Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus: třetí generace detailně
5.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford odhalil novou generaci svého stěžejního modelu Focus již začátkem letošního roku, do prodeje jej ale uvede až začátkem roku následujícího. Není tedy divu, že k němu teprve nyní uvolnil většinu podstatných detailů.
Americká automobilka se zjevně rozhodla běžně odhalovat své novinky dlouho před tím, než si je budete moci pořídit. Vždyť nový Ford Focus jsme poprvé mohli spatřit již před nějakými devíti měsíci a to si ještě musíme několik dalších měsíců počkat, než si budeme moci obhlédnout v showroomech dealerů. U čerstvě představené verze ST pak Ford řekl, že do prodejů přijde až v roce 2012, tedy nejdříve za jeden a čtvrt roku...
Nevíme, jestli je to zrovna ta nejšťastnější strategie, u výchozího Focusu 2011 ve verzích hatchback, kombi i sedan máme každopádně většinu dlouhého čekání za sebou. A důkazem budiž i fakt, že automobilka právě zveřejnila další důležité specifikace a odhalila dokonce i první ceny. Ty jsou zatím bohužel jen americké, tedy pro náš trh absolutně irelevantní, jako důkaz blížícího se začátku prodejů jsou ale v obecné rovinně cenné i tak.



V Evropě zatím musíme musíme být vdečni i za finální specifikace produkční verze, motorizace, které budou při začátku prodejů k dispozici a sadu nových snímků. Pojďme se tedy na to všechno podívat.
Již z dřívějška víme, že nový Ford Focus bude poprvé nabízet na různých kontinentech v jediné verzi. I proto pro nás může být alespoň částečně relevantní americké uvádění tohoto modelu na trh, neboť v Evropě se bude prodávat v téže podobě jen s drobnými modifikacemi.
Jeho design vznikl v rámci současného „kinetického” proudu automobilky, nese tedy řadu prvků použitých na posledních generacích modelů Ka, Fiesta a Mondeo a nelze mu upřít jistý švih i při statickém pohledu. Také interiér následuje současné fordí trendy a vyniká mimo jiné výrazně tvarovanou palubní deskou s masivní středou čásí a svisle orientovanými výdechy ventilace.
Vůz bude hned od počátku prodejů k dispozici ve verzích hatchback, sedan i kombi. Hatchback přitom bude výlučně pětidvéřový, na třídvířko můžeme zapomenout. Žádná škoda, řeknou si možná mnozí z vás, tato verze ale byla základem pro respektované sportovní verze ST a RS, které Focusu vždy dělaly dobré jméno. Ostatně přečtětě si náš nedávný test současného Focusu RS, který nás přesvědčil, že jde o nejlepší ostrý hatchback současnosti. Jak bude takový vůz vypadat s pěti dveřmi?
Focus zůstane věrný pohonu předních kol, podvozek pak vpředu použije klasického McPhersona, vzadu pak pro Ford dnes již rovněž klasických víceprvkových závěsů.
Paleta pohonných jednotek bude pochopitelně na různých trzích různá, Evropa by se ale měla dočkat následující sestavy.
Zážehové motory budou ze začátku zastupovat jen šestnáctistovky. Základem bude atmosféricky plněné motory Duratec Ti-VCT ve verzích se 66 a 92 kW (105 a 125 koní). Náročnější pak budou moci vybírat z přeplňovaných 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách se 110 a 132 kW (150 a 180 koní).
Pro naftomily budou k dispozici motory Duratorq TDCi s již dnes dobře známými objemy 1,6 a 2,0 litrů a ve výkonových hladinách se 70 a 85 kW (95 a 115 koní) pro 1,6 TDCi a 85 kW, 103 a 120 kW (115, 140 a 163 koní) pro 2,0 TDCi.
Nový Focus pochopitelně nabídne také širokou škálu bezpečnostní a komforntí výbavy. Za všechny zmiňme aktivní parkovací asistent (sám zacouvá do zvolené mezery mezi ostatními auty), prevenci proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu, couvací kameru, adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo systém pro rozpoznávání dopravních značek.
Sériová výroba nového Focusu začne v Evropě ještě před koncem letošního roku a prodeje budou zahájeny hned v lednu roku 2011. Současný Focus se ještě chvíli udrží ve výrobě vedle toho nového, podle současných plánů bude v nabídce Fordu až do konce roku 2011.
Jsme zvědavi na to, kolik bude nový Focus stát a samozřejmě i na to, jak bude fungovat. Jakmile cokoli z toho zjistíme, nepochybujte, že vás o tom budeme obratem informovat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle