Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus: třetí generace detailně
5.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ford odhalil novou generaci svého stěžejního modelu Focus již začátkem letošního roku, do prodeje jej ale uvede až začátkem roku následujícího. Není tedy divu, že k němu teprve nyní uvolnil většinu podstatných detailů.
Americká automobilka se zjevně rozhodla běžně odhalovat své novinky dlouho před tím, než si je budete moci pořídit. Vždyť nový Ford Focus jsme poprvé mohli spatřit již před nějakými devíti měsíci a to si ještě musíme několik dalších měsíců počkat, než si budeme moci obhlédnout v showroomech dealerů. U čerstvě představené verze ST pak Ford řekl, že do prodejů přijde až v roce 2012, tedy nejdříve za jeden a čtvrt roku...
Nevíme, jestli je to zrovna ta nejšťastnější strategie, u výchozího Focusu 2011 ve verzích hatchback, kombi i sedan máme každopádně většinu dlouhého čekání za sebou. A důkazem budiž i fakt, že automobilka právě zveřejnila další důležité specifikace a odhalila dokonce i první ceny. Ty jsou zatím bohužel jen americké, tedy pro náš trh absolutně irelevantní, jako důkaz blížícího se začátku prodejů jsou ale v obecné rovinně cenné i tak.
V Evropě zatím musíme musíme být vdečni i za finální specifikace produkční verze, motorizace, které budou při začátku prodejů k dispozici a sadu nových snímků. Pojďme se tedy na to všechno podívat.
Již z dřívějška víme, že nový Ford Focus bude poprvé nabízet na různých kontinentech v jediné verzi. I proto pro nás může být alespoň částečně relevantní americké uvádění tohoto modelu na trh, neboť v Evropě se bude prodávat v téže podobě jen s drobnými modifikacemi.
Jeho design vznikl v rámci současného „kinetického” proudu automobilky, nese tedy řadu prvků použitých na posledních generacích modelů Ka, Fiesta a Mondeo a nelze mu upřít jistý švih i při statickém pohledu. Také interiér následuje současné fordí trendy a vyniká mimo jiné výrazně tvarovanou palubní deskou s masivní středou čásí a svisle orientovanými výdechy ventilace.
Vůz bude hned od počátku prodejů k dispozici ve verzích hatchback, sedan i kombi. Hatchback přitom bude výlučně pětidvéřový, na třídvířko můžeme zapomenout. Žádná škoda, řeknou si možná mnozí z vás, tato verze ale byla základem pro respektované sportovní verze ST a RS, které Focusu vždy dělaly dobré jméno. Ostatně přečtětě si náš nedávný test současného Focusu RS, který nás přesvědčil, že jde o nejlepší ostrý hatchback současnosti. Jak bude takový vůz vypadat s pěti dveřmi?
Focus zůstane věrný pohonu předních kol, podvozek pak vpředu použije klasického McPhersona, vzadu pak pro Ford dnes již rovněž klasických víceprvkových závěsů.
Paleta pohonných jednotek bude pochopitelně na různých trzích různá, Evropa by se ale měla dočkat následující sestavy.
Zážehové motory budou ze začátku zastupovat jen šestnáctistovky. Základem bude atmosféricky plněné motory Duratec Ti-VCT ve verzích se 66 a 92 kW (105 a 125 koní). Náročnější pak budou moci vybírat z přeplňovaných 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách se 110 a 132 kW (150 a 180 koní).
Pro naftomily budou k dispozici motory Duratorq TDCi s již dnes dobře známými objemy 1,6 a 2,0 litrů a ve výkonových hladinách se 70 a 85 kW (95 a 115 koní) pro 1,6 TDCi a 85 kW, 103 a 120 kW (115, 140 a 163 koní) pro 2,0 TDCi.
Nový Focus pochopitelně nabídne také širokou škálu bezpečnostní a komforntí výbavy. Za všechny zmiňme aktivní parkovací asistent (sám zacouvá do zvolené mezery mezi ostatními auty), prevenci proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu, couvací kameru, adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo systém pro rozpoznávání dopravních značek.
Sériová výroba nového Focusu začne v Evropě ještě před koncem letošního roku a prodeje budou zahájeny hned v lednu roku 2011. Současný Focus se ještě chvíli udrží ve výrobě vedle toho nového, podle současných plánů bude v nabídce Fordu až do konce roku 2011.
Jsme zvědavi na to, kolik bude nový Focus stát a samozřejmě i na to, jak bude fungovat. Jakmile cokoli z toho zjistíme, nepochybujte, že vás o tom budeme obratem informovat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 9 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva