Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus se ukázal i jako sedan. Působí lacině, stejně jako jeho české ceny
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford pokračuje ve své „krasojízdě“ s novým Focusem a po odhalení kombi a hatchbacku ukázal i sedan. Vypadá lacině, v této ani v jiných verzích ale také moc nestojí.
Nová generace Fordu Focus je venku, a my jen těžko skrýváme zklamání. Na jedné straně je hezké, že automobilka přišla s novou platformou, se kterou je spojeno snížení hmotnosti a zároveň prostornější i bezpečnější interiér. Jenže co je to platné, když k autu nejde pořídit jediný rozumný benzinový motor a vše je zabaleno do podivného designu. Teď už víme, kolik Ford bude za tohle auto chtít a leccos tím ospravedlňuje - drahé rozhodně není.
K českým cenám se ale dostaneme až za moment. V prvé řadě je totiž třeba představit sedan, který v našem včerejším výčtu chyběl. Zatím jsou venku pouze snímky čínské verze, jenž následně bude dovážena také do Spojených států, nicméně evropská varianta nebude vypadat jinak. Byť se dá předpokládat, že k jistým změnám přikročeno bude - zvláště pak v interiéru, kde čínský sedan s očividně tvrdými plasty a ne zrovna hodnotnou koženkou působí lacině.
Je zajímavé, že tyto prvky jsou spojené s výbavou Titanium, která minimálně na evropských trzích není tou základní. V Číně tomu tak ovšem bude, mimo tento stupeň přitom bude možné sáhnout již jen po výbavě ST-Line, která by podle všeho měla přihodit o trochu agresivnější bodykit, větší litá kola, snížený podvozek a specifické čalounění či dekory v interiéru.
Pokud přijde řeč na motory, pak největší trh světa dostane prakticky totéž, co Evropa - tedy benzinové tříválce. Spodní část nabídky bude okupovat litrová jednotka, vrchol pak 1,5litrová, u které je možné počítat s deaktivací jednoho válce - a tedy provozem na pouhé dva. Standardem přitom bude šestistupňový manuál a pohon předních kol, za příplatek dorazí osmistupňový automat.
Zmínit ještě můžeme, že zahájení prodeje sedanu je v Číně naplánováno na červen, přičemž ceny startují na 100 tisíci yuanech (cca 325 700 Kč). To je poměrně nízká částka, která kupodivu není daleko té, za kterou bude na českém trhu startuje hatchback. Ten je k mání od 359 990 Kč, do které je již zahrnuto 50tisícové zvýhodnění v rámci zavádění vozu na trh. To samé platí pro kombi, jenž je k mání od 384 990 Kč.
To rozhodně nejsou vysoké sumy na trhu, kde nejžádanější Škoda Octavia začíná skoro na 420 tisících Kč. Zmíněné sumy jsou u Fordu platné pro základní výbavu Trend zahrnující manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem či 16palcová ocelová kola. V rámci motorového prostoru se pak Ford vrací ke svým kořenům, kdy Model T byl k mání v jakékoliv barvě, pokud to byla černá. Nový Focus je totiž pro změnu pomalu k dispozici s jakoukoliv jednotkou, pokud je to litrový tříválec.
Ano, čtete správně, aktuálně si hatchback či kombík skutečně můžete objednat hlavně s motorem 1,0 EcoBoost. Volit sice můžete mezi dvojím naladěním (100 a 125 koní), to je ale jen slabá náplast. Stejně jako skutečnost, že k mání je zatím jen šestistupňový manuál. Výroba automatu totiž odstartuje až v srpnu, stejně jako výroba 1,5litrového tříválcového agregátu.
Aby těch omezení nebylo málo, chybí v nabídce také výbava Vignale, stejně jako dvoulitrový diesel. Také v těchto případech je dostupnost spojena až s koncem letních prázdnin. Do té doby si tedy musíte vystačit jen s 1,5litrovou naftovou jednotkou, naštěstí alespoň čtyřválcovou. Ceny ovšem startují již o poznání výše než u benzinů, a sice na sumě 461 990 Kč.
Jelikož v případě dieselů oficiální ceník (PDF 2,4 MB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení Fordu, nemluví o zvýhodnění, je evidentní, proč automobilka naznačila, že litrový tříválec bude nejprodávanějším. Pokud nemáte neomezený rozpočet, v podstatě nemáte jinou možnost - připlatit si přes 100 tisíc Kč za srovnatelný diesel zavání šílenstvím. Na prodeje a složení žádaných modelů v našich končinách jsme tedy docela zvědavi.











Ford Focus nevypadá příliš pohledně a hodnotně ani jako sedan, zatím ale vidíme jen čínskou verzi. V případě těch zbývajících známe už i české ceny, které startují až překvapivě nízko
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 8 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 2 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 4 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 5 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 7 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch