Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus RS definitivně oficiálně
6.7.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Ford nás s novým RS dlouho napínal. Původně vůbec nemělo vzniknout, pak ano, později zase nikoli. Nakonec bylo jasné, že bude, ale než se tak stalo, hrnuly se k nám spousty spekulací a útržkovitých informací. Ale tápání je konec, o novém RS již víme vše podstatné.
O novém Fordu Focus RS jste si u nás mohli přečíst již několikrát. Nejprve jsme vám nabídli automobilce uniknuvší ilustrace vozu, které nevzbuzovaly příliš důvěry, ale nakonec se ukázaly být pravými. Pod tíhou okolností pak Ford uvolnil několik oficiálních snímků maskovaného vozu a už to šlo ráz na ráz. Jedna přesnější informace střídala druhou, a tak není divu, že jsme druhý odkazovaný článek několikrát aktualizovali. Oficiální představení novinky se mělo odehrát a odehraje za necelé tři týdný na londýnské Motor Show, ale Ford s obvyklým předstihem uvolnil všechny důležité detaily. Na co se tedy můžeme těšit?
Největší nejasnosti panovaly okolo výkonu motoru. Bylo sice jasné, že si pod kapotou najde místo totéž pětválcové turbo jako ve verzi ST, ale nad jeho finálním naladěním visely otazníky. Pětiválec Duratec má nakonec výkon 224 kW, tedy rovných 300 koní, pramenících z točivého momentu až 410 Nm. To je o 20 koní více, než se obecně očekávalo. S takovou výbavou zvládne nove RS sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Výkon motoru je přenášen výlučně pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. To nezní úplně nejlépe, ale Ford umí podvozky jak málokdo, a tak není třeba mít obav. Při přenos výkonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy. Jízdní vlastnosti jsou dále vyladěny novým zavěšením kol, kterému výrobce říká RevoKnuckle a které bylo vyvinuto speciálně pro tento model. Mezi dalšími úpravami podvozku najdeme rozšíření rozchodu kol o 40 mm, speciální devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, která skrývají brzdové kotouče o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu. Nechybí samozřejmě ani elektroničtí pomocníci, Ford Focus RS disponuje ESP upraveným tak, aby zasahovalo co možná nejpozději a řidiči pomáhal řešit jen skutečně krizové situace.
Focus RS doznal oproti sérii též řady kosmetických úprav. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.
Pokud vás nový Focus RS zaujal, zaškrněte si v kalendáři datum 22. července. Přesně tehdy jej budete moci poprvé zahlédnout v Londýně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva