Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus RS odhalil dynamiku, dokáže jet až 265 km/h
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hot hatch modrého oválu pokoří s výkonem 350 koní stovku za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Stát by přitom měl okolo 920 tisíc Kč.
O třetí generaci Fordu Focus RS se již delší dobu nemluvilo. Naposledy jsme se hot hatchem modrého oválu zabývali před prázdninami, kdy dorazil na Festival rychlosti v Goodwoodu. Na panství lorda Marche přitom automobilka konečně potvrdila, že její novinka dostane do vínku 350 koní a 440 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v pásmu 2 000 až 4 500 otáček. Díky funkci OverBoost jej ovšem budete moci na 15 sekund navýšit na 470 Nm.
Za produkci tohoto výkonu je zodpovědný 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, který pohání také Ford Mustang, ovšem v poněkud jiném naladění. V případě amerického pony caru totiž pohonná jednotka dává 317 koní a 432 Nm, díky čemuž kupé zvládá zrychlit na stokilometrovou metu za 5,8 sekundy. Od Fordu Focus RS se tak očekávala daleko lepší jízdní dynamika, tu však automobilka až dosud tajila.
Na frankfurtském autosalonu ovšem již přestala mlžit a oznámila, že stovku třetí generace ostrého hatchbacku pokoří za 4,7 sekundy a maximálně se rozjede na 265 km/h. Máme tu tedy nejen nejvýkonnější, ale také nejrychlejší sériový Focus RS. Za dané výkony si přitom značka kupodivu neřekne o velké peníze, neboť cena ve Velké Británii byla stanovena na 28 940 GBP (cca 1 067 500 Kč).
Na tuzemském trhu bychom ovšem mohli očekávat částku poněkud nižší, k čemuž nás vede srovnání s již nabízeným Fordem Focus ST. Ten je v českých luzích a hájích k mání od 700 990 Kč, zatímco na britských ostrovech startuje na sumě 22 495 GBP (829 500 Kč). Tyto částky ovšem srovnávat nelze, neboť v obou zemích je rozdílná výbava. Pokud ji ale dorovnáme, dostáváme se k lehce odlišnému rozdílu.
V rámci britského trhu je totiž třeba zařadit do rovnice verzi ST-3, která vychází na 26 295 GBP (970 000 Kč) a zahrnuje kůží čalouněná a vyhřívaná sedadla Recaro, 18palcová litá kola, červeně lakované brzdové třmeny, bi-xenony, tempomat, parkovací senzory nebo multimediální systém SYNC s příjmem DAB. Na českém trhu přitom takto vybavený Focus ST vyjde na 837 490 Kč.
Ve výsledku tu tedy máme rozdíl nějakých 16 procent, který můžeme aplikovat na britskou cenu Fordu Focus RS. Ten by tedy na českém trhu mohl vycházet na cca 920 tisíc Kč, tedy na nižší sumu než třeba takové Subaru WRX STI (cena od 1 089 000 Kč) a o něco menší částku než Volkswagen Golf R (935 900 Kč). Ve všech případech jde přitom o vozy s šestistupňovým manuálem.
Zda ale náš odhad bude reálný, to se dozvíme v nejbližších týdnech, kdy by tuzemské zastoupení mohlo oznámit svou politiku. Dodat pak již můžeme pouze tolik, že výroba Fordu Focus RS se rozjede v závěru letošního roku, přičemž do prodeje novinka zamíří na počátku toho příštího.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.







Nový Ford Focus RS dostal do vínku 350 koní, s nimiž zdolá stovku za 4,7 sekundy. Na českém trhu by mohl stát 935 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB