druhé a třetí řadě. K mání je se dvěma benzinovými a čtyřmi dieselovými motory.
Modrý ovál nám loni v Paříži ukázal novou generaci Fordu S-Max. Ta nechyběla ani letos v Ženevě, kde se ukázala ve verzi Titanium Sport, jež klade důraz zejména na dynamický vzhled. My si ovšem dnes představíme nové Galaxy, které se pro změnu zaobírá praktickou stránkou. S-Max jsme přitom nezmiňovali jen náhodou, neboť oba modely stojí na stejných základech. V pořadí druhá odhalená varianta však dostala do vínku objemnější karoserii, s níž je spojen větší prostor pro posádku i její zavazadla.
V rámci venkovních rozměrů ovšem nemáme krom výše zmíněné proklamace k dispozici jediný konkrétní údaj, zamířit tak můžeme rovnou do kabiny. Zde mají cestující ve druhé a třetí řadě sedadel k dispozici o deset milimetrů více místa pro hlavy než u předchozího Fordu Galaxy. Zcela vzadu tak novinka má nabízet o 40 mm více než klíčoví rivalové. Navíc i zde najdou pasažéři své vlastní držáky na nápoje nebo odkládací prostory v loketních opěrkách.
Objem zavazadelníku či spíše zavazadelníků taktéž nebyl zmíněn, Ford ovšem dodává, že druhou i třetí řadu lze sklopit stiskem jediného tlačítka. Šesté i sedmé sedadlo lze pak navíc elektronicky rovněž napřímit, což je v daném segmentu světové prvenství. Rovná podlaha navíc umožňuje snadnou manipulaci s nákladem, pod ní pak najdeme nový Cargo Management System o dvacetilitrové kapacitě.
Novinka modrého oválu se dále pyšní zadní nápravou typu Integral Link, pročež došlo k navýšení komfortu. Zlepšena by měla být také ovladatelnost, na čemž se rovněž podílejí specificky kalibrované pružiny a tlumiče. K mání je rovněž systém Continuous Control Damping, s nímž jsou spojeny režimy Comfort, Normal a Sport. Jejich volbě se pak následně uzpůsobuje také posilovač řízení.
V případě pohonných jednotek je možné vybírat mezi čtyřmi diesely a dvěma benzinovými motory. Základní 1,5litrový EcoBoost přitom počítá se 150 koňmi, zatímco vrcholný dvoulitr EcoBoost vám jich naservíruje již 240. U dvoulitrového dieselu osazeného jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek lze pak počítat s výkony 120, 150 a 180 koní.
Králem mezi „naftožrouty“ se poté stává nové dvoulitrové bi-turbo TDCI, jež dává k dobru 210 koní a 450 Nm již při 2 000 otáčkách. Jízdní dynamiku či spotřebu však už automobilka nezmiňuje, pouze dodává, že všechny agregáty vyhovují emisním normám Euro 6 a jsou vybaveny regenerativním brzděním, systémem start/stop a aktivními lamelami v čelní masce.
Na chybějící data si nejspíše budeme muset počkat do letního zahájení prodeje, aktuálně tak již jen můžeme zmínit některé z bezpečnostních prvků. Mezi nemalou plejádu přitom patří třeba detekce chodců, přednárazový asistent, stabilizační kontrola či varování před vzadu projíždějícími vozidly.
Kromě toho budete moci sáhnout po systému automatického parkování, který vám v případě paralelního umístění vozu napomůže také s výjezdem. Taktéž nechybí ani otevírání zavazadelníku za pomoci „kopance“ či multimediální systém Sync 2 s hlasovým ovládáním. Tím ale pro dnešek vážně končíme.








Ford Galaxy dostal nově do vínku více praktičnosti. I přesto však pod kapotou nabízí až 240 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 3 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 4 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 6 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 7 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.