Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus RS definitivně oficiálně
6.7.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Ford nás s novým RS dlouho napínal. Původně vůbec nemělo vzniknout, pak ano, později zase nikoli. Nakonec bylo jasné, že bude, ale než se tak stalo, hrnuly se k nám spousty spekulací a útržkovitých informací. Ale tápání je konec, o novém RS již víme vše podstatné.
O novém Fordu Focus RS jste si u nás mohli přečíst již několikrát. Nejprve jsme vám nabídli automobilce uniknuvší ilustrace vozu, které nevzbuzovaly příliš důvěry, ale nakonec se ukázaly být pravými. Pod tíhou okolností pak Ford uvolnil několik oficiálních snímků maskovaného vozu a už to šlo ráz na ráz. Jedna přesnější informace střídala druhou, a tak není divu, že jsme druhý odkazovaný článek několikrát aktualizovali. Oficiální představení novinky se mělo odehrát a odehraje za necelé tři týdný na londýnské Motor Show, ale Ford s obvyklým předstihem uvolnil všechny důležité detaily. Na co se tedy můžeme těšit?
Největší nejasnosti panovaly okolo výkonu motoru. Bylo sice jasné, že si pod kapotou najde místo totéž pětválcové turbo jako ve verzi ST, ale nad jeho finálním naladěním visely otazníky. Pětiválec Duratec má nakonec výkon 224 kW, tedy rovných 300 koní, pramenících z točivého momentu až 410 Nm. To je o 20 koní více, než se obecně očekávalo. S takovou výbavou zvládne nove RS sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Výkon motoru je přenášen výlučně pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. To nezní úplně nejlépe, ale Ford umí podvozky jak málokdo, a tak není třeba mít obav. Při přenos výkonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy. Jízdní vlastnosti jsou dále vyladěny novým zavěšením kol, kterému výrobce říká RevoKnuckle a které bylo vyvinuto speciálně pro tento model. Mezi dalšími úpravami podvozku najdeme rozšíření rozchodu kol o 40 mm, speciální devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, která skrývají brzdové kotouče o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu. Nechybí samozřejmě ani elektroničtí pomocníci, Ford Focus RS disponuje ESP upraveným tak, aby zasahovalo co možná nejpozději a řidiči pomáhal řešit jen skutečně krizové situace.
Focus RS doznal oproti sérii též řady kosmetických úprav. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.
Pokud vás nový Focus RS zaujal, zaškrněte si v kalendáři datum 22. července. Přesně tehdy jej budete moci poprvé zahlédnout v Londýně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 48 minutami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva